Hej Jeg overvejer at starte en virksomhed indenfor international handel. Jeg en profil/baggrund egnet til området og jeg tror at opstarts-omkostninger vil være forholdvis lav (altså arbejder fra hjemmekontor, oprettelse af web-side). Det kunne være spændende at arbejde som enten en import/eksport agent virksomhed eller som en konsulent virksomhed hvor jeg + evt. partner tilbyder en eksportsalg konsulent-service (kontakt-formidling, tilbud, forhandling, kontrakter) og evt. outsourcing for danske virksomheder (altså indkøbsopgaver). Jeg har begrænset kapital at starte med (ca.250.000) og søger kontakt til en "like minded" partner med passende uddannelse/erhvervserfaring/ambitioner. Jeg er uddannet på eksportskolen, har været udstationeret for en af Danmarks største virksomheder i en leder stilling. Arbejder i dag på et investeringsfirma. Ser frem til at høre fra nogle spændende potentielle partner! |
International handel - partner?
- 1
|
Hej Hvilken baggrund har du, og har du erfaring med indkøb i Asien. Har selv startet et lignende firma op her i begyndelsen af i år, og har snart brug for flere medarbejdere. Hvor har du været udstadstioneret henne? |
Hejsa! Jeg har selv et agentur firma i den stil som du nævner og vil starte op. Jeg har selv lavet min hjemmeside www.ovesenzone.com og opstarten har kostet mig kroner 700.- + moms for domain hos www.yourhost.dk Klart, der er mande arbejdstimer i dette også, det er naturligvis også en omkostning, men da jeg arbejder alene, ser jeg også på det som værende et hobby arbejde. Jeg har idag omkring 20 grossister i udlandet som sælger de produkter du kan se på min hjemmeside, jeg står for salg, markedsføring, søgning efter nye produkter, modtager ordre fra kunderne, søger for at de bliver opdateret med nyheder, prislister, nyhedsbreve, speciel tilbud osv osv osv. Også de funktioner du nævner. Alle ordre jeg modtager,får fabrikkerne en kopi af og de sender varen til kunden, de står samtidig for alle indbetalinger fra kunden, leveringsbetingelser, forsikringer osv osv. Jeg sælger kun 1000 stks af gangen til grossister, men dette er også normalt for den type kunder som jeg har med at gøre. Det kan godt lade sig gøre at starte en virksomhed op i denne stil uden at skulle bruge blot 20.000 kroner, men det er 100% vigtigt at du finder 100% ud af hvad det er for produkter du vil have med at gøre, er det produkter som ikke er i stærk konkurrence med andre, er der et marked for disse produkter, er prisen og kvalitet god nok, kan fabrikken levere til tiden osv. Vær sikker på det du gør, find niche produkter som kunderne ser som værende nyt og interessant, så får kunderne også en oplevelse i butikken og du kan måske være med til at skabe en ny trend. OG FREM FOR ALT, vær kreativ, tænk anderledes, lad være med at gøre som alle andre gør, find din egen stil og lav en plan for hvor langt du vil være indenfor f.eks., 6 måneder, hvor mange kunder du vil have på plads og hvor mange lande. Good luck! |
Hej Claus Mange tak for dit svar. Meget spændende og jeg ønsker dig held og lykke fremover med din forretning. Jeg skal nok kontakte dig igen når jeg er mere afklaret. Arundel
|
har du nogen salgserfaring. evt i Asien? |
www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.
Hej, Jeg bor i Kina. Jeg kan hjælpe dig med at finde forskellige leverandører, check kvalitet, tage på messer, oversætte engelsk-dansk-kinesisk og samle/sende prøvevarerer. Hvis du er interessant i den, kontact mig via yun0217@gmail.com
|