Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt web design på 12 minutter - hvad bruger din web-mand?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer.

Hvor mange timer sagde din web-mand, at det ville tage at sætte dit nye design op i et CMS?

Svaret skal være ca. 12 minutter. Se blot her:

Direkte på YouTube:

">

Hvis du ikke er til tør CSS-snak, så spring evt. direkte til det færdige resultat: http://linos.dk/LifeStyleCarRental

Jeg har naturligvis sat tingene lidt på spidsen. Der går flere ting forud for implementering i et CMS.

- Planlægning (layout, typografi, indhold, brugervenlighed, funktionalitet mm.)
 - Billedbehandling/tegne-arbejde
 - Teknik; hosting, valg af CMS, SEO mm.

Ikke desto mindre synes jeg det er imponerende, at et planlagt design kan implementeres i et CMS på ca. 12 minutter.

Happy designing og glædelig jul :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:43

Jimmy Thomsen:

Hej Aminoer.

Hvor mange timer sagde din web-mand, at det ville tage at sætte dit nye design op i et CMS?

Svaret skal være ca. 12 minutter. Se blot her:

Direkte på YouTube:

">

Hvis du ikke er til tør CSS-snak, så spring evt. direkte til det færdige resultat: http://linos.dk/LifeStyleCarRental

Jeg har naturligvis sat tingene lidt på spidsen. Der går flere ting forud for implementering i et CMS.

- Planlægning (layout, typografi, indhold, brugervenlighed, funktionalitet mm.)
 - Billedbehandling/tegne-arbejde
 - Teknik; hosting, valg af CMS, SEO mm.

Ikke desto mindre synes jeg det er imponerende, at et planlagt design kan implementeres i et CMS på ca. 12 minutter.

Happy designing og glædelig jul :)

Jo, det er da et nydeligt webinterface til at ændre et par css-parametre... Men hvis man kender lidt til html og css, så er det da vist ikke magi det der sker der!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 23:55

Ingen magi, bare gennemtænkt.

CSS-delen er simplificeret - individuelle design-skabeloner kan eksponere eller skjule CSS, så det blive nemmere at redigere udseendet af en design-skabelon. Du har måske lagt mærke til, at der faktisk ikke er ret meget CSS i "filerne". Det er fordi alt det komplicerede er gemt væk.

Designeren gør det nemt at "prototype" sig frem til det rigtige resultat, og det er nemt at finde frem til de rigtige selectors med checkbox'en ved hver selector.

Så det er en kombination af gode indbyggede design-skabeloner, et godt CMS og et simpelt men smart designer-værktøj.

Men tag det som en udfordring - post en video hvor du HTML/CSS-hacker et nyt design på 12 minutter :)

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 23:58

Det færdige resultat ser lækkert ud:-)

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:59

Jimmy Thomsen:

Ingen magi, bare gennemtænkt.

CSS-delen er simplificeret - individuelle design-skabeloner kan eksponere eller skjule CSS, så det blive nemmere at redigere udseendet af en design-skabelon. Du har måske lagt mærke til, at der faktisk ikke er ret meget CSS i "filerne". Det er fordi alt det komplicerede er gemt væk.

Designeren gør det nemt at "prototype" sig frem til det rigtige resultat, og det er nemt at finde frem til de rigtige selectors med checkbox'en ved hver selector.

Så det er en kombination af gode indbyggede design-skabeloner, et godt CMS og et simpelt men smart designer-værktøj.

Men tag det som en udfordring - post en video hvor du HTML/CSS-hacker et nyt design på 12 minutter :)

Ja det kunne da være sjovt at gøre! ;-) Det kan være jeg kan nå noget efter jul

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:02

Jimmy Thomsen:
CSS-delen er simplificeret

Den del mangler Umbraco. Det er interessant at se hvordan andre CMS'er klarer det så man kan få nogle ideer til at gøre ens favorit CMS endnu bedre.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 00:02

Tusind tak Kasper :)

Lars > Det synes jeg kunne være sjovt. Det kan være at andre er med på ideen. Fast-track designing - bedste web design på under 20 minutter :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 00:06

Niels > Det er jo det smukke ved softwareudvikling. Man kan altid lade sig inspirere lidt af andre. Jeg har netop følt at dette område har haft for lidt fokus i andre systemer. I bedste fald kan man redigere CSS-filerne i et textarea-felt. Men de er ofte meget komplicerede, og ikke nemme at overskue i et lille tekst-felt. Så designeren i Sitemagic CMS er mit bud på, hvordan det kan gøres bedre. Og så er der oven i købet plads til endnu flere forbedringer - men det kommer nok i næste version :)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 12:20

Okay det var ret smart.

Jeg sidder selv og roder med et Theme til Wordpress som skal kunne laves i rent CCS3 faktisk, og det her kunne være ret nice at bygge ind i themet. Det gør det hvertfal langt mere customizable.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 12:46

Hej Michael.

Tak, det synes jeg selvfølgelig også :)

Jeg har set eksempler på andre der har gjort deres WP themes customizable - dog typisk vha. faste variabler så som farve, tekst-størrelse og ændring af fx logo. Det har været forholdsvis begrænset hvad man kunne ændre - men de færdige resultater man har kunnet opnå, har stadig været imponerende.

Så hvis dit kundesegment er alm. mennesker, så overvej en simplere løsning. Hvis dit segment er web-udviklere og designere, så ville en mere fleksibel løsning i stil med Sitemagic's CSS Designer være et bedre valg i mine øjne.

God arbejdslyst med dit theme :)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)