hvad mener du med det indlæg person kan jo ingenting så han vil bare hjælpe personen hvordan den kommer videre |
Jimmie Steinbeck:Mikael christiansen:an skriver intet om han skal lejes ud , han skriver måske vil tjene penge på det , men det er meget naturligt , når man hjælper andre mennesker at man tjener lidt på detHvad er forskellen dog? Leje ud eller tjene på at sætte andre i arbejde - Ingen forskel i mine øjne. Jeg hjælper da i øvrigt gerne mennesker - helt uden at vente at score penge på det - det andet rent ud sagt - er usmukt - at ville "hjælpe" en polak i arbejde og lige selv score lidt kroner på det via Amino??
Den store forskel kunne ha været, hvis det var fordi det var nær familie og han ville hjælpe ham med arbejde uden at skulle ha en øre for det. Ellers er jeg da i øvrigt helt enig i, at det er svært nok for en dansk at få arbejde, og en polak der ikke kan spor dansk, har da rent op ad bakke frem for sig
Byt ellers gerne overskiftens POLAK ud med JØDE eller NEGER og så bliver det tydeligere, at det er OK hvis det er alvor at hjælpe, og knapt så smukt hvis man vil tjene, bare 5 øre på det
vh
Præcis kunne ikke være mere enig!
Jeg syntes også det er en meget uheldig måde at skrive man vil hjælpe en med at finde arbejde.
og jo der bliver rent faktisk skrevet at polak skal arbejde og jeg skal tjene på det. meget skåret ud i pap. men budskabet er ikke til at tage fejl af, og da jeg så indlægget første gang, slettede jeg min første kommentar inden jeg havde lagt den ud, da jeg tænkte det vil sikkert give et ramaskrig hvis man fortæller folk de er helt ude i hampen og det nærmest er slaveri de beskæftiger sig med, men det var jeg tilsyneladende ikke ene om den tanke.
jeg synes modsat dig det ok at vil hjælpe andre gratis , jeg synes det er dejligt nogle kun siger måske tjene penge på det for så er penge ikke det første man tænker på
men hvor kommer slaveri ind i hans tanke gang at vil hjælpe en anden person der kræver meget arbejde og penge er i hvert fald ikke det han tænker på person kan jo sådan set intet så denne her person kræver virkeligt meget arbejde for at få et arbejde