Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bortgivelse af produkter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan skal jeg rent bogføringsmæssigt forholde mig til at bortgive produkter som skal sendes til folk UDEN indtægt over hovedet faktisk vil dette jo udgøre et direkte underskud.... Hvordan skal dette bogføres, som kreditnote eller????

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var ikke så meget du forklarede men jeg prøver. Hvis du bare forærer dine produkter væk til folk, f.eks. flygtninge eller hjemløse eller fodboldspillere i Stenløse, så er der ikke fradrag for det. Så er det via mellemregningen, en privat gave du uddeler - og afhængigt af værdien kan modtager jo være skattepligtig af den, men var det nu beskyttelsesbriller, så ville det jo ikke være et problem for modtager

Du kan ikke gøre ting værdiløse ved at forære dem bort - for man forærer jo ikke noget værdiløst bort - det kasserer man/destruerer

Hvis du kunne påvise, at det har reklameværdi (og her er skat ret skarpe) - at du gør det for at tjene på det, og det er med dit logo/navn, så kan det se anderledes ud, men så er det til nogen der må forventes at øge deres køb hos dig - og ikke sponsorat af noget du har interesse for eller føler venligt for bare.

Bogfør, hvis du er personligt selskab fra varelager til mellemregning svarende til at du køber det af virksomheden til indre værdi, og så forær det bort er den lige til løsning jeg ser, men der kan være andre mere kreative snirklede hjerner herinde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 12
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 20:22

Jamen for at forklare yderligere

Jeg vil bortgive produkter til en værdi af maksimalt 37 kroner inklusiv forsendelse, udelukkende for at skabe kundekontakter. Ideen går ud på at kunderne for at modtage produkterne gratis skal "Synes godt om" på facebook

På denne måde vil jeg prøve at komme ud til mange forskellige uden at skulle til at lave aftaler med affiliate marketing sites....

Så kort: Like på facebook, opret bruger i vores shop og modtag en vare efter eget valg (maks 37 kroner i værdi).

Er det alternativt noget som jeg "selv" kan købe og sende til kunderne for på den måde at undgå besværlige regler?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Tilmeldt 11. Feb 12
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 21:38

Jeg vil egentligt gerne høre om det er lovligt at gøre det på den sidste foreslåede måde? Altså at jeg selv køber produktet og sender det til kunden...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28

Jeg svarede ikke fordi jeg er usikker. Som du beskriver det så er det jo tydeligvis markedsføring du er ude i, og det giver normalt fradragsret. Havde du logo/navn på ville det være mere oplagt, men jeg ved ikke om skat har synspunkt på at skaffe clicks og likes på facebook mod betaling - og skattefradrag. Jeg ville synes det var markedsføring, men er det vigtigt, så kan du få bindende svar fra skat for - tror jeg - 350 kr og høre

Kan jeg tage skattefradrag for værdien af udsendelse af småvarer til værdi af max 37 inkl. forsendelse, når udsendelse sker med det fordel at gavne mit selskab gennem at udsendelsen sker til folk der klikker "like" til min firma facebook side

Jeg ved ikke om jeg forstod problematiken helt så omformuler, det afgørende ved bindende svar fra skat er, at det er et klart spørgsmål der ikke kan give anledning til misforståelser. Du kan finde det ved at logge ind, og det svar vil så gælde. Du kan jo også vente og se om mere kyndige svarer dig her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)