Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse/aflønning af sælger.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet et spændende firma op i 2011 og det går heldigvis supergodt med salget af produkterne. Jeg kan ikke længere klare alle opgaver og skal bruge en god salgskonsulent i Jylland, som skal være dygtig til både opsøgende salg, samt rigtig god til at styrke og bevare eksisterende relationer. Være en god formidler, da produkterne som sælges kræver en del træning af personalet. Personen skal også kunne lave opsøgende salg på gulvet -på counters- i stormagasiner/apoteker etc. Og sidst men ikke mindst have et godt tal-øje og kunne styre egne budgetter i sit område.

Udfordringen er at det ikke er muligt at give vedkommende en stor fast måendsløn og at personen mere eller mindre skal kunne "tjene sin egen løn ind". Har nogen herinde erfaring med aflønning og hvorledes man fastsætter en rimelig aflønning, men som primært afhænger af personens arbejdsindsats.

En anden udfordring er den, at størstedelen af det salg der på nuværenden tidspunkt er, går via apotekerne. De køber ind via en grossist og denne kan/må/vil ikke oplyse om det enkelte apoteks indkøb. Derfor er det svært at give en 100% aflønning ift. salget ind.

Planen er dog at der skal opsøges nye salgskanaler ud over apotekerne, hvorfor problemet ikke vil være det samme andre steder, end ved salg til apotekerne.

Har nogen herinde erfaring med aflønning og hvorledes man fastsætter en rimelig aflønning, men som primært afhænger af personens arbejdsindsats ? Det er min største udfordring lige nu.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13

Jeg synes du har to hovedudfordringer. Den ene er, at du vil ansætte på noget der lyder som ren provision, og det betyder enten let, at du får fat i nogen håbefulde unge, men ikke i en rigtig god sælger, med mindre du kan vise en overordentlig god sandsynlighed for en ret stor indtjening.  Du taler om en god sælger, til opsøgende salg og en der har godt taløje, styrer egne budgetter osv., og det vil være svært at finde på ren provision vil jeg påstå.

De færreste holder af REN provision. Kunne du kombinere 15.000 kr/md fast med provision, ville du ha det lettere.

Den anden er jo, at hvis han skal arbejde med salget til apoteker som køber via en grossist og du derfor ikke som beskrevet, kan måle resultatet af din sælger, ja så kan du jo helt enkelt ikke give ham ren provision for den del af salget, og det kan kun du løse, enten ved en eller rapportform fra grossisten, eller ved at holde den nye uden for det salg der ikke kan måles for ham, eller ved fastløn for hele den del

Jeg kan sagtens forstå dit ønske, om at sikre den nye arbejder for pengene OG, at du i virkeligheden vil undgå at tage risiko, ved at sige, at sælger han ikke, så koster han heller ikke, problemet er bare, at man ofte får hvad man betaler for, efter princippet - "pay peanuts - get monkeys", så din provisionsudsigt skal realistisk kunne anskueliggøre en månedsindtægt på den gode side af 30 - 35.000 kr mindst, hvis du skal vinde en god sælger her, selv om der er arbejdsløshed

vh

Tilmeldt 2. Jan 13
Skrevet kl. 18:46
Hej. Tak, for svar. Jeg forstår udmærket dine argumenter og jeg vil naturligvis tilbyde en rimelig grundløn ( 15-18.000,-) og provision derudover.
Jeg er selv "gammel sælger" og startede på en forholdsvis lav grundløn for snart 20 år siden. Siden har jeg selv gået efter job med høj grundløn og mindre bonusordninger og jeg ved af egen erfaring at det ikke gav mig en raket bagi.
Min udfordring er lige præcis den at få en dygtig sælger, men ikke har mulighed for at tilbyde en fast månedsløn på 40.000,- + pensionsordning, bonus etc.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59

Bare du kan måle det som du er inde på med grossisten - så bør det også i mine øjne være muligt at få en god sælger idag til 15-18-000 fast + god mulighed for provison, så den pågældende rimeligt hurtigt nærmer sig 30 t og kan se frem mod de der 40 t. Tiden er jo heldigvis med dig, og så længe man har rene linjer og som i dit fald, har mulighed for komme op på "normal" løn, så er provision absolut fint

vh

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 10:21

Hej, check evt. oxe & co i Roskilde, som netop arbejder med salgsløsninger til disse problemstillinger.

Tilmeldt 2. Jan 13
Skrevet kl. 21:28

Hej Torben. Mange tak for henvisning. Den vil jeg undersøge nærmere.

Hilsen Charlotte

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)