Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedernes skatteliste

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det kan godt være at Q8 som selskab ikke betaler skat, og hvad så? Q8 har tusindvis(?) af ansatte der hver måned betaler skat, ekspedienter såvel som direktører og chef'er, Q8 som virksomhed skaber arbejdspladser og masser af indtægt. Bare fordi et firma betaler 0 i selskabsskat betyder det ikke at de svindler, det kan slet og ret være et tegn for at virksomhedens overskud kommer medarbejderne til gode.

Den her liste har ikke andet formål end at give halvbegavede journalister noget at skrive om, og hr. og fru danmark noget at blive provokeret af - i virkeligheden er informationerne ikke meget værd uden viden om hvad der ligger bag.

Jeg kunne godt forestille mig at det bliver problematisk at være en stod virksomhed der lever af mellem-begavede mennesker, altså mennesker der kan finde ud af at slå op på skat.dk, men ikke har forstand til at forstå økonomien bag. Det kan nok komme til at koste kunder er jeg bange for :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 08:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er helt ulækkert de er blevet offentlige.. Hvad nytter det at den "dumme" dansker kan gå ind og kigge virksomheder om nakken? Der gik jo heller ikke mere end et par timer EB, JP, DR osv. fik skrevet en masse negative artikler om hvor slemme nogle var virksomheder var.. Og man kan jo ikke bare tage det tal ud af en sammenhæng og drage en konklusion.. 

Endnu engang har de dummet sig på borgen :/

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Schlosser:

Min ærlige mening: JEG BRÆKKER MIG!

Og du er selv et glimrende eksempel på, hvorfor sådan en liste er værdiløs og ubrugelig, men let kan benyttes til at hænge selskaber ud, som følger loven... For Q8 er i en branche, hvor det er svært at tjene penge, når der er en butik koblet på. Det er lavprisselskaberne, som tjener lidt penge i det marked, mens mange tankstationer inkl butik køre med meget små overskud eller direkte underskud... 
Derfor kan du ud fra Q8s betaling af selskabsskat intet se... Kun at selskabet ik har overskud pt. Men det kan der være mange grunde til!

Dertil kommer at Q8 sjovt nok har en masse ansatte, som betaler skat af deres indkomst. Og hvis nogle af stationerne drives på franschise, så er det ikke den enkelte tankstations, som er med i de skatte tal, men moderselskabet i DK. Igen du har ingen indsigt...

Men velkommen til Big Brother og Matrix, hvor alle skal overvåges. Det næste bliver vel, at alles personlige skatteindbetalinger lægges online ligesom i Norge, så stikkersamfundet virkelig kan blomstre! 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 09:22

Fashion-Seller:
Og du er selv et glimrende eksempel på, hvorfor sådan en liste er værdiløs og ubrugelig, men let kan benyttes til at hænge selskaber ud, som følger loven...

Det er godt at se, at lidt sarkasme og provokation kan sætte gang, i en god debat omkring dette emne - min starttråd er taget direkte ud fra det jeg hørte de sagde i nyhederne, hvor jeg var ved at brække mig - men valgte at skrive den for at slippe for lignende kommentarer og derved få de skarpe folk på banen, som faktisk har nogle rigtig gode holdninger til emnet og det må jo siges at virke :)

Jeg selv synes at det er fuldstændig absurd, som der er blevet sagt før her, at uvidende danskere og dovne journalister, kan gå ind og tage disse tal, fuldstændig ude af kontekst, så de kan sidde hjemme i deres sofaer og spille kloge og fortælle hvem der ikke betaler skat og derved på den ene eller den anden måde, fremstille virksomheden negativt overfor folk de taler med, fordi at de ikke ved bedre.

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 11:36

Ja det er rart at få lidt luft for sin retfærdige harme,  og vide man ikke er helt alene i verden, så tak for denne tråd. Jeg har fulgt  debatten i aftes på TV og i radio, og det er meget "morsomt", argumentation er nogenlunde den samme som i denne debat. Og tilhængerne af en sådan liste, jeg syntes stadig ikke vi har fået noget svar på hvad den liste skal gøre godt for? Udover underholdningsværdien for, som du skriver, dovne journalister og "Maren i kæret".

Glædelig jul og godt nytår, allesammen.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:51

Tom P Jensen:

Og tilhængerne af en sådan liste, jeg syntes stadig ikke vi har fået noget svar på hvad den liste skal gøre godt for? Udover underholdningsværdien for, som du skriver, dovne journalister og "Maren i kæret".

Ifølge Regeringen så skal listen skabe positive historier omkring de virksomheder som betaler den skat de skal.. Regeringen er helt ude af trit, da de burde vide at medierne hellere vil skrive negative historier end positive!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 12:32

Skal jeg være helt ærlig så ved jeg ikke hvor stor forskel den liste gør.

1)

Den dækker kun ApS'er, A/S'er mv. Personligt ejede selskaber er ikke med. De selskabsformer som er dækket skal allerede sende regnskaber til Erhvervs- og selskabsstyrelsen og de kan enhver få fat i hvis man vil betale og her af kan man se hvad selskabet forventer at betale i skat.

2)

Hvad er den så blevet brugt til indtil nu. Til at fortælle hvad mere eller mindre halvkendte personer betaler i skat. Hvor mange er overrasket over at hverken Remee, Linse Kessler eller Asger Aamund har tjent penge så de har kunnet betale skat.

http://www.bt.dk/danmark/se-listen-saa-lidt-betaler-de-kendtes-firmaer-i-skat

Nu kan journalisten skrive artiklen 5 min hurtigere. Jeg er sikkert på at BT allerede abonnerer på alle de kendtes regnskaber i forvejen.

Når først støvet har lagt sig, så tror jeg ikke at listen betyder noget fra eller til, men betyder at jeg er af den mening at man kunne havde brugt skatteydernes penge på noget mere nyttigt.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:38
Her i sverige er skattelisterne offentlige..

Det eneste pressen bruger det til er at skrive om hvem i kommunen der tjener mest
Eller hvem der er den rigeste i landet
Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 15:52

Der er ingen tvivl om at formålet er at hænge virksomheder ud !! Regeringen kommer så og siger "jammmen de selskaber der ikke betaler ret meget i skat kan jo bare forklare sig"  JA det kan de og det har de allerede gjort en gang overfor skattevæsnet !! som efter at have gennemgået det, har godkendt det .... så skulle man foklare sig i offentligheden er det vel nok at sige "vi har forklaret os overfor skat som har godkendt vores regnskab"

Men det kan da være at det er ganske udemærket for min forretning når nogle konstatere at de betaler meget mere i skat end naboens virksomhed IdeaParadise 

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)