Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google webmaster tools

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Mavida Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige været inde og checke min konto på Google Webmaster Tool og der står, at der er en fejl med http://mavida.dk, da Googlebot ikke har kunnet få adgang til siden. Under detaljer står der, at det skyldes at den fik fejl, da den prøvede at læse sidens robots.txt

Som "recommended action" står der:

If the site error rate is less than 100%:

• Using Webmaster Tools, find a day with a high error rate and examine the logs for your web server for that day. Look for errors accessing robots.txt in the logs for that day and fix the causes of those errors.
  • The most likely explanation is that your site is overloaded. Contact your hosting provider and discuss reconfiguring your web server or adding more resources to your website.
  • If your site redirects to another hostname, another possible explanation is that a URL on your site is redirecting to a hostname whose serving of its robots.txt file is exhibiting one or more of these issues.

Jeg har fundet ud af, hvilken der fejlene var og har checket min error log i CPanel, men der står ingenting overhovedet.... 

Jeg må tilstå, at jeg ikke har nogen ide om, hvad jeg skal gøre.... Går ud fra, at denne fejl har noget at gøre med at min "preferred URL" er blevet rettet til www.mavida.dk ?

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig :-)

Mavida - Boligtekstiler og brugskunst

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53

Har du prøvet at angive den nye webadresse i GWT.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din side bør 301-redirecte fra adressen uden www til adressen med www, når nu den svarer på www.mavida.dk

Derved undgår du 404-fejlen på siden uden www.

Det kan du sætte op i din udbyders Cpanel under Domains - Redirects.

Eller du kan få en fagmand til at sætte det op i .htaccess i shoppens rod-bibliotek.

Og så kan du med fordel fortælle Google i GWT, at den foretrukne adresse er www.mavida.dk.

Håber det giver mening.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mavida:
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig :-)

Det kan du tro.

I din robots.txt står der en besked til Google.dk og andre søgemaskiner, der beder dem om at lade være med at se på dit site (meget pædagogisk forklaret)

Typisk gør man dette, for at kunne arbejde på sit presta site, uden at nogen finder siden, mens den er halvfærdig.

Når sitet er færdigt, vil man naturligvis gerne have det fundet og slår derefter funktionen fra.

Hvis du henter din robots.txt ned med et ftp program ( eller din file manager i Cpanel), kan du se, at der i linje nr. 5 står Disallow: /
Det skal slettes.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 21:22

Tak for jeres svar :-)

Jeg har allerede sat www.mavida.dk til at være den foretrukne i GWT og der er ingen fejl for siden i GWT.

Jeg har også lavet en 301 redirect fra mavida.dk til www.mavida.dk. (http://www.amino.dk/forums/t/180675.aspx) 

Når jeg taster mavida.dk springer den med det samme til www.mavida.dk. Får du en 404-fejl for siden uden wwww, John ?

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 21:28

Tak fordi du prøver at hjælpe, Jonas :-)

Jeg har lige tjekket og der er ingen robots.txt. Har tjekket via FTP og via CPanel ved at søge efter filen, men der var ingen....

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:31
Mavida:
Får du en 404-fejl for siden uden wwww, John ?
Det gjorde jeg, da jeg skrev mit indlæg. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 21:57

Mærkeligt.... Jeg bliver bare sendt videre, som jeg jo også burde pga. min redirect. Nogen ide om, hvad det skyldes ? Er der andre, der også får det ?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:02

NEJ

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 11:05

Nej til at du også får en fejl 404 eller til at du har en ide om, hvad det skyldes ? ;-)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)