Kære Aminos - hjælp! Vi er godt på vej mod launchen af vores webshop men vi har dog et problem som vi håber nogen kan hjælpe med.. Vi har lejet en server hos IPX i Tyskland til at hoste vores website , og bruger Mailenable Pro som vores email server. Vi har dog det problem at mails sendt ud herfra ender i junk mappen hos hotmail, gMail og ofirmail (Det er dem vi har testet.) Det er jo ikke helt optimalt.. Er der nogen der har gode råd eller været ude for noget lignende? På forhånd tak.. |
Hvem vil ende i en junk mappe?
Det kan jo være en mængde ting. Kan der laves et reverse DNS opslag på det IP nummer der sendes fra f.eks. ? Er den IP range serveren står i black listet på nogen måde osv..?!?!? Har selv mange års erfaring med hosting af mail server (Mailenable Pro). /Steen |
Hej BB Som Dimitri nævner så er det formentligt fordi i mangler en SPF record på jeres DNS server, vi har haft samme problem. Men der kan også være andre ting der kan være skyld i det. Du kan på nedenstående link få en liste over ting som du med store sandsynlighed skal have rettet for at du kommer udenom denne slags SPAM filtre hos de store udbydere: http://member.dnsstuff.com/pages/tools.php prøv at skrive jeres domæne ind i DNSreport formularen. |
Kære venner Jeg sidder og lægger sidste hånd på E-Pusher version 2.0. Er der en behjertet sjæl der på en god og barnagtig måde kan fortælle hvad SPF er og hvordan man undersøger om man har det og så fortæller hvad man gør, hvis man ikke har det? Jeg vil så sætte det op på Wikien og putte det i E-Pusher og det vil hjælpe mange iværksættere! Dbh Martin |
![]() Det ville være et super godt fif at få med i E-pusher - da der desværre nok er flere og flere som oplever at deres domæner bliver afvist som spamafsendere. |
Hej, Tak for jeres svar. Er der nogle af jer der har erfaringer med SPF? Og virker det? Vi har vores domain og DNS server hos webGlobe.dk. De skal have 350 kr for at tilføje vores SPF record. Derudover har vi prøvet at lavet strengen der skal tilføjes. Dog er vi ikke 100% sikre på at den er korrekt. Hvis webGlobe skal tjekke/lave strngen vil det yderligere koste os 600 kr. Er der nogen der ved hvordan vi kan være sikre på/tjekke at vores streng er korrekt, så vi kan spare 600 kr? Er der andre metoder at benytte for at undgå at ende i junk, eller er SPF den bedste metode?? På forhånd tak for hjælpen. BB |
Hvorvidt prisen fra jeres udbyder er rimelig, skal jeg ikke kunne sige - de burde kunne klare det på under en time, så prisen afhænger af deres timepris. |
http://en.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework SPF allows the owner of an Internet domain to use special format of DNS TXT records The sender address is transmitted at the beginning of the SMTP dialog. If the server rejects the sender, the unauthorized client should send a Bounce message ---- Og således implementeres det (igen teknisk da jeg ikke lige har tid til at oversætte, undskyld Martin... men det må vente til lidt senere ;-) ImplementationImplementing SPF has two parts:
Thus, the key issue in SPF is the specification for the new DNS example.org. IN TXT "v=spf1 a mx -all" "v=" defines the version of SPF used. The following words provide mechanisms |
|