Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yahoo Search Marketing er sgu for mærkelige

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var nu ikke for at være tarvelig, men det er jo et fact, at jo sværere det er, jo mere tjener i og sådan er det.
Jeg er helt enig i at de forskellige afdelinger sikkert ikke taler så godt sammen, men det må de jo klare internt, i stedet for at sende et signal om at det skal være let for menigmand og så lave regler der er umlige at forstå.

Som nævnt, så kan jeg sagtens finde en vej ud af det, men det irriterer mig at jeg skal bruge tid på det. Jeg mener helt klart at de foreslåede ord er fuldt dækkende for det brugeren bliver mødt med og jeg er derfor ikke enig i Yahoos afgørelse. Men jeg er helt med på, at folk der bare køber billig traffik for at sælge dem ting, som ikke er relevante for den søgning der er lavet skal stoppes, men det mener jeg så bestemt heller ikke jeg har gjort.

Dertil er jeg helt enig med at Yahoos fremgangsmåde er mere rar, men til gengæld kommer det til at koste dem kassen i antal ansatte smagsdommere, men dem om det.

Som jeg meddelte Yahoo, så kommer de penge jeg sparer hos dem, blot til at tilfalde Google og fred være med det.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
> men til gengæld kommer det til at koste dem kassen i antal ansatte smagsdommere

Nej, det "kommer det" ikke til - det har som sagt altid været sådan på Yahoo Search Marketing, og tidligere overture og før det GoTo.com, at annoncer skulle godkendes inden de blev vist. Så jeg vil tro det allerede er en del af budgettet :)

Iøvrigt har Google også rigtig mange redaktører, for annoncerne gennemses også her - det sker blot ikke før annoncen vises.

Både Google og Yahoo agerer "smagsdommere" - det samme gør de fleste andre medier. Google tillader f.eks. ikke annoncer for øl, men gerne for vin - selvom det er fuldt ud lovligt at sælge begge dele i Danmark. Det er et underligt valg, synes jeg, men det er dem selv der bestemmer. Og de skal såmænd nok overleve uden ølannoncerne.

Så jeg synes ikke man normalt kan sige at Yahoo er sværere at danse med end Google. Faktisk synes jeg at jeg i meget generelt har oplevet mere professionalisme og gennemskuelighed fra Yahoo end Google. Du, Martin, har da også med jævne mellemrum, og med rette, bandet og svovlet over Google og deres til tider noget underlige måde at håndtere forskellige ting på.

> Det var nu ikke for at være tarvelig, men det er jo et fact, at jo sværere det er, jo mere tjener i og sådan er det.

Muligvis, men min pointe var at dette er lige så irrelevant for en diskussion af hvordan Yahoo go Google håndterer deres annonceprogrammer, som det faktum at din forretning også har gavn af flere spammere. Du ved jo godt at jeg f.eks. tit og ofte har argumenteret for at søgemaskinerne får lukket "huller" - uanset at jeg personligt pumper penge ud af netop disse huller. Og på samme måde kan jeg sagtens føre en diskussion af, hvad jeg synes er rigtigt og forkert i PPC-programmerne uafhængigt af, hvad jeg selv kortsigtet tjener på det. Og jeg ved at også du godt kan holde sådanne sager adskilt ved f.eks. at argumentere for mindre spam, selvom det i princippet kunne koste dig penge. Så lad os glemme de "tarvelige" associationer, og holde os til problematikken, og de forskellige argumenter :-)

Iøvrigt er det slet ikke PPC jeg personligt tjener mest på - det er organisk :)

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)