Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AM-bidrag og B-skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Fra  CashBox Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver et mindre firma sideløbende med mit faste lønslavejob. Det forventede årlige overskud i virksomheden forskudsregistrerer jeg således at skatten indregnes på min lønseddel fra mit fuldtidsjob. Det sker automatisk.

Normalt modtager man jo girokort til betalt at B-skat inkl. am-bidrag, men når jeg forskudsregistrerer mit forventede overskud, indregnes/modregnes AM-bidraget så også i det fradrag jeg har på min lønseddel? Eller skal jeg gøre noget yderligere for at få betalt AM-bidraget ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07

Når du opgiver din indtægt fra virksomheden i rubrik 111 (eller 12) som er rubrikker der indeholder skat og AM bidragstræk, så bliver AM bidraget beregnet samtidigt og dermed løbende betalt. Det sker som du skriver generelt ved, at dit fradrag reduceres og kan det indeholde skat og AM, så får du ikke B skatte giroer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  CashBox Skrevet kl. 23:09

Fantastisk ! Pludselig fik jeg helt ondt i maven over ikke at have gjort noget. Men det er helt rigtigt som det kører så kan jeg forstå :-)

Tak for hjælpen, og god aften John

Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  CashBox Skrevet kl. 23:14

Nu skriver du godt nok rubrikker 111 (eller 12)
jeg har forskudsregistreret det under:

221 Overskud af selvstændig virksomhed før fradrag for medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag, renter og rentekorrektion

Er det ikke rigtigt ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32

Hvis det er forskud er det korrekt 221 - her kan du se - lidt fjollet,men det virker som du ser som om det er forskellige rubriknumre i forskud og selvangivelse

Du skal skrive resultatet på din årsopgørelse eller udvidede selvangivelse, når året er gået

Hvis resultatet samlet set giver et underskud, skriver du det i rubrik 112 i din udvidede selvangivelse eller årsopgørelse i TastSelv. Hvis resultatet giver et overskud, skriver du det i rubrik 111.

Beskatningen sker efter de almindelige skatteregler. Du kan vælge at bruge kapitalafkastordningen eller virksomhedsordningen.

Med kapitalafkastordningen har du mulighed for at lade en del af din virksomheds indkomst beskatte som kapitalindkomst og opnå fradragsværdi for virksomhedens renteudgifter. Med virksomhedsordningen har du mulighed for at trække din virksomheds renteudgifter fra i din personlige indkomst.

Du kan forskudsregistrere dit overskud eller underskud

Du kan trække omkostningerne ved anlæggets drift og afskrivninger fra værdien af årsproduktionen. Ret din forskudsopgørelse i TastSelv, hvis du vil sikre dig, at du betaler det rigtige i skat i løbet af året.

• Hvis du forventer, at resultatet samlet set giver et underskud, skriver du det i rubrik 435 i forskudsopgørelsen.
  • Hvis du forventer, at resultatet giver et overskud, skriver du det i rubrik 221.

Når året er gået, vil du automatisk få en udvidet selvangivelse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)