Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den aktuelle faktor til udregning af virksomhedspris ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Jeg kender en del til teorien omkring prisfastsættelse ~ overskud gange faktor : 2½-3.

MEN den reele faktor for hvad der virker i markedet er jo noget der bevæger sig hele tiden samt ud fra typen af virksomhed osv.

Så jeg søger input på hvad de erfarne eller interesserede mener en god faktor er lige pt. i forhold til køb/salg af virksomhed.

Virksomheden gik fra personligt til Aps i 2006 som ren webshop. På de første 18 måneder blev der omsat for +3mio kr.

Omsætningen sidste år var 1mio kr. (deltid i 10 af månederne).

I mit firma har jeg fraskåret de tunge udgifter pr. 1.1.2013 - Så det nu igen er ren webshop m. lager.

Potentialet fremadrettet ved en stabil omsætning er et resultat på 300.000kr. - 350.000kr. pr. år før løn til ejer.

Der er en ny webshop på vej og der er for nyligt blevet begyndt noget europæisk handel (b2b), som også giver lidt ekstra.

Grunden til at der kommer ny webshop er : Overskuelighed, Guides til de besøgende og SEO.

Der er til dels også tidligere(2009 - 2010) solgt via Ebay, og det er muligt at udnytte denne del igen.

Produkterne som sælges er specialdele og tuningsdele til biler - Tuning og Motorsport.

Varerne kommer fra hele verden og derfor er der også et lager - som nu "kun" kræver ca. 50kvm for at være overskueligt.

En del varer kan komme hjen på 2-3dage, men med en god lagerbinding stiger avancen og også omsætningshastigheden (siger erfaringen).

Der er forskellige dele som ikke er blevet udnyttet i forrige år - pga. Jeg har læst på CBS.

I år er der skrivning af en bachelor opgave og så hedder det nok kandidat overbygning derefter.

Glæder mig til at høre hvad i siger til sådan noget som dette.

Med Venlig Hilsen

Niels

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)