Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her lovligt???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Svinninge
Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Void Gaming Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har en tråd hvor jeg snakker lidt om IT leverandør og lidt andre ting.

Og den endte pludseligt hvilke irritere mig lidt fordi jeg mangler et svar!

Hvis nu jeg laver en webshop med Hardware og Special bygget computere, er det så lovligt at jeg køber tingene fra www.komplett.dk ? altså at jeg videre sælger fra deres side? til måske 50kr over deres pris??? eller hvordan ( nu snakker jeg om hardware ikke den special bygget ) men må jeg det? altså sælge ting jeg har købt på en anden webshop til anden pris??

Mvh Jonas Ole Andersen  " Void Gaming I/S "

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det må du gerne. Du står med ansvaret for produkterne, overfor de kunder du har solgt dem videre til.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:52

Kort svar: Ja, det må du godt.

EDIT: Casper var hurtigst til at svare. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Svinninge
Tilmeldt 9. Jan 12
Fra  Void Gaming Skrevet kl. 18:15

Mange tak :) fik bare aldrig svaret :) men skal jeg så lave en aftale med dem eller køber jeg bare løs?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:21

Køb løs. 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 18:56

Nu kender jeg ikke den anden tråd så det er måske en dum kommentar, men du kunne måske prøve at få noget samarbejde a la dropshipping/affiliate i gang, her er måske lidt mere at tjene end 'bare' køb og sælg videre?

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra Svinninge
Tilmeldt 9. Jan 12
Fra  Void Gaming Skrevet kl. 19:06

Jeg ville vildt gerne have det. men har ingen forstand på det og, så har jeg ingen indkomst udover SU

har også prøvet at kigge efter leverandør til det men uden held at finde nogen.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 17:53

Vil det ikke være billigere at købe fra producent?

Tænker at komplett jo skal tjene penge så du kommer til at betale en noget større pris end hvad indkøbsprisen er.

Mvh. Mathias

Fra Svinninge
Tilmeldt 9. Jan 12
Fra  Void Gaming Skrevet kl. 18:27

Jo men man skal købe stort ind for at købe hos producenterne :( har kontaktet flere men ikke mange svar

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:33

Mathias:

Vil det ikke være billigere at købe fra producent?

Tænker at komplett jo skal tjene penge så du kommer til at betale en noget større pris end hvad indkøbsprisen er.

Volumen er afgørende. Komplett's indkøbspriser er sandsynligvis rigtig gode, på grund af de mængder som de indkøber. Selv med deres fortjeneste tillagt, vil der være produkter som de kan sælge billigere, end de priser en lille forhandler, kan få hos sin grossist. Massere af kioskejere køber også Tuborg og Carlsberg i Føtex, når de har en kasse øl på tilbud, for 99 kroner. 

Ud over det, så kan der være en marketingsmæssig fordel ved at sælge en række vare uden, eller med meget lille fortjeneste.
Hvis webshop X køber 100 populære kameraer hjem fra en producent, og efterfølgende sætter dem til salg uden fortjeneste, vil de sandsynligvis være blandt de billigste på markedet. Det er jo klart, de køber stort ind og sælger uden fortjeneste. Grunden til de har indkøbt kamera X, er at Alt om data har en stortest med kamera'er næste måned. Med lidt snilde og taktik, får de deres webshop nævnt i testen som det billigste sted på nettet, hvor journalisten kunne finde kamera X. På EDBpriser er de også blandt de aller billigste på dette kamera. Webshoppen får altså:

1) Branded sig som en billig forhandler
2) De får en masse relevant trafik og omtale
3) De får en masse salg af dette kamera. Er de dygtige til mersalg, så får de overbevist kunden om, der også skal et SD card, et abonnement til dropbox, ekstra batteri, en taske, et stativ, 10 fotorammer, en fotoprinter 500 A4 fotoark o.s.v. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)