- Jeg var i " Build A Bear " med min lillesøster på Vesterbro.
Er du sindssyg et genialt koncept, bare jeg havde iværksat den forretning. Det virkede stærkt som om alle medarbejderne var dybt motiverede, og der var mange børn der smilede helt op til ørerne! Pæn og nydelig, stor butik. Butikken er fyldt op med bamser som du kan "special-bygge" - du skal give din bamse navn, købe tøj, udfylde skemaer omkring den, og gøre den personlig.
Ved ikke hvad dette indlæg skulle til for, andet en thumbs up for den person/personer der har skabt den forretning. Virkelig cool for små børn :-)
Ja, det er et genialt koncept. Jeg kan huske at en daværende kollega kom hjem fra en rejse til USA for ca. 12 år siden, og fortalte om dette koncept. Han var overbevist om at det ville blive en stor succes :-)
Jeg har selv købt en bamse til min niece, og efterfølgende købt tøj. Hele processen med at hjertet bliver lagt i bamsen, at den bliver fyldt, den bliver vækket til live, får navn og dåbsattest.
De forstår virkelig at tilføre en bamse noget værdi, som gør, at forældre etc. bliver ved med at bruge penge på tøj og accessories, længe efter den er købt.
Det er mersalgets mester :-)
Også ret cool at de arrangerer børnefødselsdage, ligesom McDonald's.
ja man bør konvertere konceptet til andre ting. jeg besøgte f.eks gerne en "build-a-burger" burger-bar, hvor man selv kunne "samle" sin egen burger, med mulighed lige fra hvilken type bolle, til alt indholdet :-)
ja man bør konvertere konceptet til andre ting. jeg besøgte f.eks gerne en "build-a-burger" burger-bar, hvor man selv kunne "samle" sin egen burger, med mulighed lige fra hvilken type bolle, til alt indholdet :-)
Mener faktisk sådan et koncept ER lavet. Kan ikke huske hvad det hedder. Har set et indslag med det engang.
PS: Build A Bear konceptet er vist kopieret af en Jyde som har samme koncept. Mener det ligger i Herning centret men hæng mig ikke op på det. De søgte på et tidspunkt en ansatte pga. udvidelse til andre byer.
Når man tænker på at det er et franchise koncept som den danske ejer stødte på i USA, og fik hurtig succes med i Danmark kan man jo godt spekulerer i hvilke andre fantasiske koncepter der ligger derude og bare venter på at komme til Danmark.
Har endnu mit første besøg i en Build a Bear til gode, men tænker umiddelbart også at brew a beer hos Brygselv.dk er mere mig :)... ( i øvrigt endnu et koncept fundet i udlandet, og hentet til Danmark).
Restaurantkæden TGI Fridays har kørt med dét koncept i mange år :-). De kalder det bare "Build-Your-Own-Burger".
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
The Room i Brandts Passage (Odense) tilbyder at man kan "bygge" sin egen Burger, selvfølgelig er det ikke konceptet bag stedet, men det er da bedre end ingenting.
Så vidt jeg ved blev build-a-bear importeret at et par fynske gutter, der også har importeret cold-stone-creamery til DK, men er ikke 100 % sikker.