Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af regnskabsprogram

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Beklager mit spørgsmål, jeg har læst mange indlæg, og der er jo rigtig mange svar.

Vi har overtaget en grillbar 1. november. I øjeblikket køre vi regnskab i exel, men må indrømme at det nok ikke er hensigtsmæssigt, ligesom jeg ikek er sikker på at det lever op til Skat's krav om at du ikke må kunne ændre et bogført bilag.

Vi skal håndtere salg af grill vare, køb af vare, omsætning fra spilleautomater, vi har 1 kasse og 2 bankkontoer.

Alt i alt ikke ret meget.

Vi skal have et program som er simpelt, som indeholder en opstilling af et årsregnskab, og som har et momsregnskab.

Vi har ikke brug for kundekartotek, eller faktura program.

Hvad kan I anbefale?

Umiddelbart har jeg haft kig på:

Remy

Smart regnskab

Webregnskab

Summa Summarum.

E-conomic, Mamut One og C5 synes jeg er for dyre til vores behov.

Hilsen

Gert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:11

Af de nævnte - ikke on-line ville jeg tage summasumarum som er let at bruge og en engangsomkostning. I får momsangivelser og mulighed for udtræk af årsregnskab o.l. 

I skal jo så også ha en kasse der virker efter loven til forretningen, men det har du sikkert check på

For årsregnskab ville jeg dog ha en, enten revisor eller meget regnskabskyndig tilknyttet - til gennemgang af regnskabet, udlusning af evt. fejl fradrag men lige så vigtigt, indsættelse af evt glemte fradrag.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra københavn ø
Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 81
Fra  lwebersgaver.dk Skrevet kl. 13:16

Hej jeg har valgt webregnskab og det virker for mig, har heller ikke det store behov for hvad det skal kunne. Det er ok billigt selv om jeg har faktura delen med. Det var mit bud held og lykke

Tilmeldt 5. Dec 12
Skrevet kl. 13:24

Hej John

Vi har et godkendt kasse apperat, med bon rulle, og så videre og så videre.

Der laves optælling af kasse hver dag, der stemmes af o.s.v.

Jeg har selv basal kendskab til regnskab, fra den gang jeg gik på landbrugsskole, og har derefter læst merkonom i økonomi, så langt hen af vejen kan jeg det meste. Vi har bare brug for et godt stabilt program, som er nemt at bruge.

Hvorvidt vi bruger en revisor til årsregnskab det ved jeg ikke endnu, jeg har kontaktet et par stykker, men for udarbejdelse af årsregnskab på baggrund af at de får alle data fra et regnskabsprogram, så skal de stadig have 10.000 - 15.000 plus moms for det.

Hilsen

Gert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55

ByensGrill:

Jeg har selv basal kendskab til regnskab, fra den gang jeg gik på landbrugsskole, og har derefter læst merkonom i økonomi, så langt hen af vejen kan jeg det meste. Vi har bare brug for et godt stabilt program, som er nemt at bruge.

Hvorvidt vi bruger en revisor til årsregnskab det ved jeg ikke endnu, jeg har kontaktet et par stykker, men for udarbejdelse af årsregnskab på baggrund af at de får alle data fra et regnskabsprogram, så skal de stadig have 10.000 - 15.000 plus moms for det.

Du lyder da også til at ha forudsætningerne, bare du får et fornuftigt bogholderiprogram - summa bruger jeg selv - winfians small business er gratis op til vist nok 1500 linjer - begge er så ikke online, men bogfører du alligevel selv, er det ikke noget problem og sikkerhedskopien ligger online ex dropbox og kan bruges fra alle computere

Revisor kan du også roligt vente med, og prisen kan du jo bede om for et review - fra en registreret revisor - men de 10.000 lyder ikke så fjollet, og afhængigt af, om du selv får fradrag rigtigt med, hverken mere eller mindre, ja så er det unægteligt også penge at spare. Du lyder som om du har orden i det, og så kan du jo også med større ro vente med at tage den beslutning til, hvis noget driller

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 04:27

Skal det være online? Vi har et onlineregnskab der kommer efter nytår, med altmuligt lækkert i Big Smile

Ellers har vi vores almindeligt regnskabsprogram

Tilmeldt 5. Dec 12
Skrevet kl. 12:35

Online eller ikke online spiller ikke den store rolle.

For mig er det vigtig at det er let, overskueligt, kan sætte et årsregnskab op, mulighed for at printe kontoudskrift for hver enkelt konto, og at der er indeholdt et momsregnskab, samt mulighed for at håndtere afskrivninger.

Jeg har jo haft kig på dine produkter, men den manglende support er lidt et minus.

At du kommer med et nyt program efter nytår, hjælper ikke lige nu, vores virksomhed har været i gang siden 1. november, og vi skal have ført et ordentligt regnskab, og være klar til at lave et årsregnskab.

hilsen

Gert

Tilmeldt 5. Dec 12
Skrevet kl. 12:48

Hej igen

Nu sidder jeg jo og kigge på nogle at dine links.

De 2 fakturaprogrammer er ikke noget vi har brug for.

Med hensyn til "Regnskabsprogram 2012" og "Excel Regnskabsprogram"

Med hensyn til regnskabsprogram 2012, så kan der jo kun bruges i år, så vi betaler fuld pris for at få et program der kun skal lave et regnskab for 2 månder i år, for derefter at købe en version 2013 - er det korrekt forstået?

Excel regnskabsprogram, kan så vidt jeg kan forstå, indstalleres og bruges ubegrænset antal gang og dermed også til regnskab i årene frem over, uden at skulel købe det på ny.

Hvad er den store forskel på de 2 programmer?

Hilsen

gert

Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 56
Fra  AS Polering & Rengøring Skrevet kl. 12:53

Jeg vil helt klart anbefale e-conomic. Har kun haft gode oplevelser med dem, og så er det ikk særligt dyrt. Deres kundeservice er i top , både over tlf. eller chat

Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gert

Du kan både lave moms og opstille årsregnskabet med web-regnskab.

Du er velkommen til at prøve gratis i 14 dage på web-regnskab.dk eller via vores banner i Aminos regnskabsafsnit som vi sponsorerer.

Mvh. Thomas

Web-Regnskab.dk - Online Regnskabsprogram kun 49 kr./md - Ubegrænset antal bilag!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)