Har nogen erfaring med at anvende disse sammen? Jeg har forsøgt en smule, men ikke fået det op at køre. |
Scannetshop og Google Analytics
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Hej Marcel Det er karaokebutik.dk (som egentlig bare linker til karaokeshop.dk) Ovenstående indlæg var iøvrigt nok ikke så fyldestgørende, så her er lidt uddybning: Jeg har smidt google koden i "sidefod" og statistikken tæller tilsyneladende fint. Jeg vil imidlertid gerne tracke salgene og måle effektivitet på forskellige søgeord, kampagner osv. men ved ikke helt hvordan jeg får sat det op. Det er længe siden jeg har siddet med det, men såvidt jeg husker skal man indsætte noget kode på landingssiden man havner på efter køb, eller noget i den stil. Det har jeg ikke helt gennemskuet hvordan man sætter op :-) |
Du skal have sporingskoden indsat FØR koden der samler ehandels-oplysningerne. Mere info her Har netop fået det op at køre på vores shop på ToyotaExtreme, det kører ganske fint. ;-) |
StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt
Google Analytics! Det lyder da meget spændende. Nu fatter jeg ikke en meter om hvordan sådan noget sættes op, så jeg vil da gerne høre om hvad det skulle koste, at få sat op af en Amino, så jeg efterfølgende "bare" skulle logge ind på Google Analytics, for at få indsigt i brugernes adfærd? Jeg bruger Scannet som webshop. |
Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)
|
Du tilmelder dig Google Analytics gratis. Det er ganske nemt. Derefter indsætter du en stum kode på alle sider på dit site. Jeg har i Scannets shop placeret den i "sidefod". Koden er "usynlig". Det er også ret nemt, og så får du en forholdsvis udførlig statistik over de besøgende. Jeg vil udfra René G''s indlæg og link (tak for det) eksperimentere med hvor sporingskoden skal ligge, således at jeg kan tracke hvorfra mine salg kommer, og dermed optimere min markedsføring. Når jeg har fundet ud af det, så skal jeg nok fortælle her, hvordan man gør. |
Hvis du smider selve Analytics sporingskoden i sidefoden, skal du som jeg skrev huske at placere e-handels-sporingen EFTER. Ellers virker det ikke. Jeg har smidt min sporingskode i <Head>, så jeg er sikker på den kommer først. Det skulle kunne give nogle performance-problemer, men det har jeg endnu ikke oplevet. |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)