Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bricksite vs Magento

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 39
Fra  Team-nord Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Her er mine oplevelser af 2 webshop systemer! 

MAGENTO

Jeg driver en mindre webshop www.klatregrej.nu hvis design og opbygning jeg er meget tilfreds med. Jeg har købt mig til alt service i webshoppen, og det har været en fin løsning, hvor jeg har fået en fantastisk service, og svar på alle mine dumme spørgsmål. Min supporter har sågar lavet screendumbs samt intro videoer til mig som hjælp...tak for det.

Magento er helt sikkert et godt system, med en flot grafisk opsætning og avanceret løsninger. Problematikken er blot, at jeg ikke kan finde rundt i systemet, ligesom jeg kunne i det gamle. Der er visse funktioner, der ikke er logiske for mig - fx "nyhedsbrev" hvor man skal i wordpress eller af en anden "mærkelig bagvej" samt "seneste nyheder," som jeg lige har brugt 30 min på at lave, og stadig ikke kan sætte op på siden....derudover er der varer som skal på tilbud mm, hvilket heller ikke virker helt logisk.

Så er der helt sikkert nogen der siger..."du skal bare bruge siden, så kommer det!" Med den modstand og frustration Magento giver mig, så syntes jeg ikke det kommer af sig selv!

Nogen kunne også sige "kontakt ham din supporter, så fikser han det" ... det gør bare ikke mig til bruger eller gør siden til min helt egen med brugererfaringer! På sigt kommer den formodentlig til at koste mere, end nuværende service aftale, i form af forlængede service aftaler, hvor han skal ordne alt.....pga jeg ikke kan bruge siden optimalt.

BRICKSITE

Jeg har hjemmesiden www.team-nord.dk via Bricksite hvor jeg har lavet alt selv. Det er min første hjemmeside, og systemet virker, er funktionelt og for mig nemt at bruge, da jeg har lavet alt selv. Dvs jeg er gået fra normal IT bruger niveau og et skridt op, selvstændigt. Jeg lavede også en webshop på den side, som under side, men erfaringer fra Amino sagde, at den skulle være på en selvstændig webadresse og se prof ud...faktisk fik jeg en del høvl af "jer" hvilket var fint, og udløste www.klatregrej.nu. som jeg er glad for....men ikke ved hvordan jeg udnytter helt.

Men i Bricksite kan jeg alt - næsten. Nogen vil måske mene designet er lidt gammeldags, men tilgengæld kan jeg lave liv på siden, hvilket også har betydning for at generere liv på en hjemmeside.

Målet med webshoppen www.klatregrej.nu  er at blive en seriøs modspiller til de etablerede på markedet, og udbrede mine produkter fra klatring til friluftsudstyr til skarpe priser. Og det kræver en webshop, der er flot, der virker og har et simpelt betalingssystem. Dertil et nyhedsbrev samt nyheder, og evt billedindlæg/film sekvenser og ikke meget mere....

Så hvad nu - er der andre funktionelle løsninger?

Hvad bruger I?

Hvad er jeres erfaringer med Bricksite og Magento

MVH Anker

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 16:28

Hej Anker,

Meget interessant indlæg du kommer med her. Jeg er, som udvikler, meget glad for Magento-systemet, da det tillader mig at gøre alt for mine kunder. Der er meget få dårlige ting ved Magento, det er meget fleksibelt og det indeholder det man skal bruge fra start.

Din frustration med Magento, kan meget vel skyldes at de udvidelser du og din udvikler har hentet, er svære at finde rundt i. Eksempelvis omtaler du Wordpress. Har du en blog lavet i Wordpres sat op imod shoppen? Så er det jo klart at I skal igennem en bagvej, hvis I ikke benytter den originale nyhedsbrevsfunktion i Magento.

Hvis der er noget du har problemer med mht Magento, så er du altid velkommen til at tage fat på mig, hvis du på et eller andet punkt ikke føler at din nuværende udvikler kan hjælpe :-)

Jeg har det sådan lidt at det handler en smule om ambition. At lave webshops i mindre og andre platforme, kan jo være fint, hvis det blot er på hobbyplan. Hvis man derimod er klar til at gå all-in, og have alle muligheder for vækst og udvidelse, synes jeg personligt at man skal gå med den fleksible løsning - selvom det måske som en start kan virke en smule overvældende. tilgengæld kan man få det som man vil have det, og det er nemmere at få gang i salg og mersalg.

Men dejligt at høre dine erfaringer Anker! God dag.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:31

Hej Anker

Spændende betragtninger,jeg har selv forsket en del i bl.a. andet BrickSite og Magento, i forbindelse med vores eget CloudSprout projekt.

Som jeg ser det er det to vidt forskellige typer. BrickSite er en SiteBuilder, hvis fornemmeste opgave er, at sætte helt almindelige brugere istand til at bygge website og webshops.

Det fede ved BrickSite er som du nævner, at man som kunde selv har styr på alt, så man slipper for at skulle betale en udvikler hver gang man vil havde ændret noget ved design eller funktionalitet. Der hvor BrickSite kommer til kort, er at det ikke egner sig til bare lidt større shops og at man let kan vokse ud af platformen, fordi den er relativt begrænset og ikke umiddelbart kan udvides af udviklere og designet kan kun foregå i nogle faste rammer.

Største fare ved BrickSite, er at man er nødt til skifte platform, efterhånden som man vokser.

Det fede ved Magento, er at det er en solid, god platform prop fyldt med features, og der findes en masse eksisterende features man kan tilkøbe derudover kan udviklere få Magento til stortset alt (hvis det ellers har en god udvikler). Ulempen er at selvom man kan få lavet alt, så kan man stortset ikke selv påvirke hverken layout eller funktionalitet. Udviklere er ekstremt dyre, specielt hvis man ser det i forhold en pris model som den hos BrickSite.

Største fare ved Magento, er at man ikke kan skaffe nok penge til at betale sin udvikler, for de ændringer og features man ønsker på sin shop.

Med CloudSprout, har vi er vi igang med at forene det bedste, fra begge de verdener som BrickSite og Magento repræsenterer.

Vi har lavet en drag-n drop SiteBuilder, hvor Brugerne selv kan bygge komplette websites og webshops, i nogle ekstremt frie rammer. CloudSprout er bygget ovenpå vores EasyFlow system, som i forvejen er grundlag for en del shops, med millioner i omsætning. På den måde, har vi minimeret faren for vokse ud af systemet, samtidigt med at brugeren har fuld kontrol over sin shop, og dermed kan spare en masse penge til udviklere.

Men til nogle opgaver, er der bare ikke nogen vej udenom udvikling, så vi har også planer om en udviklingsmodel, så udviklere udvide CloudSprout så man ligesom med Magento kan få det til at gøre alt.

Derudover så er der et andet problem, som plager stortset alle systemer og løsninger til at lave webshops, nemlig at udgifterne til shoppen kommer langt før indtægterne, det har vi prøvet at ændre. Ved at lave en model, hvor det er fuldstændigt gratis at bygge og hoste sin shop, indtil man når over en omsætning på over 3750 kr. pr. måned. Så koster det 375 kr. pr. måned.

Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Fra  Team-nord Skrevet kl. 10:34

Hej Lundsby

Tak for svaret. Jeg har omkring 180 varer i min webshop, og følte ikke at jeg var vokset fra platformen endnu!...men måske det ville ske, hvis jeg fik flere varer i webshoppen.

Min udvikler har givet mig en rigtig god pris ofr et års arbejde, og som sådan er jeg rigtig tilfreds med produktet, selv om jeg stadig syntes det er svært at finde rundt i!

Ideen med CloudSprout lyder spændende, især omkring betalingen, der først falder, når der er omsætning...interessant!

Glæder mig til at følge CloudSprout, især hvis funktionaliteten er til at have med at gøre.

Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Fra  Team-nord Skrevet kl. 10:37

Tak for svaret Patrick

Dejligt med respons. Jeg har taget kontakt til Bricksite, da jeg gik med tankerne om at lave webshoppen i Bricksite igen...det kender jeg. Bricksite svarede at der var nye platforme på vej, men jeg læser samtidig at det primært er et CMS til webbuilding, hvor Magento er til Webshops....

Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Fra  Team-nord Skrevet kl. 10:46

Som bonus info, kan jeg sige at det gratis system Magento, pt har kostet mere end betalingssystemet Bricksite!

Selvfølgelig skal en udvikler betales, og det har været en kæmpehjælp at have ham til at lave webshoppen. Men som udefrakommende syntes jeg Magento er noget af en udfordring at kaste sig ud i. Om det har været en bagtanke fra udviklernes side - at gratis systemet Magento, skulle kunne generere omsætning til andre udviklere der arbejder i det - det ved jeg ikke. Systemer har så mange muligheder, at det kræver et vist IT kompetanceniveau, som en begynder bør overveje, inden han/hun kaster sig ud i det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)