Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glade tjenere = God oplevelse.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle Aminoer!

Jeg har efterhånden været en del steder rundt omkring i verden, det vil sige jeg har besøgt mange restauranter.

Et af de lande med bedst serive på Cafer, og restauranter er helt klar USA og nu skal jeg forklare dig hvorfor.

Min far og jeg valgte og besøge et lækkert, flot Steakhouse i Tampa, Florida. Vi går rundt i den dejlige lune by for at finde et sted vi kunne spise aftensmad.
Vi går i en halv-times tid og så ser vi et Steakhouse med god stemning og et stort skilt " Welcome ". Vi kommer derind og der er en del mennesker, men alligevel idet vi kommer ind af døren kommer der en mandelig tjener hen til os " God evening, where would you like to sit sir " vi pegede på et tomands bord, og det fik vi. Vi fik med det samme menu-kort og han virkede rigtlig glad, tjeneren var smilende, humoristisk anrettet og det hele. Man følte sig rigtig velkommen.

Vi havde besluttet os for en T-BONE steak hver og noget sodavand. Tjeneren kommer 5 minutter efter tager glad imod vores bestillinger og joker lidt med vi skal passe på med de bøffer da vi har lidt mave :-) Alt i alt, super sjov, flink tjener som fatter hvad man vil have og kommer ikke med latterlige tilbud.

Vi sidder og nyder stemningen på det flotte stekhouse og efter 15-20 minutter kommer kokken ind med bøfferne, totalt lækker oplevelse og få. Det giver virkelig meget at det er kokken der lige smutter ud med maden. Bøffen smagte fantastisk!!!! og alt service var i top. Gratis vand, refeil af Coca-Cola, og bare super service!

Nøøøøj hvor kunne man lære noget i Danmark! I Danmark tuder de hvis man vil dele en Pizza, eller hvis man kun vil have postevand og ingen øl eller cola. De er de største tudeprinser i Danmark på restauranter! TIL ALLE RESTAURANT EJERE TAG TIL USA (eller England, hvor de også har fantastisk service generelt) og lær noget af dem, se hvordan de gør! I er sikker på at få kunderne igen, eller i hvert fald dine kunderes venner fordi de har anbefalet stedet :)

1. Ikke for højt musik.
2. Glade humoristiske tjenere
3. Fine priser
4. God mad
5. Gratis Postevand, og brug af toilet
6. Flot sted, med skilte der byder dig velkommen -

Kan ikke komme på flere, men de er vigtige!

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:47

Helt enig, samme gælder mange glade steder i Spanien.

Danskere er for store jantelovs og pengegriske personer.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 14:53

Emil S:

Danskere er for store jantelovs og pengegriske personer.

Du ved da vist ikke hvad du snakker om, over 50 % af danske restauranter køre med røde tal - så der er vist ikke mange der er penge griske i den branche!   Iøvrigt glemmer du at vi i DK har 25 % moms på fødevare og meget høje lønninger til personale. i mange andre lande har man en lav eller ingen moms på fødevare og meget lave personale omkostninger!

Ravn

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:56

Well, jeg bryder mig nu ikke om folk der generaliserer. Hvordan kan du kåre USA til at have verdens bedste service, på baggrund af én god restaurantoplevelse?

I USA er priserne helt anderledes end i Danmark. 

Betaler du for det, får du også god service i Danmark. Og jeg vil hellere tage ud og spise Michelin mad 1-2 gange om året, og få en fantastisk spiseoplevelse, end at tage ud på billige og mellemdyre restauranter flere gange om året, og få hvad jeg forventer (og betaler for).

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 14:59

Jonathan :
Nøøøøj hvor kunne man lære noget i Danmark! I

Tjahh eller måske kunne du lære at gå på andet end Pizzariaer i DK.  Prøv f.eks Mash i KBH så skal du få en oplevelse af rigtigt gode.  Der findes faktisk en del steder i DK med virkelig god mad og super service.

"fine priser"  

Nu er restauranterne jo ikke skyld i at vi har 25 % moms fødevare og meget høje lønninger. mange andre lande har ingen eller en meget lav moms på fødevare samt lave personale omkostninger!

Ravn  

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:59

Ravn:
Iøvrigt glemmer du at vi i DK har 25 % moms på fødevare og meget høje lønninger til personale.

Hvad har det med kvaliteten af medarbejderne at gøre?

Ravn:
i mange andre lande har man en lav eller ingen moms på fødevare og meget lave personale omkostninger!

Og aligevel får man en bedre oplevelse.

Ravn:
Du ved da vist ikke hvad du snakker om, over 50 % af danske restauranter køre med røde tal

Ok, kan du fremlægge dokumentertion? - Og derfor er de stadig pengegriske..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:05

Husk også at lønningerne i mange lande er afhængige af drikkepengene, det er man ikke i Danmark da disse er inkluderet i overenskomster. I mange lande forventes det at der gives drikkepenge på 10-20% af regningen, i Danmark er det en ekstra gestus men mange gør det alligevel. 

Det vil sige at en Amerikansk servitrice der ikke yder max service = Dårlige drikkepenge = Ikke nok i løn. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:08

Mark:

Husk også at lønningerne i mange lande er afhængige af drikkepengene, det er man ikke i Danmark da disse er inkluderet i overenskomster. I mange lande forventes det at der gives drikkepenge på 10-20% af regningen, i Danmark er det en ekstra gestus men mange gør det alligevel. 

Det vil sige at en Amerikansk servitrice der ikke yder max service = Dårlige drikkepenge = Ikke nok i løn. 

Jep, det er primært det der er årsagen tror jeg.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:12

Hej Jonathan
Det er altid dejligt at få sådan en oplevelse og dem støder vi alle på nu og da rundt omkring i verden og også i Danmark.
Du har ret i at mange helt sikkert kan lære noget af sådan en oplevelse og mange restaurant ejere og caféer har et lavt niveau hvad angår kundeservice.

Tit og ofte følger pris og kundeservice side by side.

Men jeg vil give dig ret i at en god kundeservice og det at man gør noget ekstra for kunden kan skabe endnu flere kunder.
Man anbefaler jo altid det sted hvor man har oplevet en rigtig god service og er den virkelig god og overrasker så snakker med endnu mere om det til venner og familie.
Så en ekstraordinær oplevelse og kundeservice giver bestemt flere kunder på den lange bane.

Hvad angår gratis vand og sodavand er der selvfølgelig nogle omkostninger i DK som ikke er så store i udlandet (USA). 
Dermed kan må slå på de ekstra ting som gratis vand og sodavand. Men det kommer an på hvor du kommer fra hvordan du opfatter dette.
Er du indfødt så er det normalen i visse områder og prisklasser. Men kommer du fra Danmark så kan man sige vi sjældent er vant til sådanne gratis ting og dermed oplever og opfatter du disse gratis ting endnu mere og de har endnu mere betydning.

Grundlæggende mener jeg bestemt man kan lave en god restaurant i Danmark og levere den bedste service og samtidig tage penge for det!
Man får hvad man betaler for.

Sammenligner du pizzarier har du ret. Der er laaaaaaang til ekstra ordinær kundeservice.

Disse ting mener jeg øger og kan give et større kundegrundlag hvis man kan finde ud af at drive forretning samtidig.

En god madoplevelse.
Kokken serverer og præsenterer.
Smilende og opmærksomme tjenere.
Konkurrencedygtige priser.
Afslappende og hyggelig atmosferde.
Nem adgang til bordbestilling.
Det er altid godt at give en overraskende kundeoplevelse.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:14

Hej Mark
Det har du ret i.
Og lige på det område er der mange som kunne lære noget i Danmark.
Der er mange dygtigt tjenere men bestemt også mange som ikke virker som om de elsker deres job og det er en nydelse at betjene kunderne.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)