Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire - et seriøst alternativ til DIBS

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg arbejder pt. med planer om at lancere et webshop-modul til Sitemagic CMS baseret på betaling via Ewire og PayPal. Shoppen bliver gratis, PayPal er gratis, mens Ewire koster 395,- i oprettelsesgebyr, herefter en mindre procentsats ved salg. Det betyder et man kan få en komplet shop for - næsten intet.

Jeg har dog aldrig været den store tilhænger af disse betalingstjenester. Grafisk ligner PayPal skidt, mens Ewire længe har båret præg af blot at være en banal e-pengepung med for mange begrænsninger.

Man skal dog ikke undervurdere PayPal, som er populært i udlandet. Danske Ewire er også ved at komme efter det. De er nu godkendt af finanstilsynet som betalingsinstitut - det betyder bla. andet at de har kunne hæve deres loft for køb til 5.000 på danske kort, og 6.000 for internationale kort (30.000 pr. dag). Men loftet kan hæves yderligere ved et simpelt telefonopkald til dem (omend de skelner mellem rigtige og digitale varer - så måske skal man argumentere lidt bedre for ændring af grænsen for digitale varer - de skal jo stadig varetage deres almindelige kunders sikkerhed).

Hvad er Jeres erfaring med det ny Ewire? Det er ca. 1½ år siden jeg sidst forsøgte mig med deres løsning. Mig bekendt implementerer Ewire også NemID. Nogle vil mene at det er et irriterende ekstra-tjek at skulle igennem ved køb, mens andre vil kunne se fordelen, da det øger sikkerheden betydeligt - også som salgsargument på lige fod med E-mærket.

Modtager gerne konstruktiv feedback ift. planen for brug af Ewire.

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 19:47

På min side www.mobil4u.dk har jeg udelukkende kørt med Ewire. Efter min mening kører det perfekt, og er et rigtig godt alternativ til de dyrere løsninger.

Eneste ulempe er, at nye Ewire kunder skal indtaste en sms kode inden de kan fuldende deres køb. Men min statistik på siden viser. at der ikke er flere der falder fra i sidste øjeblik end med en "almindelig" betalingsløsning. Jeg har prøvet begge dele dog ikke på samme side.

Ved godt der er mange kritikere vedr. Ewire, men jeg har udelukkende positivt at sige om det. Har brugt dette i omkring 2 måneder, med en samlet "nedetid" på 4 timer. Ved ikke hvad det er med andre løsninger men synes faktisk det er okay.

Vil du have uddybet noget må du endlig sige til.

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 19:57

Ewire fungerer rigtig godt - det er i hvert fald mine erfaringer.

Mht. nemID/sms kode, er det noget man godt kan slå fra. Man skal bare skrive til supporten, og så er den klaret :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:57

Hej Kenneth.

Det synes jeg lyder rigtig godt - tak fordi du deler din positive historie. Det kan godt være at jeg tillader mig at tage fat i dig om nogle måneder, for at høre mere - særligt omkring opdaterede tal for "frafald" ved check out.

Kører du noget Analytics på det, så du kan se hvor mange procent der opgiver under checkout processen? Statistik kan man jo forholde sig til :)

Tak igen! :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:00

Hej Frederik.

Okay, jeg har snakket med EWire over de sidste dage (i øvrigt næsten uhørt god support - de svarede rent faktis kl. 01 om natten!). Her kom vi kun ind på beløbsgrænsen. Enormt lækkert hvis man selv kan tilpasse sikkerhedsniveauet for sit checkout. Jeg forstod også på EWire, at man som leverandør af shopløsninger forholdsvis nemt kunne få sine ønsker gennemført.

Jeg ser frem til at kunne levere de første løsningen til sommer :)

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 20:01

Ja, de har en kanon god support :-)

For lige at forstå det rigtigt: Man kan ikke modtage betalinger på over 5000 på sin shop via Ewire, eller hvad? :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 20:02

Det er nemlig helt korrekt. Har også fået det fjernet på min side. Men er bare i tvivl om der er nogle betingelser man skal opfylde for at få dette fjernet?

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 20:03

Det ved jeg ikke umiddelbart om der er. Jeg skrev en mail til dem og fik et svar hvori der stod at det nu var fjernet :-)

Ingen spørgsmål, kommentarer eller andet.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:04

Frederik:

Korrekt. Hvis du på Dankort forsøger at købe for fx 5.100, så melder systemet fejl. For internationale kort er grænsen 6.000. Men du kan bede Ewire hæve grænsen (telefonisk).

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:05

Frederik Knudsen:

Det ved jeg ikke umiddelbart om der er. Jeg skrev en mail til dem og fik et svar hvori der stod at det nu var fjernet :-)

Ingen spørgsmål, kommentarer eller andet.

Ok, lækkert

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)