Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DC problem (301)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 272
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Men at fange det meste må da uanset hvad være bedre end slet ikke at fange noget, men takker for dit svar :)

Jeg må se om jeg ikke kan finde mig en bog eller ligende hvor jeg kan fordybe mig lidt mere i emnet. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Guldbrandsen:
Men at fange det meste må da uanset hvad være bedre end slet ikke at fange noget, men takker for dit svar :)
Jo, men for at du kan fange det meste, skal du på forhånd vide hvilke urls der er tale om, og du kan umuligt vide de fleste urls på forhånd.

Det jeg mener er at der er millader af variationer af en enkelt url, bare tag en sådan ting som store og små bogstaver. Parametre/querys, med og uden slash osv osv.

htaccess metoden er den dårligste fordi der ligger betyderligt mere arbejde i det at ramme både det man har fundet ud af, men også det man endnu ikke har fundet ud af, og du vil kun fange en brøkdel af det dobbelte indhold via htaccess, som kan opstå, mens du med PHP metoder kan lave det betydeligt bedre, og ramme/fange ALT.

ud over at htaccess er dårligere, gør det også din hjemmesides performance bliver dårligere, da htaccess filen æses linje for linje for hver fil der skal hentes fra din hjemmeside (billeder, grafik, css, js mf). det kan du læse mere om her: http://www.e-universe.dk/htaccess-guide og du kan også læse om Catch All løsningen på samme hjemmeside her: http://www.e-universe.dk/linkjuice-dc-usability

Men du vil uden tvivl kunne bygge det ind i din CMS løsning, så det er den der håndtere det. Det er i hvert fald den metode jeg ville anbefale samt selv bygge. Nu siger du jo selv at du har sat canonical på nogen sider, så jeg formoder at dette er sket manuelt per URL? da det du skal bygge er en automatisk version, som sætter canonical på alle sider, men som kun peger på den rette originale side.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)