Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Ecuador

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i gang med at opstarte en direkte import af Roser fra Ecuador, og jeg skulle gerne vide hvordan reglerne er i DK, og om der er et firma i DK som kan tage sig af logistiken----afhentning i lufthavnen / Told / Fødevareindspektion / Transport til slutkunden.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 17:54
Hej

Det er vigtigt at du i første omgang sætter dig ind i lovgivning omkring import af planter / planteprodukter til EU samt får søgt de fornødne tilladelser. Lovgivningen administreres i Danmark af plantedirektoratet.

Du kan læse mere her.

Hilsen Ravn

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:33
Du skal bruge en god luftfagt speditør og jeg ved at Kuehne & Nagel, en af verdens største oversø speditører har arbejdet både i import og export af planter fra Latinamerika, uden at være sikker kunne jeg forestille mig at disse varer kommer til europa via Amsterdam i forbindelse med plante auktionen i Aalsmeer, og derfra videre med bil til Danmark eller evt. til København med fly.

Jeg har en dansk kontakt i Aalsmeer, jeg kan prøve at spørge om han kender logistikken til dk, tror dog det andet er væsentligt hurtigere.

/Glenn

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)