Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en 14 årig starte en server hosting side?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra greve
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 108
Fra  Gadgetlab.dk Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Jeg har selv prøvet og hoste minecraft server og der er stort set ikke ret meget salg i det hvis du kun skal hoste minecraft.

Hvis du kan finde ud af counter strike så burde du helt klar os hoste det. Et kontrol panel jeg synes du skal bruger er gamecp.

Der kan du installere css og minecraft med bare 1 klik så er det sat op på din server og det er klar til brug. Meget brugervenligt til hvis man lige er startet med det. Du kan os betale dem 30 dollers for at satte det op for dig og så har de sat to spil op og instant setup når folk køber hos dig.

Men bare prøv gi det en chance, der kan jo ikke rigtig ske noget ved det. 

Du skal nok ikke sælge til hvem som helst i starten for hvis nu din server skulle gå ned eller der skulle ske en fejl og du ikke kan finde ud af at få serveren op at køre igen ville de nok ikke være dine kunder igen. så du skal nok starte med at sælge til nogen af dine venner først.

Håber du kan bruge det, ellers må du jo bare skrive til mig, jeg har selv rimelig meget styr på gamecp og linux da jeg har haft med det at gøre i nogen år nu.

Mvh

Martin Jensen

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Fedt du har mål og drømme - men mit råd er grundigt at overveje, om det er det rette tidspunkt. Måske ville noget research i branchen være nyttigt, før du kaster dig ud i det.

Hvis du skal have egne servere, bliver det hurtigt dyrt, og så kommer der hurtigt nogle ting, der skal med i overvejelserne.

Hvordan vil du tiltrække kunder, hvis du hverken kan gøre det billigere eller give bedre muligheder?

For mig at se bliver det utroligt svært at gøre det billigere. Og hvis du skal give de samme muligheder, skal du have opbygget kontrolpanel m.m., have folk der kan reparere servere, stabil forbindelse, sikkerhed, backup m.m. - og alt dette er ikke billigt.

Jeg vil ikke stoppe dine drømme, men blot give lidt input - i hvert fald al held og lykke!

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Hej!

Køb en dedicated server hos Counter-Strike.com. Der får du tcadmin med, hvor du let kan tilføje og fjerne servere. Hvis der går lort i maskineriet, kan du kontakte Counter-Strike.com, som vil fikse det for dig. Det er virkelig enkelt. Der kan du trykke på en knap og så har du f.eks. Minecraft installeret. Du kan installere over 100 forskellige spil på den måde!
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer alle for gode råd

Mvh

Jacob Nielsen

Ta' en slapper på http://www.spillebiksen.dk/

Vi ses derinde! :-)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob.

Da din far ejer et webhost, har i garanteret et tons af computere der hjemme.

Mit råd til dig ville være at starte med at finde en af dem frem, og få smidt Ubuntu Server på den. Så har du en server.

Der næst kigger du lidt på GameCP som tidligere nævnt i tråden. og find ud af hvordan du installerer dette.

Og få så dine venner til at spil på den og se hvordan den kører, og når der kommer fejl, hvilket der gør. så fiks dem selv, gør hvad du kan for at google dig til svaret, du kan næsten altid finde svar på dine problemer.

Hvis svaret ikke findes må du finde ud af om det er GameCP eller Ubuntu som fejler, og der næst smide et forum post på deres support forums. Dem er der tons af til Ubuntu og GameCP havde vidst deres eget.

 

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg gøre

Mvh Jacob Nielsen

Ta' en slapper på http://www.spillebiksen.dk/

Vi ses derinde! :-)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)