Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en 14 årig starte en server hosting side?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

Rithz:

Nogle specielle spil du havde i tankerne?

Jeg tænkte på at hoste minecraft servere

Hvis du ved hvordan du administrere en server - ja så kan du gøre det - men hvad hvis serveren pludselig går ned? Kan du fixe det selv? Det kan godt være det er nemt nok at køre en minecraft server - mens det går godt - men hvis der sker problemer, så ville det være godt, at man selv kunne fixe det også :P ellers er der ikke meget sjov i det mere.

Så hvis du ingen viden har om hvordan du bruger linux fra en terminal, så vil jeg råde dig til ikke at starte minecraft hosting op ;) Ting er ikke bare "Se jeg kan trykke på en knap, og nu har jeg minecraft hosting".

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Start dog for pokker op trods alle advarsler.

Det kan godt være du ikke kan programmere eller har kendskab til Linux.

Men du er 14 år - det er ikke for sent at blive hardcore til begge dele.

So what hvis serveren går ned? Så fikser du den igen, så hurtigt du kan.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Start dog for pokker op trods alle advarsler.

Det kan godt være du ikke kan programmere eller har kendskab til Linux.

Men du er 14 år - det er ikke for sent at blive hardcore til begge dele.

So what hvis serveren går ned? Så fikser du den igen, så hurtigt du kan.

Han er 14 - man kan lære meget inden man er 14 - hvis man har lysten, jeg ved ikke om man bør starte noget op officielt, før man bare har lidt kendskab til hvordan ting virker (Det ved jeg ikke om han har).

Men enten lær noget om linux, og hvordan du gør de forskellige ting - eller find en der kan hjælpe dig, hvis du har brug for det. Fordi hvis en server skulle gå ned (Og det gør den før eller siden).

Så skal man kunne få det løst - fordi det er irriterende at sidde som kunde (selvom det 'bare' er et spil), så må det være nedern at sidde som kunde, og vide at den der egentligt administrere serveren ikke ved noget om linux, og ikke ved hvordan man lige skal løse det - og skal google i måske 1 uge, for at få ting løst.

Det kan godt være det bare er mig, men OK :) Jeg ved intet - del nemmere at forholde sig til

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:
Så slipper jeg ihvertfald for at gå med aviser :)

Go for it jacob :-)

også selv om du måske også kommer til at gå med aviser i starten.

Du er nødt til at løse Juraen - så der er en myndig person bag dig.

Der er masser af problemer i det men det må du lære - Find en billig server enten hjemme hvor strømmen er "Gratis" hvis det er ok, eller hos en billig hosting.

Køb retten til nogle servere - så vidt jeg kan se kunne du købe admin ret til 8 servere for €29 ( et par dage med aviser :-))

Start dine venner op gratis og lær systemet at kende

Når du så kan det,  skal du igang med at sælge. Det er også svært  men herinde er det masser af kloge folk der kan hjælpe

GO man GO !

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Go idé med at starte en serverhost og så sælge den til venner.

Selvfølgelig kan jeg ikke finde ud af linux, og rette noget op hvis der går noget galt. MEN det kan jeg vel lære.

Desuden har min far også forstand på sådan noget, da han ejer et webhost site. Så kunne han stille og roligt lære (og hjælpe) mig.

Jeg håber at det kommer til at køre. 

Tak for alt den positive feedback. Jeg ville hvertfald gå mod den drøm om at være en af danmarks yngste server ejere. Det kunne alligevel være ret cool.

Ta' en slapper på http://www.spillebiksen.dk/

Vi ses derinde! :-)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

Go idé med at starte en serverhost og så sælge den til venner.

Selvfølgelig kan jeg ikke finde ud af linux, og rette noget op hvis der går noget galt. MEN det kan jeg vel lære.

Desuden har min far også forstand på sådan noget, da han ejer et webhost site. Så kunne han stille og roligt lære (og hjælpe) mig.

Jeg håber at det kommer til at køre. 

Tak for alt den positive feedback. Jeg ville hvertfald gå mod den drøm om at være en af danmarks yngste server ejere. Det kunne alligevel være ret cool.

Jeg kender skam folk der er yngre end dig :P En del yngre, og det går ret godt for dem

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Det nytter ikke, at sige "Jeg kan bare lære det" eller at en du kender kan ordne det for dig..Du skal have styr på hvad du laver. Man skal ikke lave en betalt service, medminder man ved hvad man laver.
Prøv at find arbejde hos en etableret host, og lær fra dem
Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Adam Hyldkrog:
Det nytter ikke, at sige "Jeg kan bare lære det

Jo det er da præcis det en sand entreprenør siger, på med vanten og lær det du brænder for Smile

Adam Hyldkrog: Tak for stjernen Jeg kan se at du er yngre end Jacob og du driver et Minecraft site i forvejen, så du kan jo hjælpe Jacob - eller du bange for konkurrencen ? Smile

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men det nytter ikke hvis han vil sælge det. Man skal være sikker på hvad man laver , specialt når man vil tage penge for det.

Jeg kan heller ikke sige jeg vil være mure, og så bare håbe jeg kan lære at bygge et hus efterhånden som jeg gør det ;)

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det kan godt lade sig gøre. Har selv været med i et projekt.

Vi lejede en dansk server, hvor vi hostede billige CS:S servere. 

Vi kørte med TCAdmin og WHMCS... Så når en kunde købte en CS:S server blev den betalt igennem WHMCS, og derefter automatisk oprettet i TCAdmin... Så i princippet behøves du ikke at vide noget om Linux og servere. Men hvis en server går ned, eller der sker en fejl, er det altså godt at kunne finde ud af sådan noget. Det vi gjorde var at vores host (Der hvor vi lejede serveren), hjalp os nogle få gange, når der var noget vi ikke selv kunne løse. 

Vi blev desværre nød til at lukke ned.

Hvis du gerne vil hoste Minecraft, kan du leje en billig server på servers4you.net eller http://www.hetzner.de/en/ og begynde at leje lidt med Linux commands... F.eks. at installere TCAdmin el.lign.

btw. Hvis du har nogle spørgsmål kan du sende en PM.

/Kasper

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)