Jeg vil anbefale dig at prøve at starte med at lære det grundlæggende: HTML og CSS. Dette findes der tonsvis af artikler, guides og bøger om.
Dernæst får du nok brug for at kunne lave nogle grafiske elementer og kan sætte dig ind i Adobe Fireworks, Photoshop eller det gratis alternativ GIMP.
Først herefter vil jeg mene at det giver mening at begynde at lære at programmere, og nu skal du træffe et valg, dels om programmeringssprog, og dels om udviklingsplatform. Det er mange valgmuligheder, men du ender nok med at skulle vælge mellem PHP koblet op med Drupal, Wordpress eller lignende eller Ruby on Rails.
Held og lykke med projektet. Der er ikke andet for end bare at kaste dig ud i det :)
Den bedste måde at komme igang er ved at have et decideret formål, sætte nogle krav op til dig selv. Men omvendt, hvis formålet er at sætte din egen webside op - så vil jeg mene du kan komme rigtig langt med at lære Wordpress at kende - Her er det ikke et krav du skal kunne kode. Mens du lærer om Wordpress, kan du starte med html og få det helt basale på plads inden du kaster dig over PHP og database.
Jeg har erfaring med programmering, så det er ikke sproget som er den største udfording. (Skulle jeg nok have haft skrevet) Det er mere opbygningen og programmet som skal bruges.
Jeg har kigget på "Coda2", ved i om det er godt, eller hvad der ellers kan bruges!
Jeg har erfaring med programmering, så det er ikke sproget som er den største udfording. (Skulle jeg nok have haft skrevet) Det er mere opbygningen og programmet som skal bruges.
Jeg har kigget på "Coda2", ved i om det er godt, eller hvad der ellers kan bruges!
Begynd at lave simple HTML og CSS sider. Så derefter kan du starte på et dynamisk server sprog, som PHP eller Ruby. Dernæst vil jeg anbefale Javascript og jQuery. Altså hvis det er webprogrammering du vil igang med.
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Nu har jeg selv siden starten af skolesommerferien 2012 prøvet at lære at programmere. Jeg har derfor søgt nettet rundt for de absolut bedste undervisningssider.
Jeg har benyttet mig af dem som er nævnt i tråden, men da jeg stødte på www.tutsplus.com
overgik det min vildeste fantasi. De har de absolut bedste træningsvideoer jeg nogensinde har set.
Det skal dog siges at det kun er en begrænset mængde af videoerne der er gratis, ellers koster det $20 om måneden for et medlemsskab - Men til gengæld får du adgang til ALLE de bedste træningsvideoer du kan finde på nettet + du får mulighed for at downloade MASSEVIS af E-bøger omhandlende alt fra programmering, SEO til grafisk design og marketing.
Jeg ville ihvertfald anbefale dig på det vildeste at benytte dig at den side.