Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsundersøgelse - men hvordan?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan ALDRIG sikre dig mod kopiering. Det kan og VIL ske. I stedet skal du bruge kræfterne på at være bedst, og sikre dig eksponering... Kig indad. Det kommer du meget længere med.

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 22:51
Jeg er ikke bange for kopiering så snart jeg har produktet udviklet og lanceret det på markedet. Det er kopiering forinden jeg er hunderæd for
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 22:59
Men det skal bestemt ikke afholde dig fra at lave en markedsundersøgelse. Du skal jo undersøge deres behov. Hvis de har behovet til dit produkt, og har evnerne til at lave dit koncept - så havde de allerede gjort det.

Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 23:06
De har nok både evner og behovet for konceptet - det handler bare om lige at få min vinkel på det
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 23:08
Den afslører du jo ikke gennem en undersøgelse... Fyr den af...

Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 23:42
Der er nok ikke nogen vej udenom

Har du nogen forslag til hvordan den første kontakt skal foretages til en potentiel kunde? Det er jo ikke fordi man ligefrem kan fare ud med det farvestrålende salgsmateriale

Fra CPH
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:12
Hej Mikkel,

Ja klø på, skal det også lyde herfra.

Har du eksisterende kunder? Så kan du jo tage en snak med dem om den eksisterende relation. Derefter kan du så begynde at åbne op omkring 1. at hjælpe ham med at identificere netop det problem du kan løse, og 2. høre om han er villig til at betale for en løsning til problematikken.

Hvis du ikke har eksisterende kunder, kender du måske nogle som har nogle relevante kunder eller kontakter, og som du har tillid til. Dem kan du bede om en introduktion, hvor du fortæller at du er iværksætter og arbejder med en bestemt problemstilling.

Jeg tror reglen er, at jo mere du fortæller, jo bedre data, og jo større risiko for at din idé spreder sig.

Endelig har de fleste sympati for iværksættere, og kan derfor godt finde ud af ikke at sprede ordet. Dette eliminerer dog ikke risikoen. En decideret NDA vil jeg afholde mig fra, det er trods alt folk som gør dig en tjeneste :-)

eTRADEVIDEO - We produce, distribute and analyze online videos for leading eCommerce companies.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)