Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords VS varemærke igen igen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg ved der har været et hav af indlæg omkring emnet, jeg mener ikke jeg er helt dum, Smile men jeg kan ikke finde  klare retningslinnier ud fra de afgørelser der er afgjort i retten og jeg vil ikke bare fjerne nogle adwords fordi jeg bliver truet med advokater og det hele hvis det ikke er korrekt at det er krænkelse af et varemærke.

Situationen er den at jeg anvender et "søgeord" der ifølge patent og varemærkestyrelsens database IKKE er registreret.

Søgeordet kan ikke umiddelbart ikke varemærkeregistreres da det er et alment andvendt sammensat engelsk ord.

Virksomheden har varemærkeregistreret ordet med S på, altså i flertal.

Ordet benyttes IKKE i annoncen men kun som søgeord selvfølgelig ligger det tæt på det varemærkeregistrerede navn men men. 

kan det være korrekt ????

Mvh 
Dan  

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:34

Hvis det er i forbindelse med affiliate, kan der være særskilte regler udstukket af udbyderen.

Men ellers gælder at du må bruge varemærkenavne som søgeord, men det må ikke optræde i annoncen som om du er ejeren af varemærket.
Dvs. det bliver en smule subjektivt, men det er dog alligevel rimeligt klart. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 23:57

Hej Deleuran

Tak for dit svar, det er min opfattelse at jeg ikke krænker rettighederne ved at gøre som jeg gør ordet er i min adwords kampagne som søgeord og ikke andre steder og så er det ikke engang ordet der er varemærkebeskyttet men kun et ord der ligger tæt på. Det skal siges at jeg selvfølgelig har spurgt hos varemærkestyrelsen hvad deres holdning er og de vil ikke kommenterer konkrete sager, det er også ok men jeg har fået 2 forskellige svar på mine spørgsmål med 7 måneders mellemrum.

umiddelbart virker det til jeg først får fred når sagen har været en tur gennem retten og det syntes jeg da ikke jeg har lyst til.

Som ekstra info kan jeg fortælle at vi sælger  samme type produkt under 2 forskellige navne.

Dan 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)