Jeg prøver lige igen på denne her. Nogen der har et bud på, hvad man kan tillade sig at tage for en måneds annoncering på en side med 100-200 dagligt besøgende?????
Normalt vil man afregne med det der hedder CPM, som er en pris pr. tusinde visninger. Prisen afhænger rigtig meget af branche, målgruppe osv. Og ikke mindst placering af banner samt størrelsen.
Jeg kender ikke "din branche" men du kan få en idé om niveauet ved at søge på dine kollegaers sider og se hvad de tager. Jo klare din målgruppe er jo højere CPM.
Alternativt kan du jo tilbyde ham at byde på pladsen, og så se om du er tilfreds med det. Eller du kan sammenligne med annoncenetværk og se hvad du kan tjene der.
Mange tak for svaret. Jeg har selvfølgelig også tænkt mig at lade dem byde. Jeg ville bare høre om der kunne siges noget generelt om priser så vi ikke bliver skambudt:)
Jeg vil lige prøve at samle denne tråd op en gang mere i håb om et mere klart svar(håber ikke det opfattes som spam). Det drejer sig om vores hjemmesidewww.massage247.dk (indeholder erotisk materiale) Vi er oppe på over 300 dagigt besøgende. Spørgsmål nr 1 hvad skal en top-banner koste på vores side i en måned?
Spørgsmål nr. 2 Er vores side noget værd? Jeg tænker på om vi kan sælge den