Hvordan skal jeg rent bogføringsmæssigt forholde mig til at bortgive produkter som skal sendes til folk UDEN indtægt over hovedet faktisk vil dette jo udgøre et direkte underskud.... Hvordan skal dette bogføres, som kreditnote eller???? |
Det var ikke så meget du forklarede men jeg prøver. Hvis du bare forærer dine produkter væk til folk, f.eks. flygtninge eller hjemløse eller fodboldspillere i Stenløse, så er der ikke fradrag for det. Så er det via mellemregningen, en privat gave du uddeler - og afhængigt af værdien kan modtager jo være skattepligtig af den, men var det nu beskyttelsesbriller, så ville det jo ikke være et problem for modtager
Du kan ikke gøre ting værdiløse ved at forære dem bort - for man forærer jo ikke noget værdiløst bort - det kasserer man/destruerer
Hvis du kunne påvise, at det har reklameværdi (og her er skat ret skarpe) - at du gør det for at tjene på det, og det er med dit logo/navn, så kan det se anderledes ud, men så er det til nogen der må forventes at øge deres køb hos dig - og ikke sponsorat af noget du har interesse for eller føler venligt for bare.
Bogfør, hvis du er personligt selskab fra varelager til mellemregning svarende til at du køber det af virksomheden til indre værdi, og så forær det bort er den lige til løsning jeg ser, men der kan være andre mere kreative snirklede hjerner herinde
vh