Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop, men hvor starter man?

Side 6 ud af 8 (71 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Skide godt. Jeg takker for dit svar. 

Det var hovedsageligt din garanti, jeg øffede over, da det lød og er helt forkert at udtrykke sig på den måde.

Jeg vil som sådan ikke blande mig i jeres diskussion yderligere, da i begge er biased af, at I repræsenterer to forskellige firmaer med to forskellige koncepter, hvorfor jeg forudseer at denne tråd ender i enten 1) Flueknepperi 2) Personlige tilsvininger. 

Jeg vil dog slutte med at sige, at jeg kan se fordele ved begge koncepter og kiggede også på CloudSprout inden jeg besluttede mig og signede endda op for at tjekke det ud. Det kan sagtens være at jeg leger derinde på et senere tidspunkt. Hvis du vil have lidt konstruktivt fra mig af så vil jeg gerne fortælle hvorfor jeg valgte den vej som jeg tog:
1. Jeg var bange for at bygge noget succesfuldt op, hvorefter jeres firma går ned og I tager min butik med ned. Det kan godt være at det ikke ville blive tilfældet, men jeg kunne ikke finde afklaring herom.
2. Jeg er overbevist om at min ide er god nok til at jeg vil omsætte for mere end knap 4K kr. pr. måned, hvorfor jeg ikke havde lyst til at betale 4500 kr. om året, fremfor 250 kr. (Måske er jeg bare naiv).
3. Jeg skal i luften Q1 i 2013, og havde læst herinde at I af flere omgang har udskud lancering, hvilket skabte noget usikkerhed hos mig om hvorvidt jeres løsning er funktionsdygtig- synes jeg læste om at det var en beta-version. 

Det eneste argument som jeg personligt køber, hvor I måske er Thomas og Wuuzuu overlegne er i fleksibilitet, hvilket jeg måske kommer til at lære vigtigheden af på min vej, men det var ikke nok til at tippe vægtskålen i jeres retning. 

Jeg er eventkoordinator og sælger til daglig, så har ikke den store indsigt. Har blot valgt min løsning på baggrund af det jeg kunne læse mig frem til + prisen. 3500 kr. var ikke for dyrt for min lomme som engangsbeløb om det så ender med at blive verdens mest ussle shop - jeg er i det for erfaringen + for at se hvilke mekanismer der er i spil når man er selvstændig. Går det godt så er det fedt, går det skidt så er jeg blevet erfaringerne rigere og så går det godt næste gang. 

Misforstå mig ikke, jeg er ikke modstander af CloudSprout eller dig, jeg reagere bare på ting der ikke klinger helt rigtigt. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:55

Hej Unikat

Jeg kan godt følge din beslutningsproces. Prøver lige at kommenterer, på dine punkter:

Unikat:
1. Jeg var bange for at bygge noget succesfuldt op, hvorefter jeres firma går ned og I tager min butik med ned. Det kan godt være at det ikke ville blive tilfældet, men jeg kunne ikke finde afklaring herom.

Det er en helt reel bekymring, men vi har eksisteret siden 2001 og kører sådan set rimeligt stabilt.

Unikat:
2. Jeg er overbevist om at min ide er god nok til at jeg vil omsætte for mere end knap 4K kr. pr. måned, hvorfor jeg ikke havde lyst til at betale 4500 kr. om året, fremfor 250 kr. (Måske er jeg bare naiv).

Det er ikke din ide, der vil fejle, men det er stor sandsynlighed for at dit første forsøg på udførelsen af ideen vil. Men du vil havde lært så meget, at dit næste forsøg bliver bedre, næste forsøg ingen sælger endnu bedre, indtil du en dag er en succes eller giver op.

Unikat:
3. Jeg skal i luften Q1 i 2013, og havde læst herinde at I af flere omgang har udskud lancering, hvilket skabte noget usikkerhed hos mig om hvorvidt jeres løsning er funktionsdygtig- synes jeg læste om at det var en beta-version. 

Det er fuldstændigt, der er ingen garantier for modenheden af CloudSprout, vi har en masse ting vi gerne vil forbedre, få lavet flere templates etc. så der har du ret i den bekymring.

Det er sådan set pointer du har, og jeg kan godt se hvorfor CloudSprout måske ikke er det rigtige valg som tingene ser ud for dig nu.

Hvilket overvejelser har du gjort om valget af platform, jeg ville havde troet at en Prestashop eller Magento var mere oplagt, på grund af det langt større udvalg af leverandører og moduler. Du risikerer jo også at stå temmeligt skidt, hvis Thomas ikke længere gider at lave webshops, eller beslutter sig for at hæve timeprisen.

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 23:05

Lundsby:
Hvilket overvejelser har du gjort om valget af platform, jeg ville havde troet at en Prestashop eller Magento var mere oplagt, på grund af det langt større udvalg af leverandører og moduler. Du risikerer jo også at stå temmeligt skidt, hvis Thomas ikke længere gider at lave webshops, eller beslutter sig for at hæve timeprisen.

Du har helt ret og hvis jeg skal være ærlig, som jeg altid er, så havde jeg ikke gjort mig nogle overvejelser. Jeg er ret ny i alt dette, så ny at jeg troede at I alle som udgangspunkt havde de samme platforme til rådighed og at det var jeres talent som designere, som jeg betalte for. 

Som den inpulsive herre jeg er, valgte jeg først, efter at have betalt Thomas for at gå i gang, at læse lidt op på det her slog det mig, at jeg muligvis kunne have overvejet at få udviklet min shop på en anden platform.

Nu er valget gjort, Thomas har været professionel og jeg har intet end glæde og spænding i kroppen. Så må tiden vise resten - orker ikke at blive ved med at spekulere hvorvidt jeg har gjort det rigtige. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Unikat:
Thomas har været professionel og jeg har intet end glæde og spænding i kroppen. Så må tiden vise resten - orker ikke at blive ved med at spekulere hvorvidt jeg har gjort det rigtige. 

Det lyder rigtigt godt. Så skal du bare sørger for at fokusere på at sælge :) God fornøjelse med det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:20

Unikat:

Lundsby:

Du har helt ret og hvis jeg skal være ærlig, som jeg altid er, så havde jeg ikke gjort mig nogle overvejelser. Jeg er ret ny i alt dette, så ny at jeg troede at I alle som udgangspunkt havde de samme platforme til rådighed og at det var jeres talent som designere, som jeg betalte for. 

Det kan jeg godt forstå, e-handels verdenen er en stor kompleks størrelse og hvis man insisterer på at man altid vil træffe det optimale valg, så risikerer man aldrig at komme igang. 

Unikat:
Nu er valget gjort, Thomas har været professionel og jeg har intet end glæde og spænding i kroppen. Så må tiden vise resten - orker ikke at blive ved med at spekulere hvorvidt jeg har gjort det rigtige.

Det er klart den rigtige attitude, som Niels siger så er det med at komme igang med at sælge.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:21

Lundsby:

Selv om det sikkert er spild af tid, så er jeg nødt til at reagere på dette. Vi vælger ikke Avactis som noget tilfældig - og at man med Presta og Magento kan finde flere leverandører, jamen det er da sikkert rigtigt. Hvor mange leverandører kan man finde, hvis man vælger CloudSprout. Avactis har systemer over hele verden - en rigtig god support og et glimrende forum med nogle hardcore nørder.

At systemet er ret ukendt i Danmark - det er da temmelig ligegyldigt. Vi er en mikroskopisk del af e-commercemarkedet.

Man risikerer også at stå temmelig skidt, hvis CloudSprout opgiver at videreudvikle systemet. Og sådan kan ordkløveriet jo blive ved.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:37

Thomas:
Hvor mange leverandører kan man finde, hvis man vælger CloudSprout. Avactis har systemer over hele verden - en rigtig god support og et glimrende forum med nogle hardcore nørder.

Der er pt. 3 design firmaer som har lavet designs på CloudSprout, men vi regner da med at det ændre sig snart efter at vi har launchet.

Thomas:
At systemet er ret ukendt i Danmark - det er da temmelig ligegyldigt. Vi er en mikroskopisk del af e-commercemarkedet.

Det er nu heller ikke fordi systemet er specielt kendt internationalt, jeg er i hvert fald ikke stødt på det i de ti år jeg efterhånden har fulgt det marked, har jeg aldrig hørt om det, før du introducerede det.

Thomas:
Man risikerer også at stå temmelig skidt, hvis CloudSprout opgiver at videreudvikle systemet. Og sådan kan ordkløveriet jo blive ved.

Det er fuldstændigt rigtigt! Det bedste sikring man har imod det sker, er at vi allerede tjener rimeligt på vores eksisterende kunder på CloudSprout.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Der er pt. 3 design firmaer som har lavet designs på CloudSprout, men vi regner da med at det ændre sig snart efter at vi har launchet.

Og det har i hentet på det år, eller hvor længe i nu har været i gang? ;) Hvis jeg en dag, stik imod forventning, skulle stoppe med at lave webshops - hvilket jeg absolut ikke har nogen grund til, med det antal shops vi sælger. Så er man på ingen måde ladt i stikken, der er MANGE som kan håndtere løsningen. Og der er (gentager) tale om 100% Open Source.

Lundsby:
Det er nu heller ikke fordi systemet er specielt kendt internationalt, jeg er i hvert fald ikke stødt på det i de ti år jeg efterhånden har fulgt det marked, har jeg aldrig hørt om det, før du introducerede det.

Hvis du ikke har hørt om det, så må det jo være fuldstændig ukendt Big Smile Avactis har eksisteret i over 10 år - det giver n hel del viden og et ret veludviklet system.

Du skal have alt mulig held og lykke med CloudSprout - misforstå mig ikke, jeg håber I får succes. Men din konstante tvivl om vores løsninger er ved at være lidt belastende, som udgangspunkt skulle kunden åbenbart bare helst have valgt noget andet, fordi du ikke er bekendt med det vi tilbyder. Eller fordi kunden lige sprang din løsning over. Vi er igen ude i noget endeløst ordkløveri og det er ærligt talt ved at være spild af tid.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 07:35

Mads Grønlund:

Hej Christoffer. Jeg må være ærlig og indrømme, at jeg ikke har læst samtlige indlæg i tråden, så på forhånd undskyld hvis jeg gentager nogen nu.

Jeg er selv midt i den store forvirrende opstartsfase i forbindelse med egen virksomhed lige nu, og jeg har fået rigtig meget brugbar viden på bl.a. Startvaekst.dk, Skat.dk, Virk.dk, og Toldpriser.dk

Så på med noget lækker musik, hav nogle pebernødder klar ved siden af dig, og så gå ellers i gang med at blive klogere på de forskellige områder :-)

Held og lykke med butikken! Og skriv endelig i PB hvis der er noget. Jeg kunne også sagtens bruge en sparringsparter i øjeblikket :).

- Mads

Tusind tak for svar Mads :-)

Jeg har også pebernødder og musik til idag + ldit kaffe.
Også læser jeg lidt på de sider. (+ lidt affiliate arbejde ved siden af :) )

Jo tak, og i lige måde! - det skal jeg gøre, du skriver da også bare :)! 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 07:36

Unikat:
Så må tiden vise resten - orker ikke at blive ved med at spekulere hvorvidt jeg har gjort det rigtige. 

Selvfølgelig har du gjort det rigtige!

Det vigtige er at du bliver tilfreds!!

Indtjening eller ej, så har du fået den shop du bestilte :)!

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Side 6 ud af 8 (71 indlæg)