Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms hjælp!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Svinninge
Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Void Gaming Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i færd med at starte en webshop, og har nogle få ting jeg skal have forklaret.

hvis jeg ikke tjener over 50.000 skal jeg så betale moms? altså min leverandør sælger uden moms.

Hvis jeg skal indberette moms hvordan foregår det? altså hvis nu jeg har købt for 10.000
skriver jeg det så bare ind? og så siger den jeg skal betale 2.500?

Når jeg starter hvordan tjener jeg så penge udover produkterne har hørt om adwords
og noget i den stil men jeg har ingen ide om hvad det er og hvordan det bruges.

Håber i kan hjælpe mig, Jeg har ikke den store forstand på loven og lovgivningen inden for
webshops.

Vh
Jonas Ole Andersen
Void Gaming I/S 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas,

Lad os tage én ting af gangen...

Jonas:

hvis jeg ikke tjener over 50.000 skal jeg så betale moms? altså min leverandør sælger uden moms.

Hvis du forventer at din omsætning vil overstige 50.000 over en periode på 12 måneder, så skal du moms-registrere dig. Dvs. du kan få penge tilbage i moms for de ting du indkøber med moms på, samtidig med at du skal fakturere med moms overfor dine kunder. Generelt er det en god "forretning" at være momsregistreret, idet langt de fleste virksomheder lægger moms på deres produkter ligemeget om du er moms-registreret eller ej. Er du ikke det, så kan du ikke få pengene retur. Da din leverandør sælger uden moms, så kan du i det tilfælde ikke drage fordel af moms-registrering.

Jonas:
Hvis jeg skal indberette moms hvordan foregår det?

Fire gange årligt indberetter du moms på SKAT's hjemmeside, hvor du opgiver din salgs- og købsmoms. Heraf bliver det så udregnet, om du skal have penge tilbage i moms (hvis du har haft flest udgifter), eller du skal betale moms (hvis du har haft flest indtægter).

Jonas:
altså hvis nu jeg har købt for 10.000
skriver jeg det så bare ind? og så siger den jeg skal betale 2.500?

Køber du et produkt til 8.000 kr. eksl. moms, så vil leverandøren typisk lægge 25 % moms på, hvilket betyder, at du skal betale 10.000, hvoraf moms udgør 2.000 kr. Disse 2.000 kr. får du tilbage af SKAT når du indberetter moms.

Jonas:
Når jeg starter hvordan tjener jeg så penge udover produkterne har hørt om adwords
og noget i den stil men jeg har ingen ide om hvad det er og hvordan det bruges.

AdWords er at købe sig til top-placeringer på Google, så du derigennem får folk over på sin side, og forhåbentlig får kunder i butikken. Det er meget oplagt at bruge AdWords, men vent til du har shoppen helt på plads, og få gerne styr på organisk søgeoptimering (SEO) først, da dette er den gratis vej til trafik fra Google.

Mvh

Tobias Ehlig

Fra Svinninge
Tilmeldt 9. Jan 12
Fra  Void Gaming Skrevet kl. 22:06

Tobias Ehlig:
Køber du et produkt til 8.000 kr. eksl. moms, så vil leverandøren typisk lægge 25 % moms på, hvilket betyder, at du skal betale 10.000, hvoraf moms udgør 2.000 kr. Disse 2.000 kr. får du tilbage af SKAT når du indberetter moms.

Jeg har en leverandør og der handler jeg uden moms. så hvis jeg køber for 40.000 kr. eksl så når jeg skal indberetter så skal jeg betale 10.000 til skat? 

D.v.s at jeg jo er moms registeret hvilke jeg er.

Så når jeg skal indberette skat skal jeg bare bruge de fakturer jeg har fra min leverandør?

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 22:20

Jonas:

Jeg har en leverandør og der handler jeg uden moms. så hvis jeg køber for 40.000 kr. eksl så når jeg skal indberetter så skal jeg betale 10.000 til skat? 

Hvis der af regningen fra din leverandør ikke fremgår noget momsbeløb, så er handlen momsfri, og dermed har den ingen indvirken på din momsopgørelse. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tobias Ehlig:
Hvis der af regningen fra din leverandør ikke fremgår noget momsbeløb, så er handlen momsfri, og dermed har den ingen indvirken på din momsopgørelse. 

Hmmmmm eller også er leverandøren hjemmehørende i udlandet - og så er der i højeste grd en indvirkning på momsangivelsen!!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37

Jonas:

D.v.s at jeg jo er moms registeret hvilke jeg er.

Så når jeg skal indberette skat skal jeg bare bruge de fakturer jeg har fra min leverandør?

Du virker til at rode moms og skat sammen - og lidt tilSmile. De to ting skal du se helt hver for sig.

Du er momsregistreret og det betyder du må trække moms fra som KØBSmoms fra det du køber, men kun hvis der står moms direkte på fakturaen fra den du køber fra - du skal aldrig selv beregne købsmomsen - den vil stå på fakturaen

HVIS det er firmakøb fra EU eller udlandet, har det ikke betydning for din moms, men den skal opgives, nok for dig lidt kompliceret som importmoms o.a. Det må du google hvis det er tilfældet.

Når du sælger noget skal du lægge 25% moms på, og det er din SALGSmoms- 

Din SALGSmoms minus din KØBSmoms er den moms du skal angive og betale hvert kvartal.

Så er der din SKAT. Der fører du regnskab efter årsregnskabsloven, alle firma indtægter og alle firma udgifter UDEN MOMS giver dit resultat, og det er det du skatter af ved at forskudsregistrere og selvangive i den udvidede selvangivelse rubrikkerne 111 og frem og det er det du betale din SKAT af

Jeg ville, hvis jeg var dig, knytte en bogholder eller revisor på til at hjæpe med angivelserne og måske også bogføringen helt ærligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svinninge
Tilmeldt 9. Jan 12
Fra  Void Gaming Skrevet kl. 22:39

Henrik Koudahl:
Hmmmmm eller også er leverandøren hjemmehørende i udlandet - og så er der i højeste grd en indvirkning på momsangivelsen!!

Min leverandør er fra sverige. og jeg tror det kommer til at stå moms på så hvis der gør det så når jeg indberetter de 40.000 så skal jeg betale 10.000 igen ikke?

Fra Svinninge
Tilmeldt 9. Jan 12
Fra  Void Gaming Skrevet kl. 22:47

Du virker til at rode moms og skat sammen - og lidt tilSmile. De to ting skal du se helt hver for sig.

Ja da det er mit første firma er alting meget rodet lige nu hvad angår lovgivning og moms/skat 

jeg har en masse spørgsmål og den slags men prøvet at begrænse mig :)

Jeg er ved at åbne en webshop hvilke principper skal ligge på at sælge high-end gaming computere til norden! ( lille danmark først ) og jeg har virkeligt ingen salgserfaringer endnu. det vil sige priser og alt muligt kommer til at ligge på at jeg for HVERT samlet computer kommer til at tjene omkring 300kr udover omkostningerne!

Jeg har fundet en leverandør i sverige som vil gøre jeg måske kan tjene omkring 300-500kr ( 500 er hvis jeg er heldig ) pr PC. 

Så er jeg studerende og har på nuværende tidspunkt kun SU at gøre tingene for så det går langsomt. Og synes i forvejen at jeg ber om alt for meget herinde ved at spørge folk ud omkring ting som jeg faktisk selv kunne læse et eller andet sted med nok tids søgen. men jeg er så uforskammet bare at spørge løs herinde.

Så det er bestemt ikke med vilje mine spørgsmål måske er banale og jeg prøver virkeligt, det skal siges jeg er alene omkring ALTING.

Vh Jonas A

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)