Som flere er inde på at det helt okay at have løse tillægssider liggende rundt omkring på din hjemmeside. Jo større hjemmesider bliver indholdsmæssigt, jo oftere vil det ske. Som en anden nævner kan du bruge et sitemap til linke til siderne - så får Google fat i dem på et tidspunkt.
Jeg vil nok gøre noget andet.
Sådanne løse sider som du omtaler, vil jeg målrette, ikke kun mod det fancy ord, men også bruge dem i den aktive markedsføring. Ligesom der er fancy ord de unge bruger i din branche, er der også fancy ord for disse sider - nemlig landingpages. En såkaldt landingpage bør designes med formål at få din kunde til at kontakte, tilmelde, eller noget helt 3. Indholdet på en landingpage kan sagtens skrives så det også er godt for SEO. Men det er mindst lige så vigtigt at du har en god call-to-action, og med det rigtige budskab ifht. hvilket resultat du vil opnå.
En landingpage kan så bruges i din både online og offline markedsføring. Online kan du f.eks. kombinere den med en målrettet tekst til Adwords, eller Facebook annoncering. Offline kan du f.eks. bruge den til at se om du får det ud af offline markedsføring som du har brug for. For offline gælder det dog, at du ikke har de samme muligheder for at måle konverting præcist. En løsning er at gøre brug af annoncekoder. Men så er vi vist også ude på et sidespor. :)