Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uden kontrakt, eller?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt lige tænke mig at vide, hvordan jeg står i en givent situation.

Jeg har et tæt samarbejde med en automatopstiller.

Min tidligere opstiller er blevet købt af min nuværende opstiller. Hvad med den kontrakt jeg har/havde med min tidligere arbejdsgiver?

Den nye arbejdsgiver har ikke givet mig en kontrakt.

Hvordan skal jeg forholde mig til dette?

Det lidt mere interessant er så nu, at min tidligere opstillers firma pr 31/12-12 er blevet opløst.

Så er jeg vel helt ude at nogen form for kontrakt, ik?!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16

Var du ansat hos den tidligere nu opløste som alm. ansat eller har du faktureret fra firma med kontrakt eller hvordan?

Har den nye købt den gamle virksomhed som hel virksomhed - eller som det lyder - bare købt nogle af dennes aktiver (sådan lyder det når du skriver den gamle er opløst - men det er ikke givet, han kan ha købt den, og dermed overtaget forpligtelserne, og så lukket det opr. CVR nummer?)

Har den nye arbejdsgiver nægtet at give dig kontrakt eller bekræftelse på, at du forsat er ansat på samme vilkår som i din oprindelige kontrakt?

Har du ikke talt med din gamle "arbejdsgiver" og hørt hvad han kan forklare om din situation?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 10:08

Ikke ansat.

Samarbejdsaftale. Jeg har en spillehal. Han har/havde maskiner.

Den tidligere samarbejdpartner blev købt ud, men fortsatte med at arbejde i det nye firma. Til han desværre blev fyret. Klassisk.

Vi fik et brev - da vi fysisk blev købt for 1½ år siden - for en måned siden, hvor der stod, at min tidligere samarbejders firma var opløst pr 31/12-12.

De har som sådan ikke nægtet det. De fremsendte et forslag for ½ år siden, som skulle rettet til fra deres side. Der er bare ikke kommet et nyt.

Det er som sådan ikke noget yderligere problematisk i sagen. Jeg har åbent, og alt er såmænd som det plejer.

Det er kun sådan "teoretisk" hvordan jeg er stillet i forhold til samarbejdspartneren.

Gælder min eller deres opsigelsesvarsel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47

En forudsætning for at det gælder, må være, at den nye har overtaget den gamles virksomhed med hud og hår = i princip hans CVR de har overtaget, og var han personligt selskab har de ikke kunnet det- Så har de kun kunnet købe hans aktiver og i princippet hans aftaler, men du ved så ikke om det gælder din. Med andre ord, har de ikke overtaget hans CVR, så vil din aftale med det gamle CVR i princippet ikke være noget værd når det gamle CVR er borte.

Dog kan de skabe noget præcedens ved at køre videre som altid, men det er noget rod, så få lavet en ny aftale med det CVR du nu arbejder med

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)