Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet salon - hjælp til regnskab/bogføring.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Den lille negle salon Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige startet min egen salon op. 

Som en start har jeg været på sådan et iværksætter kursus hvilket var ret godt. 

Men derfor står jeg stadig med en masse spørgsmål som jeg desværre ikke har styr på. 

Derfor jeg søger hjælp hos jer :) 

Som ny op startet sagde de man kunne trække sine udgifter fra til opstarten 6 mdr tilbage før firmaet startet. Men hvor dan griber jeg lige det an. ? 

For jeg kan jo ikke taste billag ind i mit regnskab der ikke er købt i det regnskabs år. 

Alle mine vare og inventar er købt i oktober til december. Og er jo først startet her den 6. 

så billagene er fra 2012 og mit regnskab er jo 2013 .. 

så spøger jeg hvordan løser jeg det ?? 

håber på i kan hjælpe mig 

med venlig hilsen sandra

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 22:15

En god revisor er svaret ... Husk den billigste revisor kan ende med at blive den dyreste :)

Tilmeldt 16. Nov 12
Fra  Den lille negle salon Skrevet kl. 22:20

Tak for dit svar.. 

ja det kan du have ret i. 

Men det kan ikke være rigtigt der ikke er en helt alm måde jeg selv kan gøre det på. 

jeg er jo nok næppe den første og eneste iværksætter der har købt ting og inventar ind inden firmaet opstarter. 

Så tænkte der måske var en der havde stået samme sted som jeg gør og viste hvordan man nemt lige ordnet det uden revisor. 

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 175
Fra  Seo Service Skrevet kl. 10:16

Hej Sandra

Tillykke med din nye virksomhed.

Fradrag for virksomhedens udgifter

Udgifter, du har i din virksomhed, kan trækkes fra i virksomhedens skattepligtige indkomst efter forskellige regler. Her kan du se de vigtigste regler for fradrag samt eksempler på hvilke udgifter, du kan trække fra.

• Når du starter ny virksomhed, har du mulighed for at få fradrag for dine udviklingsomkostninger, fx markedsundersøgelser og advokathjælp.
  • Når virksomheden er i gang, kan du få fradrag for en række udgifter til blandt andet varekøb og drift.
  • Private udgifter kan således ikke trækkes fra i virksomhedens overskud.
  • Du skal kunne dokumentere (bevise), at du har haft de udgifter, du trækker fra.

Når du starter virksomhed kan du få fradrag for dine udviklingsomkostninger. I de fleste tilfælde kan du få fradrag for de udgifter, du har haft inden for de seneste seks måneder, før virksomhedens start. Det kan være udgifter til erhvervsmæssigt lejemål, telefon, løn eller reklame. Jo tættere på starten udgifterne er afholdt, desto større er sandsynligheden for, at du får fradrag for dem.  

Udviklingsomkostninger er for eksempel udgifter til advokat eller revisor for at få udarbejdet virksomhedens kontrakter. Det kan også være udgifter til markedsundersøgelser af, om et produkt er egnet til det valgte marked. Vurderingerne kan være nødvendige for at opnå viden om eksempelvis specielle lovgivningshindringer eller sædvaner på markedet.

Håber svaret her hjælper lidt.

Mvh. Steen fra Topvirk

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:55

Hvis du køre i et regskabsystem opretter du 2012 i systmet og bogføre som iventar i aktiver, Alså kredit bank/kasse debet inventar husk (slå moms til)

Opret 2013 kør åbningsbalance for 2013

Det nemmeste du bogføre det hele pr.1/1 2013

Tilmeldt 16. Nov 12
Fra  Den lille negle salon Skrevet kl. 21:23

Mange tak.. 

så er vi ved at nå til noget jeg kan bruge :)

stor hjælp Kah. :)

hilsen sandra

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)