Så er prisgaranti vel heller ikke et problem :) Køb en stor omgang armbånd eller øreringe, du smider i som en lille ekstra ting i stedet for slik som er så brugt. Livechat giver også god tryghed så føler de ikke det er en robot de sidder med og kan hurtigt få hjælp ved spørgsmål. Send dem en mail en uge efter køb og hør til om alt er som forventet. Mange gange er det de små ting man husker når man har handlet et sted. |
Pressemeddelelse ny webshop / modetøj kvinder
Men først når alting er 100% på plads. Men virkelig tænk på hvordan du kan udnytte din kendiseffekt bedst muligt Men sørg for der er en masse godt indhold. Kan godt virke tomt hvis der ikke er så mange varer og 2 venner i facebook gruppen. Vigtigt med massere af udvalg! Har du ikke penge til stort udvalg så få evt dropshipping på noget af det, tilbehør mm. Hvis du ikke allerede er så tilmeld dig dine konkurrenters nyhedsbreve, facebook grupper og twitter og få inspiration til hvordan det kan gøres. Ingen grund til du prøver at opfinde den dybe tallerken når den er opfundet. Under din "om mig eller os" kategori få en masse info om dig og dine visioner på, folk bruger mere tid på at læse det end man lige regner med. Giver også troværdighed. Det er trist når der bare står et cvr nr og navn. |
Hej olina |
High Fashion webshop - modetøj til kvinder fra danske og udenlandske designere http://fashionbyemma.dk/
Så lidt Anita |
Og heldigvis har jeg haft mange af de tanker du skriver, så super dejligt at få dem bekræftet. Jeg ved at der skal være noget at byde på, masser af varer og alt skal være lige i skabet (shoppen, udvalget, gode tekster, profil og gode produkt beskrivelser mm). Jeg er allerede tilmeldt en masse nyhedsbreve (er selv super shopper og er medlem af en masse af dem via facebook, så jeg suger alt til mig. Og ja du har ret, jeg skal tænke på hvordan jeg bedst udnytter min kendis effekt. Syntes du jeg skal vente med pressemeddelse til jeg er startet op og fået fx mange Likes på facebook? Jeg har tænkt at åbne på facebook mm når der er masser af byde på i shoppen - men der ville jeg også sende en eventuel pressemeddelse - (og her er shoppen fyldt godt op). Jeg får varer fra start januar og frem og skal jer skrive produkt tekster og tage billeder af de varer jeg ikke har billeder af - og jeg åbner først når der er vare nok, derfor ved jeg heller ikke om jeg åbner op medio januar eller om det først bliver feb 2013. Tusind tak olina - jeg suger alt til mig |
High Fashion webshop - modetøj til kvinder fra danske og udenlandske designere http://fashionbyemma.dk/
Må jeg spørger hvilken branche du er inden for? Stor tak (-; |
Men der er så meget psykolog i salg, folk skal føle sig trygge og have fordele ved at vælge dig. Det første kan være svært over nettet, men lykkes det for dig er der ikke langt, til at smide i kurven. Lav fri returret, og er der en der ønsker at få noget byttet eller penge retur, så få det ordnet hurtigst muligt med et "smil" uden at prøve at slippe uden om, det er virkelig et sted du også kan vise at du tager dem seriøst, og at den del også køre nemt og bekvemt. - og chancen for at de vender tilbage og fortæller glædeligt om det er stor, så de ekstra penge det koster dig kan komme tilbage mange gange. Har jeg fx en kunde som ringer med et problem med varer eller andet, kører jeg altid der ud hurtigst muligt og finder en løsning, ved jeg godt du ikke kan det, men bare for at sige at noget som ellers er irriterende kan hurtigt vendes til noget positivt. Gøre noget ekstra på den front også! Hvis du har noget som kun få har skal dette selvfølgelig have opmærksomhed. I presse, nyhedsbrev, søgeord mv. Igen få din kendis til at hjælpe med at brande lige præcis det, få hende til at skrive på sin twitter, face mm. at hun har købt denne lækre trøje hos dig. Da jeg snakkede om at udnytte din kendis, skal det selvfølgelig ikke misforståes så hun løber skrigende væk, behandel hende ekstra godt, havde hun regnede med at få 15000 giv hende for et par tusind tøj med ekstra. Så hun altid har lyst til at hjælp dig igen. Det gør det også nemt når du for noget nyt og spændende, send en del til hende gratis og spørg om hun vil give lidt feedback på den, kan være hun deler det. Vær ydmyg og altid giv positiv energi, folk skal kune høre du smiler når tlf ringer også når det er en retur varer. Håber du får en masse succes og det lykkes at komme ud gennem mængden! |
Hej Olina Endnu engang stor tak for dine svar. Tænkte du måske havde med mode at gøre (o: Jeg er helt enig med dig, jeg skal virkelig have servicen i topsædet, uanset hvad, kunden skal have en fantastisk oplevelse, og dermed have lyst til at komme igen, samt anbefale os videre til andre - kunderne er vores eksistensgrundlag. Jeg er som person meget ydmyg, specielt også i denne situation, fordi jeg er helt grøn (og ærlig). - og nej - jeg er helt enig, vores kendis skal ikke udnyttes på den måde, vi er rigtig glade for de smukke billeder vi har fået taget og håber det kan give lidt pr til butikken, det er ihvertfald forsøget værd. og det tøj hun har været model i, har jeg også bestilt til hende personligt. Jeg er blevet ydereligere i tvivl mht. en pressemeddelse, jeg havde skrevet til en journalist, så gav mig et fint svar, og her skrev hun også - har du noget nyt at byde på i pressemeddelsen, eller er det en åbning af en webshop! for hvis det var åbning af webshop, så mente hun måske ikke var aktuelt med en pressemeddelse... jeg er sådan i tvivl... men tænker at jeg da i det mindste bør have en meddelse til lokalaviserne, eftersom jeg også gerne vil satse på nærområdet, da der ikke rigtig findes så mange tøj butikker omkring hvor jeg bor. Tak for dine svar og din tid, det har været guld værd for mig. Ha en rigtig god dag og glædelig jul når vi kommer dertil. De bedste hilsner Anita
|
Hej AnitaJ |
Hej Anita, Spændende projekt du har kastet dig ud i. Jeg tror ikke en pressemeddelse vil give al verden, men hvis du vil sende en ud, er det nok bedre at vente til din side er oppe og køre og du har faaet noget feedback paa siden. Personligt vil jeg mene at du kan faa mere ud af at kontakte nogle gode bloggere og goere dem opmaerksom paa din side. De ved som regel godt hvad deres omtale er vaerd, saa kan vaere du skal sende dem en lille goodie-bag for at faa dem til at naevne dig. En mulighed her kunne ogsaa vaere at lave en affiliate-aftale med de bloggere der henvender sig til samme maalgruppe som din shop goer. Al omtale er selvfoelgelig godt, saa hvis du gratis kan faa lokalsproejten til at omtale dig, skal du endelig goere det. Husk dog at det ikke gaelder at naa ud til saa mange som muligt eller at faa flest mulige clicks. Det handler om at faa fat i de rigtige clicks og rigtige kunder. Dem som vil købe noget hos dig. Dine foerste kunder vil vaere dine ambassadoerer, saa soerg for at du behandler dem som dronninger og goer alt hvad du kan for at goere dem tilfredse. Lov dem noget godt, men giv dem noget fantastisk saa de foeler de er noget specielt. Hvilke maerker starter du op med? Soerg for at faa nogle gode leverandoer-aftale og at faa en gennemsigtigt og aerligt samarbejde med dine brands. Hvis du ogsaa behandler dem som dronninger, vil det ogsaa vaere nemmere for dig at faa dine oensker igennem. (rabat, ombytninger, tilbud, etc.) Haaber du faar succes! Med venlig hilsen Lars Riis |