Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amerikansk selskab?? Er det lovlig og godt nok??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har set en hjemmeside som hedder www.scandicard.com de udbyder et amerikansk selskab til ca. kr. 18.000, men er det govlig og virker det godt nok. Jeg her nemlig lidt problemer med at dinde de kr. 125.000 til at dansk aps.

Jeg vil gerne høre fra andre som kender til den form for selskab eller andre som ved noget.

Mvh.

Kristian, Hjørring

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 21:21

Dato: 26-07-2007 16:06:53 Forfatter:Kristian_Nordjylland

Hej jeg har set en hjemmeside som hedder www.scandicard.com de udbyder et amerikansk selskab til ca. kr. 18.000, men er det govlig og virker det godt nok. Jeg her nemlig lidt problemer med at dinde de kr. 125.000 til at dansk aps.

Jeg vil gerne høre fra andre som kender til den form for selskab eller andre som ved noget.

Mvh.

Kristian, Hjørring

Hej Kristian

På søgefunktionen med ordet "offshore".

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 05:08
Hej Kristian,

18.000 kr. er mildest talt dyrt. Et par spørgsmål:

1) Hvorfor lige et amerikansk selskab?
2) Er der andre grunde end startkapitalen, der får dig til at se dig omkring efter et udenlandsk selskab?

Jeg går ud fra, at det er et Delaware selskab du har læst om. Et LLC kan du stifte for små 8.000 kr. (inkl. bankkonto), men i første omgang skal du selvfølgelig finde ud af, om det overhovedet er den rette løsning for dig.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:17
Hej Kristian,

I tråden med offshore selskaber nævnes, så vidt jeg husker, nogle image aspekter ved at benytte offshore selskaber. Altså noget om troværdigheden ved et offshore selskab kontra et normalt selskab. Det bør med i overvejelserne. Nogle kunder vil uden tvivl undre sig over at de handler med et offshore selskab.

Noget helt andet er, hvorfor virksomheden skal være på selskabsform. Hvorfor ikke bare starte som en enkeltmandsvirksomhed, eller I/S hvis I er flere. Der er ikke noget krav til selskabskapital, og du kan starte med 0 kr. på lommen. Et ApS koster iøvrigt heller ikke 125K. Der skal bare være værdier i selskabet for 125K - inventar, udstyr, varer etc. kan også medregnes. Jeg har endda også hørt om nogle som udviklede software, hvor deres software talte som en del af de 125K.

mvh Carsten

mvh Carsten
Tilmeldt 13. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:43
Hej og tak for du svarede på mit indlæg....

Jamen jeg har været "gået ned" med flaget en gang før og min sitiuation ser ikke så god ud for at stifte et enkeltmandsfirma igen. så jeg må jo finde en anden vej at komme videre og så læste jeg tilfældigvis om denne nævnte hjemmeside og tænkte det måske var løsningen. Men jeg havde ikke rigtig hørt om andre som havde gjort det samme og ville gerne have noge råd og sådan.

Det er mest start kapitalen som skræmmer ved et almindelig aps.

Med venlig hilsen

Kristian

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 11:44
Der er andre måder at drive virksomhed på her i landet, således at du kommer uden om de mere eksotiske forretningsformer. Hvorfor ikke et s.m.b.a. Hæftelsen er den samme som i et ApS, og der er ingen kapitalkrav.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:04

Jeg kan fortælle jer at DR i øjeblikket er i gang med at forberede en udsendelse om disse fantastiske selskabsstiftelser.  

Jeg vil sige det sådan at kan man ikke rejse 125.000 kr. i form af kontanter eller aktiver så er man umiddelbart ikke moden til at drive virksomhed i selskabsform (hvad jeg også sagde til journalisten fra DR).

Faktum er at jeres virksomhed skal leve med at hedde filial af det og det, og ikke kan agere som et almindeligt dansk ApS. Hvad siger jeres kunder til det, og hvad siger jeres udgifter til oversættelse af alverdens dokumenter. Medmindre man skal drive virksomhed i udlandet er der ingen fornuftige grunde til at lave andet end danske selskaber.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)