Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til trafik på min webshop.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer.

Nu er jeg blevet nogenlunde færdig med min første webshop.

Jeg har opbygget www.juletrae.com, hvor vi leverer juletræer direkte til forbrugerens/virksomhedens hoveddør.

Webshoppen er opbygget i DanDomains webshopløsning.

Nu kommer så det store spørgsmål, hvordan søren får jeg søgemaskinerne til at finde min side.

Jeg har været inde på selve webshoppens egen søgeordsoptimering, hvor jeg har tilføjet mine søgeord under "metatag" søgeord.

Men er der ikke andet jeg kan gøre, for at skabe mere trafik og bedre søgeresultater?

Med venlig hilsen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:15
Hejsa

Sørg for at lave nogle analyser (Google AdWords bl.a.) til at se, hvad potentielle kunder søger på, når de skal bruge en gut, som dig. Start desuden med at skaffe en masse links til din hjemmeside, så den virker mere populær i søgemaskinerne. Alternativt kan du jo købe dig til nogle SEO-ydelser af én eller anden art, som passer til din temperament og budget :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 15:34
Hej Marcel

Tak for dit svar. Jeg håber du har mulighed for at uddybe dem lidt.

Hvor kan jeg lave de analyser du nævner, for at se hvad potentielle kunder søger på?

Og hvor ville du foreslå at jeg skaffer links?

SEO-ydelser har jeg læst lidt om. Men jeg mangler lidt overblik over hvad de præcist kan gøre for mig - hvad kan man fx få for 3.000,- (et sted skal man jo starte:-)).

Mange hilsner

Morten

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:40

Du kan fx skaffe links ved at tilmelde dig diverse shop indexer der findes og lave markedesføring på sider der omhandler julen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:40
Du kan tro jeg vil uddybe ;-)

Du kan lave analyser for forskellige lande her http://tools.seobook.com/general/keyword/. Prøv f.eks. at skrive ''juletræer'' og vælg Danmark. Så kan du se hvad de ellers søger på, og det kan du også gøre med ''jule træer'' osv. Så har du lidt at lege med :)

Links skaffer du ved at gå ind på Yahoo.com og bruge en kommando for dine konkurrenter. F.eks. linkdomain:konkurrent.dk. Se hvem der linker til dem og se om du kan gøre det samme...

Jeg ved ikke med andre, men 3.000 for et år når du ikke så langt med - så hellere placere pengene på PPC (organisk eller PPC, som f.eks. AdWords). Det er bestemt en mulighed for dig :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:06
Det sted hvor du har skrevet dine søgeord bruges ikke mere. Nu kan dine konkurrenter endda se hvilke søgeord du satser på og kan gøre deres sider bedre.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 16:17
Hej Niels

Forklar lige hvad du mener med at det sted ikke bruges mere, og hvorfor skulle mine konkurrenter kunne se mine søgeord?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:07
Dato: 26-07-2007 16:17:16 Forfatter: Juletræssælgeren
Hej Niels

Forklar lige hvad du mener med at det sted ikke bruges mere, og hvorfor skulle mine konkurrenter kunne se mine søgeord?

Det blev brugt i "starten" af søgemaskinerne. Men da folk begyndte at lægge en masse ord i den meta-tag med søgeord som slet ikke passede på siden gik de bort fra det. Nu læser søgemaskinerne teksten på din side istedet.

Højreklik på din side og vælg "Vis kilde". I toppen har du følgende tag:

META NAME="KEYWORDS" CONTENT="[her står alle dine søgeord],"

Det er det jeg mener med at alle kan læse dine søgeord. Det du skal gøre er at skrive tekster der indeholder disse ord. F.eks noget om hvor dejligt det er at holde jul med juletræ fra dyssegård og flæskesteg m.m.

At skrive disse tekster kan tage tid, men det betaler sig i det lange løb.

Er der noget marked i juletræer? Er det ikke en meget sæsonbetonet vare? ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 17:38
Tak for dine bemærkninger.

Markedet for juletræer er såmænd rimeligt stort, men selvfølgelig meget sæsonbetonet...

Der er ikke særligt mange "spillere" på markedet til at levere træerne på hjemmeadressen. Vi er konkurrencedygtige i forhold til bl.a. alle de københavnske stadehandlere, og hos os få man så oven i købet levering og et juletræ man ved er godt.

For os handler det kun om at komme ud til forbrugerne.

Har du andre gode ideer til hvordan jeg kan komme ud over rampen?

Hilsen

Morten

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:35
Jeg har kigget lidt nærmere i din kode og er ikke glad for det jeg ser:

TABLE - taggen har jeg set er nestet 6 gange. Dette er MEGET dårligt lavet. Men jeg kan forstå at det er en DanDomain standard shop så det ikke er lige til at lave om.

Pga. din opbygning (med alle de tables) så kán søgemaskinerne (bemærk at jeg ikke er sikker) "tabe pusten". Grunden er at man ikke bruger tables til at opbygge en side, men til lister (produktlister).

Hmm.. jeg ved ikke om dette har nogen betydning. Den er fundet en i table-tag xmlns:WebShop="urn:www.dandomain.dk/WebShop"

Det var så meget kort ;)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)