Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med CVR & Firmanavn på firmabil -

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Reinhold Jensen:

men jeg har nu ikke lige en løsning, for jeg ser gerne at alle gør det, af den simple grund, at jeg finder det urimeligt at de som overholder må betale for de som går rundt og griner og anser sig for smarte ved at snyde os andre.

Jeg har meget svært ved at se hvad det gør godt for, men jeg overser sikkert noget.

De firmabiler der er registreret til 100% erhverv har jo gule nummerplader, er det ikke nok for skat til at se hvem der ejer bilen? Vil det gøre det lettere at der står et cvr-nr. på bilen?

Jeg har ikke noget imod store logoer osv. på vores biler, men jeg kan da godt se at det er et indgreb mod de virksomheder der gerne vil køre "neutralt", enten fordi de laver underleverandørarbejde eller fordi det nu engang nogle gange er rarest ikke at skilte med man er i byen. (Eks. butikskæden der er på recon i nabobyen)

/Brian

Jeg er Helt enig i dit syn på sagen.

Jeg arbejder selv hos en grossist. Der Dagligt køre for adskillelige millioner ud, hver dag med tobak til kiosker osv.

Vi oplever en stigende interesse for vores biler. Sågar også overfald af chauffører. pga. vi SKAL skilte med at vi er den virksomhed vi nu er. Vi har forsøgt at søge om dispensation, men myndighederne ser det ikke som dokumentation nok at vores lastbiler bliver stjålet, chauffører overfaldet, og mange af vores biler bliver "efterfulgt". For at se om de kan fornemme hvilken rute vi kører.

Jeg ser det som et Kæmpe problem, fordi jeg har kontakten med chaufførene efter hændelserne, hvor de jo bestemt ikke syns det er sjovt at køre ude i marken og føle sig overvåget.

Jeg er helt enig med at man skal dæmme op mod snyd, svindel og humbuk, Det er der bare utallige andre måder at gøre på mener jeg.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:53

Cookie:
Uden at forsvare eller angribe ordningen (er vel lidt mod) så overser du sikkert, at det er for at andre end skat kan se, HOV naboen har håndværker på

Den er jeg egentlig med på, jeg kan godt følge hvad de tænker. Jeg er bare ikke enig med dem i at det løser nogle problemer, at der er cvr-nr. på bilerne - men vi må jo se om de udgifter vi nu alle får, til at sætte nr. på bilerne, bliver opvejet af mindre sort arbejde :-)

Det er mit indtryk at den største andel, af sort arbejde, udføres af håndværkere. Samtidig tror jeg at netop håndværkerne, er dem der i forvejen har navn og logo på bilerne. Det er muligt at der er nogle enmands rengøringsfirmaer der bliver udfordret med den nye lov, men ellers har jeg svært ved at se at cvr.-nr. løser noget. De "anonyme" gulpladebiler jeg kender til, er ikke indenfor brancher der normalt er kendt for at udføre sort arbejde.

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23

Mikkel Mikjær Christensen:
Ellers så få sat dit firmanavn og cvr nummer på bilen, og så køb et magnet skilt med din kundes logo og smid ovenpå når du er ude som repræsentant for din kunde.

Det er ikke tilladt med magnetskilte. Det skal være "fastmonteret".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15

ikke hvis det dækker over det rigtige cvr og firmanavn - men kunden kunne måske formildes hvis der ovenover eller meget tydeligt på bilen, sad et STORT magnet skilt med kundens navn og logo - lige når man arbejdede for præcis ham,  - Det var vel ikke ulovlig, og måske et kompromis i det aktuelle?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:09

Jeg forstår bare ikke hvad det CVR nr på bilen skal bruges til. Hvis "naboen" op saver at her bliver udført noget sort arbejde. Så er det vel det samme om han noter nr. plade som CVR nr. Skat kan jo slå de samme oplysninger op.

Hvis jeg skulle ud og lave sort arbejde, vil jeg da ikke tag firma bilen. Tingene ind i privat bilen så er det problem løst. 

Engang i fremtiden, skal alle firmabiler nok havde 2 vejs GPS i bilerne. Så kan skat op saver alle biler, hvor og hvornår de køre rundt. Lidt det som man kender fra morskabautomatter, hvor skat holder øje med alle penge der kommer ud og ind fra maskinen. Bare vent og se.

mvh

søren

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:33

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Læs igen!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51

Mikkel Mikjær Christensen:

Læs igen!

Hvad skal jeg læse igen?

"Oplysningerne må ikke stå på skilte, der kan tages af og på. Skiltene kan fx fastgøres med selvklæbende plastfolie."

citat fra SKAT

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:35

Hvad skal jeg læse igen?

"Oplysningerne må ikke stå på skilte, der kan tages af og på. Skiltene kan fx fastgøres med selvklæbende plastfolie."

Mikkel skriver netop at cvr.-nr. og firmanavn skal laves permanent, men i de tilfælde hvor han er ude som underleverandør, så kan han dække det med et magnetskilt med logo m.m. for den kollega han kører for.

Jeg ved ikke om det holder, rent lovgivningsmæssigt, men Mikkel giver faktisk et bud, som muligvis overholder reglerne, på at løse problemet for trådstarter ;-)

Stor hilsen
/Brian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22

Brian Reinhold Jensen:

Mikkel skriver netop at cvr.-nr. og firmanavn skal laves permanent, men i de tilfælde hvor han er ude som underleverandør, så kan han dække det med et magnetskilt med logo m.m. for den kollega han kører for.

Jeg ved ikke om det holder, rent lovgivningsmæssigt, men Mikkel giver faktisk et bud, som muligvis overholder reglerne, på at løse problemet for trådstarter ;-)

Jeg tror bestemt ikke den holder lovmæssigt, og dermed heller ikke at den løser noget for trådstarter i situationen. Derimod kan Mikkels forslag vel sagtens bruges ved at det er et STORT skilt som sættes enten lidt højere oppe eller meget tydeligere midt på bilen - med den tilfældige opdragsgivers navn og logo, så kunden ikke er i tvivl om, at det er det firma der holder der - og ikke hænger sig i det andet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:57

cult28:

Jeg arbejder fast for en kunde, hvor jeg køre rundt og laver service m.m Jeg har snakket med ham omkring de nye regler for firmabiler, skal havde cvr. nr & firmanavn på. Han vil ikke havde, at hans kunder kan se han han har indlejet folk, hvilket man kan se på bilen.

Det er faktisk blevet et rimlig stort problem, for han vil ikke gi sig. Alternativet er at vi må opgive samarbejdet

Umiddelbart tror jeg han kommer til at bløde op for den holdning, for der er masser af firmaer med netop den holdning men som i bund og grund ikke kan undvære deres underentreprenøre.. Så jeg tror på disse firmaer bliver tvunget tilat bløde op.  Alternativt kan man overveje varebiler med papegøjeplader.

Jeg kunne også forestille mig atman løste problemet ved at lave et binavn til sit firma (kun muligt for selskaber) der hed noget med udlejning, så der på bilen f.eks kom til at stå CBH Udlejning cvr.12345678. med den mindste tilladte skriftstørrelse, og så som foreslået længre oppe tråden et større magnetskildt på siden af bilen med kundens navn og logo. På den måde vil det ikke frmstå for slutkunden at der er tale om en underleverandør.

Men det er en meget fornuftig regel... for der kan jo ikke på nogen måde udføres sort arbejde fra biler på papegøjeplader, hvide plader eller udlejningsbiler.. Stick out tongue

At minsterbiler der er fuldkommen afgiftfri misbruges til private svinggerninger, er jo en helt anden sag. Der er ihvertfald ingen risiko for at nogen af regeringens ministre udføre sort arbejde... de ved nemlig slet ikke hvad det er at arbejde Ick!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)