Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uretmæssigt stævnet

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

keen4:

Det har jeg tænkt på, er det så ved forbrugerklagenævnet eller forbrugerombudsmanden?

Det er skam hos jer selv (politiet).

Hvis du ønsker det kan du sende et godt referat af sagen på mm@mooreinvest.dk så kan jeg prøve at se om det er en sag vi i Moore Consulting ønsker at føre for dig. 

Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:51

Hej Michael,

Det gør jeg med det samme.

Tak til alle!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:53

Gør endelig det - og inkludere relevante bilag (læs: stævningen), så skal jeg få kigget på det asap eller sende den videre til den rette person.

Kan du sove godt !

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

keen4:
Jeg vil ikke lade være med at benytte mig af gode tilbud en anden gang.

Pointen er netop at det íkke er en god forretning, det er designet til at ligne et godt tilbud. I virkeligheden er det et billigt ur fra kina hvis indkøbspris typisk er dækket af de 39,95 du betaler i porto og administrationsomkostninger for dit "gratis" ur med tilhørende magasin.

Den type virksomheder lever af at du glemmer og opsige aftalen, og kører gerne sager i retten. Du kan roligt melde dem for vildledende markedsføring, men du kan roligt regne med at spilde din tid, de har allerede selv haft en advokat til at se det igennem og sørge for nok smuthuller til at de ikke hæfter for en skid.

Hvis vi kigger på den nuværende situation så har de din underskrift på at du har bestilt de første 3 blade, du har derudover påstået at du har sagt op og at du efterfølgende ikke har modtaget flere blade. Hvis du kan oplyse præcis tidspunkt for din opsigelse, f.eks. kan du tage et screenshot af din telefon for den dag hvor du ringede til dem ... hvis du stadig kan finde opkaldet.

Jeg vil mene at du, såfremt du ikke har modtaget bladene og at du kan sandsynliggøre din opsigelse, har en sag. Omend en dårlig sag, så har du stadig en sag som du kan vælge at køre, og måske håbe på at modparten begår en fejl. (Typisk er den type firmaer gode til inkasso proceduren, men hvis modstanderen har en dygtig advokat kommer de hurtigt til kort) Har du en chance for at vinde? Nej det tvivler jeg stærkt på. De kan dokumentere abonnementet, du kan ikke dokumentere opsigelsen.

Mit oprigtige råd er at betale de 1000kr, give dem en sviner på trustpilot, og så lære lektien. "Hvis et tilbud lyder for godt til at være sandt, så styr udenom" ... eller "There's no such thing as free beer" :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:43

Michel Moore:

Det har jeg tænkt på, er det så ved forbrugerklagenævnet eller forbrugerombudsmanden?

Mener du han skal politianmelde et forlag for at sende ham en regning (eg evt en stævning) for blade han har skrevet under på at modtage men ikke har modtaget og som han ikke kan bevise at have opsagt? Så forstår jeg bedre de ikke lige har tid til at se på indbrud og den slags. 

Jeg ville (helt specielt som politmand som trådstarter selv er) holde mig meget langt fra at bede politiet gå ind i sagen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:57

Nu læste jeg dit første indlæg men svarede ikke.

De skriver at du har betalt de 69,- kr.

Jeg forstår ikke dem som bare skriver at du skal betale.

Hvis du ikke har fået nogle regninger og blade ud over disse 3 som du har betalt. Du har ikke fået nogle rykker overholder de jo ikke inkasso loven.

Jeg ved godt at nogle firmaer bruger diverse inkasso firmaer til at inddrive penge. Men så skal de jo stadig sende 3 rykker og med den 3 kan de sende truslen med at sende en stævning som de har gjort her.

Der har jo været historier fremme med uberettiget sager som er fremsendt til inkasso. Nu ved jeg ikke hvordan forlagets cms system virker men hvis medarbejderen eks har en knap "slutte abb" og "Slutte abb pga. manglende betaling" eller hvis det er en talkode og der så er valgt den forkerte og den så er kommet til incasso ved en fejl. Hvorfor så betale hvis det er en fejl.

Jeg ville skrive til dem at du har modtaget de 3 blade og opsagt abonnement på bladet. Og at du ikke har fået andre blade samt regninger så du vil gerne have information om hvad det er som du skylder for. Mange stopper med at yderligere hvis de ikke har dokumentation.

Så skriv til dem først og se hvad der sker. Hvis der er en klage kan de ikke sende dig i RKI. Og hvis der kommer en stævning har du også mulighed for at skrive til retten at du ikke har fået svar på klagen og dokumentation på hvad det er du skylder for.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 10:01

Hej.

Jeg har selv prøvet det samme.

Der var tale om et blad som jeg havde fået tilbudt via. telesalg. jeg havde sagt ja, men aldrig modtaget nogle blade. Jeg får så pludselig et brev fra et advokat firma som vil have et anseligt beløb. Jeg ringer med det samme til forlaget og spørger hvad de har gang i.

Det viser sig så at de har 1. sendt blade til en forkert adr. som jeg aldrig har været tilmeldt. 2. de havde fået samtlige blade retur, men alligevel skulle jeg betale!?...

Jeg har pure nægtet og bedt dem forsvinde. Jeg har ikke hørt noget længe nu og begynder de igen må jeg tage den via. retten. jeg vil ihvertfald ikke finde mig i det.

Men du kan/skal skrive et skriftligt brev til både inkasso og forlaget/bladet om at du via. telefon XX dato afmeldte dig til deres kundeservice og derfor ikke mener at du skal betale, samt at du heller ingen blade har modtaget siden XX dato. og så afvent ellers og se hvad de svare, de må/kan ikke sende dig til RKI hvis i er uenige om kravet, så skal det via fogederetten og måske enda igennem en civilret, før de kan indberette dig til RKI. Så vidt jeg husker/ved så koster det dig ikke noget, HVIS du vinder sagen altså.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17

Michel Moore:

Mener du han skal politianmelde et forlag for at sende ham en regning (eg evt en stævning) for blade han har skrevet under på at modtage men ikke har modtaget og som han ikke kan bevise at have opsagt? Så forstår jeg bedre de ikke lige har tid til at se på indbrud og den slags. 

Jeg ville (helt specielt som politmand som trådstarter selv er) holde mig meget langt fra at bede politiet gå ind i sagen

vh

Hej John,

Nej, mit indlæg var blot svar på hans spørgsmål om hvor en anmeldelse af vildledende markedsføring foregår. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:31

Michel Moore:

Cookie:

Michel Moore:

vh

Hej John,

Nej, mit indlæg var blot svar på hans spørgsmål om hvor en anmeldelse af vildledende markedsføring foregår. :-)

Aha - ja selv det at gå til politiet (som politimand tilmed) og anmelde et forlag for vildledende markedsføring hvis det har lavet aftale med en om 3 blade og et ur - og efterfølgende stævner for blade man ikke kan bevise at ha opsagt, ville jeg nok holde mine politifingre meget langt fraBig Smile

Forbrugerombudsmanden ville springe i øjnene men ellers ville jeg som andre har skrevet, skriftligt gøre forlaget og inkasso bureau opmærksom på min opsigelse og at jeg ikke havde modtaget noget derefter + evt forkert rykker procedure, og at jeg derfor ikke ville betale

Så kan man tage den derfra og ender ikke i Riber eller andre kedelige steder

Spørgsmålet om hvor langt man vil gå (hvor meget arbejde og adrenalin) i forhold til en tusse, når man selv ved man kun har ringet en opsigelse og ikke kan datoen for opringningen, og ikke kan bevise spor om den opsigelse man ved var en forpligtelse, er i høj grad et temperament spørgsmål. Jeg kan godt se mig selv bruge tid på det, men er ikke sikker op, at det gør mig til en lykkeligere mand Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:19

Cookie:

Spørgsmålet om hvor langt man vil gå (hvor meget arbejde og adrenalin) i forhold til en tusse, når man selv ved man kun har ringet en opsigelse og ikke kan datoen for opringningen, og ikke kan bevise spor om den opsigelse man ved var en forpligtelse, er i høj grad et temperament spørgsmål. Jeg kan godt se mig selv bruge tid på det, men er ikke sikker op, at det gør mig til en lykkeligere mand Big Smile

vh

Pt kan jeg ikke se hvad man skal bevise. Modtaget 3 blade betalt og modtaget et ur. Opsiger abb. og ikke modtaget yderligere blade.  Så burde der ikke være yderlige mellem partnerne. Så det burde være en fejl fra forlagets side.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)