Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg har et firma, der hedder Nathansen Consulting.

Hvis jeg nu vil lave en hjemmeside, hvor jeg tilbyder en eller anden service - lad os sige, at jeg ville kalde det for "Gnyffelignyf" - må jeg så det? Og så evt. skrive et sted på siden, at Gnyffelignyf hører under Nathansen Consulting? Eller SKAL jeg så oprette et se-nr. til Gnyffelignyf?

Mvh Tanja MiraDesign - hvis du vil have smykker ingen andre har
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49
Hej!

Det skulle der ikke være noget i vejen for.

/Peter

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 19:54
Hej Peter - tusind tak for dit svar.

Jeg sidder bare lige og lurer på, om jeg fik det formuleret forkert. Jeg er med på, at jeg kunne kalde min url for www.gnyffelignyf.dk, men jeg vil også kalde "firmaet" for Gnyffelignyf og så bare skrive, at det rent juridisk osv. hører under Nathansen Consulting. Kan man det? Håber det er bedre forklaret?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hej igen!

Jamen...jeg kan ikke se nogen problemer i dette.

/Peter

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 22:27

Ok, det lyder godt. Tusind tak for din tid.

Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:34
Mener du, at du vil køre flere forskellige firmanavne på samme CVR nummer..?

Du kan køre lige så mange du vil, jeg selv køre 4 forskellige firma navne på samme CVR nummer... også kaldet for "skuffefirmaer"

Du har skam heller ikke nød at skrive at firmanavn "Gnyffelignyf" hører under Nathansen Consulting.. det er fuldstændigt lige gyldigt, skat er også ligeglade, bare det køres under samme CVR og ligger på samme adresse.. og regnskabet passer

Det eneste du skal være opmærksom på er at hvis et andet firma slå dit CVR op, vil der kun stå det navn der er registreret på dit registererings blankt (Nathansen Consulting)
Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 22:53
Hej Cheops1

Jeps, det var lige præcis dét jeg mente. Vidste ikke helt, hvordan jeg skulle forklare det. Tænker bare på, hvorfor jeg så fx skulle lave firmaet MiraDesign, når jeg nu har Nathansen Consulting? Nu har MiraDesign jo et SE-nummer, men det kunne bare have været et skuffefirma? Jeg forstår heller ikke helt, at man bare kan blande regnskaberne sammen?

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:51
Der er ingen grund til at have 2 CVR-nr. Så skal du også bare til at indberette moms hver måned.....

Mvh. Henrik

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 23:57
Ja, det er også træls.

Men hvad med fx branchekode? Hvis nu de to firmaer laver to vidt forskellige ting? Er det ligegyldigt?

Og kan jeg nu, hvis jeg vil, nedlægge MiraDesign og bare køre det videre under Nathansen Consulting? Eller bliver der for meget bøvl ud af det?

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 00:22
Jeg ville nedlægge det ene. Jeg har selv oprettet et firma, med et navn som jeg slet ikke bruger. Men har så et par andre "under" dette. Branchekoder tager T&S ikke så alvorligt. Jeg har selv talt med skat i Horsens om dette, da jeg startede "nr. 2 firma", i år. Og nu er jeg ved at starte nr. 3, som pt. får langt den største omsætning og i en helt 3. branche.

Men hvis jeg var dig, ville jeg ringe til Horsens. De er flinke og vil helt sikkert hjælpe dig med at lukke det ene firma. Det var dem som frarådede mig at oprette flere CVR''er.

Mvh. Henrik

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)