Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af konkurrentens varemærke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis man nu står over for en konkurrent, der ved et tilfælde ikke har købt rettighederne/varemærke til navnet på deres virksomheds.

- Kan man så tillade sig og opkøbe det, og på det måde presse dem ud?

- Er det krænkelse af deres navn, hvis man opkøber det?

- Hvad er ens egne rettigheder i sådan en sag? Må man, må man ikke?

Høre gerne fra nogen der kender til disse sager.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:18

Hvis det er en konkurrent, som har et dansk firma/selskab, så krænker du deres varemærke ved sådan et stunt, og det kan blive en ret dyr affære...

Iøvrigt koster det en hel del at registrere et varemærke i EU/hele verden, og der er ingen garanti for, at du får det alligevel. Så er det pengene værd?

Men hvorfor benytte sådan nogle cowboy tricks? Kan du ik klare dig på normale markedsvilkår, siden du er nødtil at gå ud i sådan nogle ekstremer?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 02:26

Jeg kom over det, da jeg søgte om vores egen varemærke og undret mig over hvorfor de ikke har købt deres endnu.

Jeg vil på ingen måder gå den vej, da det så ikke er fair konkurrence. Men høre tit om nogen der bruger "cowboy tricks" som du udtrykker det og undre mig, hvis de skulle kunne finde på selv at gøre brug af dem, om man så kan tillade sig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 05:43

Jens Larsen:

Hej,

Hvis man nu står over for en konkurrent, der ved et tilfælde ikke har købt rettighederne/varemærke til navnet på deres virksomheds.

- Kan man så tillade sig og opkøbe det, og på det måde presse dem ud?

- Er det krænkelse af deres navn, hvis man opkøber det?

- Hvad er ens egne rettigheder i sådan en sag? Må man, må man ikke?

Høre gerne fra nogen der kender til disse sager.

Et varemærke er jo en juridisk registreret beskyttelse af det produkt eller den service, som varemærket knyttes til. Du har jo ingen tilknytning til den konkurrende virksomhed, hvorfor jeg vil tro at(afhængig af størrelsen på din konkurrent):

1. Dit varemærke bliver ikke godkendt

2. Du kan ikke bruge varemærket til noget som helst, da din konkurrent kan påvise, at du absolut ingen tilknytning har til varemærket.

Men jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men jeg kan ikke forestille mig på nogen som helst måde, at du skulle have fordel af at registrere en konkurrents varemærke, og desuden ville det være utroligt dårlig stil, som ville give bagslag hvis det kom i medierne. Men, uden at være sikker, vil jeg tro at du kan benytte hans virksomhedsnavn i markedsførings regi - eksempelvis bruge virksomhedsnavnet på AdWords, og stjæle hans kunder, da han netop ikke har et registreret varemærke. Men jeg er ikke jurist :o) - Det skal dog lige nævnes, at jeg ikke kan anbefale dig det sidste. Jeg syntes selv det er utroligt dårlig stil, og det kan give en god portion "badwill" indenfor branchen, hvis det rygtes.

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)