Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En fra Usa vil købe min hjemmeside..

Side 3 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nook er nok den største udfordrer til Amazon Kindle. De er ret så udbredte her i USA, og jeg kan sagtens se at domænet kan have noget værdi hvis de kommer til EU.

Spørgsmålet er bare, om B&N ikke kan komme og kræve domænet hvis de har lyst? Det er jo et beskyttet varemærke. Er der ikke nogle regler for hvem der har retten til brug af DK domæner, når det drejer sig om registrerede varemærker etc.?

Mvh Carsten

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:18

Hej Oxkjær

Oxkjær:

Og hvem skulle dog bestemme det?

Det er korrekt, at man ikke må opkøbe domænenavne med henblik på videresalg, men det er jo heller ikke det der er tale om her, så hvis han kan få 2, 5 eller 100 kilo for domænet, så er det en sag mellem sælger og køber og ingen andre kan blande sig i det.

Jeg siger det bare for at han skal være på den sikre side i forhold til dansk lovgivning. Nu ved jeg ikke hvor lang tid man skal have haft et domæne før man kan hævde at man har til hensigt at benytte det til noget selv, men når nu den hjemmeside trådstarter har, ifølge en anden der har kommenteret i tråden, et tomt forum og måske ikke er en hjemmeside man normalt ville give mange penge for, så er det vel i orden at være forsigtig med videresalg, eller hvad?

Jeg synes bare at han skulle sælge, men vente til der kommer et bedre bud. Han skal vel også sælge før Nook bliver et registreret varemærke?

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:51

Carsten Jacobsen:

Nook er nok den største udfordrer til Amazon Kindle. De er ret så udbredte her i USA, og jeg kan sagtens se at domænet kan have noget værdi hvis de kommer til EU.

Spørgsmålet er bare, om B&N ikke kan komme og kræve domænet hvis de har lyst? Det er jo et beskyttet varemærke. Er der ikke nogle regler for hvem der har retten til brug af DK domæner, når det drejer sig om registrerede varemærker etc.?

Mvh Carsten

Men er deres varemærke ældre end fra 2006, hvor det danske domæne er registreret.
Hvis ikke kan man stille spørgsmålet, hvem krænker hvem, med en Nook i Danmark 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 01:01

Hold dig langt væk fra den køber :-)  Foreslå han kan overføre via banken, hvor transaktionsomkostninger betales af ham. (typisk et meget lille gebyr).

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 01:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

du fortryder hvis du ikke sælger den for meget mere.
1250usd er ikke mange penge i dag.
Du kan altid sælge til den pris til dem.
Ang hans 1000usd til at starte med var bare for at starte. Og så kommer du med de sølle 500..
Så tænker han som hver køber vi mødes halvvejs. Hvis du havde undersøgt tingene fra start havde du vist at han var en stor fisk ;)
Så kæmp mod den og hiv den i land med god stil GL

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 01:10

Havde beholdt pisset :)

Vent og se om det kommer til DK, fordi hvis det gør, så er ham der har kontaktet dig ikke den eneste der har lyst til at eje din hjemmeside :) hov, dit domæne ;)
*

Evt. Ændre lidt på nook.dk - fjern alt og bare ha en forside med en engelsk tekst i stedet :-D

Bare for at drille dem der nu vil have det.

Selve siden ser jo ikke særlig "prof" ud lige pt, så derfor han/og potentielle folk tænker "hey, 1000usd" .. selvom der sikkert er en der sidder med et max på måske 20-50.000, ja hvem ved :)?

Held og lykke, håber du holder os updated! 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 01:12

gør lidt mere ud af den. installere prestashop fx og en gratis template :D
Så det ser lidt godt ud.,.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 01:18

Eller bare come clean, sig du godt ved han skal bruge hjemmesiden til dette :-)
*
Eller undersøg hvad værdig Nook.dk egentlig har i værdig for en amerikaner?  

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Saris Group Skrevet kl. 02:05

Deleuran:
Men er deres varemærke ældre end fra 2006, hvor det danske domæne er registreret.
Hvis ikke kan man stille spørgsmålet, hvem krænker hvem, med en Nook i Danmark 

Det er i bund og grund irelevant om det er så var købt i 1900, hvis retten fastslår at B&N har mere gavn af domænet, så er det bare at aflevere. 
Så længe det er i private hænder og det ikke drejer sig om en rigtig forretning, så er der ikke meget at komme efter, så kan du havde haft det i 20 år.

Hvis det er et firma der ejer det, kan de stadig ved en dommerkedndelse få overdraget domænet hvis de kan dokumenetre at de får mere gavn af det end den nuværende ejer.

Jeg ville sige de skal hoste op med lidt flere mønter.

Du skal have en underskrevet aftale på overtagelsen

i skal lave en bankoverførsel eller der skal laves en bankgarant

Du overdrager domænet ved at udfylde en overdragelses formular du finder inde pos DK-hostmaster.

Du nyder dine penge:)

Jimmie Steinbeck

Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 05:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Altså

1. Du kan sagtens bruge både Sedo og Escrow til at varetage betalingen det vil gå uden nogen form for problemer - begge dele sikrer dig godt som sælger. 

2. Du har muligvis accepteret mindre end du kunne have fået hvis du havde forhandlet ordentligt, omvendt så virker det som ret dårlig stil at begynde og ændre i aftalen i allerede har indgået mundtligt. Derudover så kan du vælge at afslå, og satse på at der kommer et bedre tilbud - hvis jeg var ham ville jeg hoppe fra aftalen i så fald og kom du tilbage sidenhen for at acceptere ville jeg sænke mit bud væsentligt. 

3. Han er fuldstændig ligeglad med hvad lovgivningen er i DK, medmindre han ejer navnet Nook så bliver det altså hans problem (tab) hvis ejerne af brandet henvender sig på et senere tidspunkt og kræver domænet. Drop at bruge tid på at ligge indhold ind på Engelsk m.v. der er intet formål i at spilde din tid på det. 

For mig at se bør du slå til, du har fået et bud på som er yderst fair, set i lyset af hvad jeg formoder sitet reelt er værd, så det burde være en no-brainer. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 3 ud af 8 (78 indlæg)