Nu er jeg ikke en af dem der har givet dig en stjerne, men kunne personligt godt fristes til det pga den flabede smiley du ender dit indlæg med.. Altså det hvor du skriver " Der kan være enkelte der driller lidt. Men ellers fungere det fint. ;)" Kan være jeg opfatter smileyen forkert, men for mig er det lidt ala "der kan du bare se" i den kontekst dér ihvertfald, og det synes jeg ikke er "korrekt". Der er flere indlæg på amino om handler der er gået skidt, hvor mindre erhvervsdrivende har forsøgt at tage kontakt selv til sælgere i Kina gennem alibaba, aliexpress, osv. - Så jeg holder personligt på, at hvis man ønsker at handle med fabrikker så må man ned og besøge fabrikken, og snakke med de mennesker man handler med, så man ikke ender med katten i sækken, eller ingen kat overhovedet.
Det vi har gjort i vores virksomhed er at fastansætte et par folk i de lande vi handler meget med, så de kan tage sig af snakken med fabrikker, prisforhandling, mv.
|
Lasse Lykke:Ellers find det i Kina ;) evt. prøv aliexpress.com ;)
Når du ikke har videre erfaring med import, så undlad at henvise til aliexpress - Aliexpress er en handelsplatform til private, priserne er skruet voldsomt i vejret og kvaliteten er tvivlsom. Desuden vil du sjældent kunne fremskaffe dokumentation for, at dit produkt honorerer gældende lovkrav.
Jeg er klar over, at der tilbydes escrow-service, men i praksis har den begrænset værdi, fordi udbyder værner om sine sælgere - dvs. modtager du en pakke ubrugelige ting, så får du stadigvæk lov, at betale for produktet.. helt eller delvist.