Jeg kunne godt lige tænke mig at vide, hvordan jeg står i en givent situation. Jeg har et tæt samarbejde med en automatopstiller. Min tidligere opstiller er blevet købt af min nuværende opstiller. Hvad med den kontrakt jeg har/havde med min tidligere arbejdsgiver? Den nye arbejdsgiver har ikke givet mig en kontrakt. Hvordan skal jeg forholde mig til dette? Det lidt mere interessant er så nu, at min tidligere opstillers firma pr 31/12-12 er blevet opløst. Så er jeg vel helt ude at nogen form for kontrakt, ik?! |
Var du ansat hos den tidligere nu opløste som alm. ansat eller har du faktureret fra firma med kontrakt eller hvordan?
Har den nye købt den gamle virksomhed som hel virksomhed - eller som det lyder - bare købt nogle af dennes aktiver (sådan lyder det når du skriver den gamle er opløst - men det er ikke givet, han kan ha købt den, og dermed overtaget forpligtelserne, og så lukket det opr. CVR nummer?)
Har den nye arbejdsgiver nægtet at give dig kontrakt eller bekræftelse på, at du forsat er ansat på samme vilkår som i din oprindelige kontrakt?
Har du ikke talt med din gamle "arbejdsgiver" og hørt hvad han kan forklare om din situation?
vh