Kære aminoer Jeg har en ksempel Hvis en kunde(a) sætter en vare til salg på virksomhed x , kunden sætter varens beskrivelse og billeder online. Det virksomhed x ikke ved at kunden (a) har været online hos en anden virksomhed (b). Den virksomhed (B)har lavet kundens tekster og billeder til at have annoncer liggende hos virksomhed (b). Virksomhed x bliver nu kontaktet af virksomhed (B), virksomhed (b) mener at virksomhed x skal betale bøde for at have brudt ophavsret på billeder og tekster. Men kan det passe? For virksomhed x indtrykker ikke annoncer for kunder som virksomhed b gør? Skal nu virksomhed x have en bøde?ER det ikke kunden der har lagt annoncen der skal have en bøde? |
himmel dog for en ligning - jeg har givet op, men den der offentliggør er ansvarlig for misbrug af billede eller andet - Der er så regres hvis den der offentliggør har fået materialet fra bestilleren (virksomhed a+b-c *2/1). Jeg kan svare forkert, fordi du spørger for kompliceret så sent efter skøn middag hos familie - men jeg er ret sikker på, at den der offentligører billederne er ansvarlig - hvordan skulle den krænkede eller kunne føre sag?