|
Hvad er spørgsmålet?
Jeg prøver lige igen. Jeg arbejder fast for en kunde, hvor jeg køre rundt og laver service m.m Jeg har snakket med ham omkring de nye regler for firmabiler, skal havde cvr. nr & firmanavn på. Han vil ikke havde, at hans kunder kan se han han har indlejet folk, hvilket man kan se på bilen. Det er faktisk blevet et rimlig stort problem, for han vil ikke gi sig. Alternativet er at vi må opgive samarbejdet. Jeg overvejer derfor så at registreder mit firma som inkasso firma, da reglerne ikke gælder for disse, men er der nogle problemer i at registreder sig som inkasso? mvh Søren |
Eller ser man ju firmabiler hvor der står Vi arbejder for TDC og bilen tilhöre et elektrikerfirma. |
jeg forestiller mig, at man skal være autoriseret inkassovirksomhed for at komme ind under reglerne http://www.advokatinkasso.dk/Default.aspx?ID=24 og at skat vil anse det for klar omgåelse af reglerne hvis alle der ikke har lyst til at male bilen med navn - bliver inkassovirksomheder. Om du opdager det manglende navn er så en anden sag. Man kan jo sagtens se problemet fra kundens side, selv om jeg synes det er småligt. Du må jo godt nøjes med Logo selv om det så i loven tydeligt skal identificere virksomheden - og så CVR nummer, som de enkelte kunder næppe lige checker, om det stemmer med den virksomhed de har aftale med, og så opdager de jo ikke, at du slet ikke er fra samme firma? vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Ja i har nok ret i at det med Inkasso ikke er så lige til. Har besluttet at købe min firma bil fri, og så hæve kilometer penge. Syntes dog stadig det er utroligt hvad man finder på, for at frarøve selvstændige tid og penge. I en evig jagt på at skrabe flere penge ind i statskassen. mvh Søren jensen |
Jo - men ting ser jo forskelligt ud, afhængigt af hvem der sidder inde bag øjnene. Jeg vil tro, at staten finder det utroligt hvad folk finder på, for at undgå at følge reglerne og betaler deres skat i stedet for at arbejde sort - så der en ren ping pong kamp Synd det går ud over de som vil følge reglerne - men jeg har nu ikke lige en løsning, for jeg ser gerne at alle gør det, af den simple grund, at jeg finder det urimeligt at de som overholder må betale for de som går rundt og griner og anser sig for smarte ved at snyde os andre. Hvor grænsen ligger? Aner det ikke - men den må vel findes et sted vh |
Jeg har meget svært ved at se hvad det gør godt for, men jeg overser sikkert noget. De firmabiler der er registreret til 100% erhverv har jo gule nummerplader, er det ikke nok for skat til at se hvem der ejer bilen? Vil det gøre det lettere at der står et cvr-nr. på bilen? Jeg har ikke noget imod store logoer osv. på vores biler, men jeg kan da godt se at det er et indgreb mod de virksomheder der gerne vil køre "neutralt", enten fordi de laver underleverandørarbejde eller fordi det nu engang nogle gange er rarest ikke at skilte med man er i byen. (Eks. butikskæden der er på recon i nabobyen) /Brian |
Uden at forsvare eller angribe ordningen (er vel lidt mod) så overser du sikkert, at det er for at andre end skat kan se, HOV naboen har håndværker på Det kan man finde uskønt at bruge - men det er nok det du overser - og det KAN måske ha en virkning - nok ikke ved at naboen anmelder, men ved at den der udfører ting sort, finder det lidt mere ukomfortabelt at skulle holde der med navn på bilen. (jeg kender da steder, hvor sorte håndværkere beder om at måtte køre bilen op af stien eller ind i carport hvis de arbejder søndag) Uden problemer er det ikke, som det fremgår af denne tråd, måske problemer som lovgiverne ikke har haft med i tanken vh |
Ellers så få sat dit firmanavn og cvr nummer på bilen, og så køb et magnet skilt med din kundes logo og smid ovenpå når du er ude som repræsentant for din kunde. Men ja ... endnu et bevis for at regeringens lakajer tænker med røven. |