Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA eller APS?

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:
Spørgsmålet er jo i bund og grund om folk overhovedet lægger mærke til om en forrreting drives i den ene selskabsform eller ej. Størst betydning har det nok i forhold til leverandører og evt. finansiering, men det er de færreste i kategorien Hr. og Fru Danmark som reelt lægger mærke til selskabsformen hvor de handler - så længe det går godt.

/Henrik

Yes

Ib Abildgaard

Råd & Mal, S.m.b.A.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hans Stokholm Kjer:
Hos mig betaler folk med SMBA forud.
Jeg vil ikke give kredit til folk, der ikke selv tør skyde penge i deres projekt.

Så skal kunder der køber yderelser hos en tekstforfatter, der er et S.m.b.A. altså sørge for at få forudbetaling ? For firmaet snyder med sine ydelser ?

Helt ærligt Hans er det ikke en generalisering der basker ?

Snyder dem fra Sydjylland også mere end dem fra Nordjylland?

Ib Abildgaard

Råd & Mal, S.m.b.A.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Så skal kunder der køber yderelser hos en tekstforfatter, der er et S.m.b.A. altså sørge for at få forudbetaling ? For firmaet snyder med sine ydelser ?
jep samme her. medmindre noget peger i anden retning- Du ville f.eks komme bag i køen i forhold til en maler med ApS - Uretfærdigt - sikkert - men der er forskel på, om man vil være totalt fri for ansvar hvis noget går galt, eller i det mindste selv sætte noget ind.

Kunder i websites o.l. tror jeg gir helt pokker i ejer forholdet men når jeg køber ydelser, fravælger jeg SMAB frem for ApS hvis alt andet er lig

vh

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:34

Vrøvl og sludder.

Alle kan gøres personlige ansvarlige også i et S.m.b.A.

Nu blev der ikke spurgt om fra trådstarters side om hvordan du og andre ville vælge leverandører m.m.

Men fordele og ulemper ved den ene virksomheds form frem for den andet.

I den forbindelse kan jeg oplyse at jeg aldrig har haft problemer med kredit fra leverandør eller kunder der fra vælger.

Leverandørerne går efter personerne er der tillid til disse ? Hvis ja så fås der kredit. I mit og manges tilfælde lbm. måned plus 30 dage.

De nye kundemuligheder går efter referencer 

Ib Abildgaard

Råd & Mal, S.m.b.A.

P.S. kunne man tænke sig som S.m.b.A. at man også kunne fravælge sine kommende kundemuligheder ? Man løber jo en kreditrisiko

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50

Vrøvl og sludder.
Ja for pokker da vi har masser af tid til at lede efter referencer . oceaner af tid - og at folk ikke har nxxxxx til at stå for deres tab og heller ikke råd til at stifte ApS skal vi da bare se stort på - never - SMBA kommer bagest i køen her som leverandør - ikke udelukket - men klart bagest

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:23

Råd & Mal, S.m.b.A

Helt ærligt Ib du ved da godt at folk med smba selskaber er utroværdige..............................................

..................... hov .. pis.. jeg glemte at mit selskab også er et smba  WinkCoolSkype-Giggle

Mere seriøst...: for mig er der ikke forskel på troværdigheden mellem et et nystartet smba eller aps. Smba'et er godt nok typisk stiftet uden kapital men det er der også masser af aps'er der reelt er via rulllende kapital, tomme selskaber, drænet kapital og alverdens andre fiks faks fusk numre... Så personligt ville jeg nok kigge mere på aldren og dem der stod bag selskabet end jeg ville kigge på selve selskabsformen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29

David Brodin Larsen:
personligt ville jeg nok kigge mere på aldren og dem der stod bag selskabet end jeg ville kigge på selve selskabsform
Helt fair - jeg har i høj grad min bekymring for SMBA hvis jeg skal levere - eller ha som det som leverandør - MEN tror nok jeg kan forstå,at I som selv har SMBA ikke er helt lige så bekymrede. Det er næsten et patetisk forsvar.

Det ville være fedt, hvis man kunne få en oversigt over, hvor mange SMBA som er stiftet gennem tiden,på falske grundlag  OG en statistik over konkurser inden for SMBA og ApS - så vi havde noget ordentligt at forholde os til. 

vh

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:58

Det er næsten et patetisk forsvar.

Lidt patetisk, og kongelig har man vel lov at være (eller det vil jeg ihvetfald være Skype-CoolSmile)

Igen på det mere seriøse plan:   Kreditvurdering er en videnskab, hvor man vurdere på mange forskellige faktore, herunder erfaring, selskabsform, regnskab, salskabets alder, beløbsstørrelse og kendskab til selskabet og dets direktør.

I min  kreditvurdering vil et smba på +3 år uden journalsager, og hvor direktøren virker troværdig ikke tænde nogle røde lamper i forhold til en mindre kredit, derudover ville jeg nok bede om et aconto beløb. Før jeg ville acceptere at at give en større kredit skulle der nok være tale om et ældre selskab , et A/S og gerne et selskab jeg havde godt kenskab til.

Det kan godt være det lyder (eller det er) patetisk, men ApS er altså ikke lig med troværdighed og kreditværdighed.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:07

Cookie:
SMBA kommer bagest i køen her som leverandør - ikke udelukket - men klart bagest

Det var godt, vi har hellere ikke p.t. plads til flere kunder Wink. Men det kan være det bliver aktuelt, når der skal laves om efter dit valgte ApS firma.

Ib Abildgaard

Råd & Mal, S.m.b.A.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:11

Cookie:
OG en statistik over konkurser inden for SMBA og ApS - så vi havde noget ordentligt at forholde os til. 

Yes Og måske sammenholdt med en statistik over dårligere betalere ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)