Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Binde-streg i domæne navnet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg er gået igang med forretningsplan, og skal på senere tidspunkt have en seo man ind over til at få mig sat ind i den verden, men jeg er blevet lidt i tvivl angående domæne navnet om det trækker ned at der er en binde-streg med i?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim,

Hvis domænenavnet består af to ord, og bindestregen er imellem dem, trækker det ikke ned.

Har du mulighed for det, vil jeg anbefale dig at registrere det valgte domænenavn både med og uden bindestreg.

Derved undgår du, at en eller anden finder på at registrere samme navn, blot uden bindestreg, og du derved skal konkurrere imod et site med et navn bestående af samme to ord. 

Det kan vise sig at være nogle af de bedste 45,- kroner (pr. år), du har investeret omkring beskyttelse af dit domænenavn.

Herefter får du det ene domænenavn 301-rediregeret til det andet, så det i praksis bliver ligegyldigt, om de besøgende skriver dit domænenavn med eller uden bindestreg.

Håber du kan bruge det.  :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Mar 12
Skrevet kl. 00:25

Hej John,
Mange tak for de gode råd. Mit valg af firma navn pt er lidt plat og ret normalt derfor jeg tænkte en bindestreg ville gøre det lidt anderledes.

Spørgsmålet er også for mig, om det ville skade rent www mæssigt for det er sjældent jeg selv kommer ind på en hjemmeside som har en - i deres webadresse. Så det er måske lidt www's sorte får?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:30

Kim Christiansen:

Hej John,
Mange tak for de gode råd. Mit valg af firma navn pt er lidt plat og ret normalt derfor jeg tænkte en bindestreg ville gøre det lidt anderledes.

Spørgsmålet er også for mig, om det ville skade rent www mæssigt for det er sjældent jeg selv kommer ind på en hjemmeside som har en - i deres webadresse. Så det er måske lidt www's sorte får?

Det er sådan set det samme råd, jeg vil give dig, hvis du vælger at benytte et domænenavn med to ord uden bindestreg. 

Registrer domænenavnet også med bindestreg, for tænk hvis en anden får samme gode idé at sætte netop de to ord sammen til et domænenavn.

Der findes nu ellers masser af virksomheder, organisationer, foreninger m.m., som benytter bindestreg i domænenavnet.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Mar 12
Skrevet kl. 00:32

Mange tak skal du ihvertfald have for dine råd. Skal bare have gennemtænkt det med navnet. Ikke så nemt og billigt at ændre hvis det står på 1000 pose/produkter.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:36

Kim Christiansen:
Mange tak skal du ihvertfald have for dine råd. Skal bare have gennemtænkt det med navnet. Ikke så nemt og billigt at ændre hvis det står på 1000 pose/produkter.

Nej, umiddelbart er det da rigtigt. 

Men du kan selvfølgelig 301-rediregere fra det første valgte til det næste, hvis du efter trykning på 1000 poser finder ud af, at det var et forkert valg, og at domænet absolut må hedde noget andet.

Det vil dog altid være en fordel at vælge et domænenavn, der er langtidsholdbar.  :-)

Dbh. John

Find mig på LinkedIn

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Mar 12
Skrevet kl. 00:40

Ja det med www siden er ikke det store problem, men mere salgsprodukterne der ville være øv, at kassere pga de har det gamle firma navn.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 01:03

Kim Christiansen:

Ja det med www siden er ikke det store problem, men mere salgsprodukterne der ville være øv, at kassere pga de har det gamle firma navn.

Hvis du har lyst, så kan du PM'e mig navnet, så skal jeg forsøge at give dig et godt råd. Både baseret på hvad der giver mening rent sprogmæssigt, men også hvad der ville give mening domænemæssigt. 

Jeg tør naturligvis godt love dig at jeg ikke stikker ud og køber domænerne for snuden af dig - det har jeg ingen interesse i :) 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Mar 12
Skrevet kl. 01:18

Lyder som en godt tilbud og tror på amino ånden og har sendt dog en PM med navnet :)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:48

Du kan jo redirecte til det domæne der har firmanavnet?? Så er det vel ligemeget hvad der står i URL hvis folk bare skriver det der står på poserne.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)