Vision: Alle i verden skal have tilgang til den nødvendige information for at kunne bygge sit eget hus, der giver beboerne rent vand, ren luft, saniteringssystem, elektricitet og en vegetarisk kost. Dette er baseret på et 'get one - give one' system hvor forbrugeren af design og/eller biotektur løsninger automatisk danner grundlag for at give tilsvarende løsninger. Vel at mærke relativt til individets behov. Planen er kort fortalt at tilbyde luksus design og bio-arkitektur til en velhavende kundekreds. Dette danner grundlag for at skabe ekstremt innovative, banebrydende og interessante løsninger indenfor design og bio-arkitektur. Kundegruppen vil primært være det segment der f.eks. køber Tesla biler og befinder sig i lande der har politisk interesse i bæredygtige løsninger og har implementeret The Third Industrial Revolution (vision udarbejdet af Jeremy Rifkin, se bogen af samme navn). Dette skaber et økonomisk fundament for at kunne udbrede viden til kriseramte områder, om hvordan man bygger bæredygtige huse af lokale materialer og dermed giver information om hvordan man med få midler kan bygge sit eget hus. Alt research materiale vil være frit tilgængeligt for alle og til særligt kriseramte områder vil et team iværksætte et praktisk genopbygningsprojekt, der giver lokalsamfundet midler til at fortsætte genopbygningen på egen hånd. Forbrugeren tilfredsstiller sine egne behov for at basere sit energiforbrug på bæredygtige kilder, samt muligheden for at frigøre sig fra usikkerheden ved at være afhængig af traditionel infrastruktur og økonomiske strukturer og skaber samtidig grundlag for at andre kan dække de samme behov, samt basale for at leve. Jeg er klar over at denne vision er 'umulig' og at jeg aldrig kan hamle op med de multinationale selskaber der kommer til at kidnappe mig i en stor sort kassevogn og gøre det af med mig, alt sammen med hensigten at bibeholde deres disfunktionelle økonomiske magt. Sagen er den at det har ikke noget med mig at gøre længere, ikke engang mine kommende børn, men menneskeheden og jorden som fungerende helhed lige nu og vores mulighed for at fortsætte. Ikke desto mindre har jeg designet en lejlighed i Firenze (4. semester universitetsprojekt) med indendørs have, vandfiltrering, gratis elektricitet og luftfiltrering. Download projektet i .pdf her: https://www.dropbox.com/s/tzkwosfjf28u92h/BorgCreations.PressMaterial.Intror.SS2012.pdf Mit bachelor projekt er et 400kvm hus til to familier med yderligere gennemarbejdede og innovative systemer i samme genre. Planen er at give alle muligheden for at frigøre sig fra frygten for at mangle og skrøbeligheden ved at være 100% uafhængig af et økonomisk system. Visionen kan der læses mere om her: http://www.borgcreations.com/what-is-a-superhero Rettelse: Denne grafik forklarer hvordan Superhero Design og 'give one - get one' skaber en behovscyklus. Har I nogle forslag til hvordan man kan udforme en forretningsplan? Er der noget som er vanskeligt at forstå? Får man indtryk af at jeg kan holde hvad jeg lover (brand kredibilitet)? Er det jeg lover at eftertrakte (efterspørgsel)? Tak for din tid Mvh Aleksander Borg |
Feedback på vision og koncept værdsættes: Give alle og enhver information til at bygge sit eget hus 'off-grid'
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)