Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Googles indeksering mig en gåde ?!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Sig mig, hvordan fungerer Googles site:www.hjemmeside.dk funktion... ?
Når jeg laver en site:http://brian.brandt-madsen.com , så kommer der en forskel i resultaterne fra dag til dag... Nogle dage er der indekseret en 3 - 4 stykker.. andre dage 6 - 7 stykker.. og det er nogle gange forskellige sider som er indekseret... hvis jeg slår funktionen til, "kun fra Danmark" i Google, så kommer den også med et andet resultat... når jeg forsøger et par gange, så kommer de resterende sider dog... så der er i alt kun omkring 7 stykker... selvom jeg har over 30 indlæg på min blog... (at den så er møg-langsom til at indeksere mine sider er en anden ting jeg også irriterer mig over)...
Hvad skyldes det ?
Og er der en mere korrekt måde man kan se den reelle indeksering ?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:01

Hvis jeg må have lov at springe årsagen over og gå direkte til løsningen: Du skal have flere links til din side og dine undersider. (punktum)

Hvis det er på plads, ordner det hele sig med statsgaranti. :)

Og ja, så nåede jeg også lige at se, at du nok bør se nærmere på denne post om rigtig brug af robots.txt  fra Grosens blog om SEO (husk at læse kommentarene med!)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:44
hmm... jeg har læst Grosens indlæg, og jeg har installeret et plugin, som gør at den skriver "no index, follow" ved alle kategorier...

Jeg har også en "indholdsfortegnelse" som har en oversigt over alle indlæg på siden, (og den er tilgængelig fra alle sider, både som en af de første links i html koden og så i footeren som en af de sidste)...

Og så har jeg lavet et sitemap til Google, for at se om det skulle hjælpe, (har afholdt mig fra det af "politiske" årsager ;-) )...

Men hvordan kan jeg linke rundt til alt på en blog... det gør jeg vel allerede ved at have kategorier (hmm... indlæg bliver jo godt nok 3rd tier sider derunder)...

Hmm... nu tjekkede jeg lige op på robots.txt... jeg har smidt den på hoveddomænet kun, hvor den siger
User-agent: *Disallow: /brian/

Fordi jeg ikke vil have den til at gå ind gennem "mappen", men subdomænet...
Skal den monstro også ligge i mappen "/brian" ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:00

site: og link: komandoerne virker ikke i Google og har ikke gjort det længe. Så lad være med at hænge dig i dem :)

Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:00
hvad med allinurl:  Virker den?
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:02
Hej Brian

Ang links: Hvad siger du om den kommentar? Kan det passe at siden er ret ny og eller at den ikke har links nok endnu til at blive indekseret? Har du tilmeldt den disse kataloger: http://www.amino.dk/wiki/index.php?title=Tekstlinks ?

Ang om site: virker eller ikke virker: Mikkel har nok ret, når han siger at site: ikke virker i Google. Han plejer at have ret. Dog virker site: i google for mit vedkommende godt nok. Den giver et fint nok billede af hvilke undersider som google har registreret og hvilke som stadig mangler. Hvis dine sider ikke er med på site: så er det min erfaring at de heller ikke er med i indekset, men muligvis er det ikke helt til at stole på.

Ang robots.txt: Jeg har skrevet i kommentarene til Grosens post hvordan jeg har sat det op selv, og det virker i hvert fald fint. Grosens egen opsætning med sitemap på forsiden virker helt sikkert også. Hvilken måde du vælger er ligegyldigt - bare du vælger en af de mange muligheder, som sikrer at der ikke er flere URLer til de samme indlæg for søgemaskinernes vedkommende. Altså at du undgår dobbelt indhold.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:02
Dato: 27-07-2007 10:00:19 Forfatter: Mikkel deMib

site: og link: komandoerne virker ikke i Google og har ikke gjort det længe. Så lad være med at hænge dig i dem :)

Hvad mener du med at "site" funktionen ikke virker? Synes den virker fint her, kan se mine nyeste artikler er at finde derpå, så den optager dem fint nok. Ved at "link" funktionen ikke har virket længe, men vil nu mene at "site" fungerer fint

Tænk hvis man blev betalt for at se og bedømme reklamer? Se Eovendo.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:10
> Hvad mener du med at "site" funktionen ikke virker?

De resultater du får på både lin: og site: komandoerne er ekstremt ustabile og som regel helt forkerte. Så du kan på ingen måde regne med dem. Måske er de rigtige, måske ikke, men du har ingen mulighed for at vide det, hvilket i praksis gør de 2 komandoer ubrugelige til det meste.
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 11:32
De resultater du får på både lin: og site: komandoerne er ekstremt ustabile og som regel helt forkerte. Så du kan på ingen måde regne med dem. Måske er de rigtige, måske ikke, men du har ingen mulighed for at vide det, hvilket i praksis gør de 2 komandoer ubrugelige til det meste.

Det tør jeg så ikke sige, har bare aldrig haft problemer med det hverken på mit eget website og alle de kunder jeg har været inden over efterhånden. Kan tydeligt se at det virker når der kommer nye sider, 301 redirects osv.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 11:33
Det tør jeg så ikke sige, har bare aldrig haft problemer med det hverken på mit eget website og alle de kunder jeg har været inden over efterhånden. Kan tydeligt se at det virker når der kommer nye sider, 301 redirects osv.

Skal lige siges det er "site" jeg snakker om, "link" har ikke virket sålænge jeg kan huske

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)