Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal moms på gebyr?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Onlime-  uden at ville være uartig - men tag og knyt en bogholder til dig - en der bogfører korrekt OG skaffer der de fradrag de er berettiget til. Får du startet det skidt op, så bliver det langt dyrere at udrede siden.

JA driftkonto gebyrer vokser - helt som omsætningskontoen vokser med salget under hele året.

Statusmæssigt går det jo ud mod bank direkte.

Det er hundedyrt at få rettet et forkert bogholderi op, og ikke specielt dyrt hvis du napper en der kan få dine bilag per scan og kører det en gang om måneden eller kvartalet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:29

Onlime:
Hvad kan man gøre med beløbet på gebyrkontoen? Det beløb bliver jo større og større..

Ved at bogføre som Lykkebjerg og Thomsen har vist får du synliggjort hvor meget det koster dig at modtage betaling via paypal. Beløbet bliver som du skriver størere og større. Så er de5 jo en omkostning for dig som gør dit overskud mindre og dermed din skat.

Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:15

Jeg tror, at jeg har fattet det!

Hvis jeg nu finder ud af, at jeg mangler at indberette momsskyldig beløb over flere salg.. Må jeg godt samle det skyldige beløb og indberette det samlet? Altså hvis jeg nu har solgt 10 varer og skrevet et for lavt momsskyldigt beløb hvergang, så jeg måske manger at betale moms af 100 kr. tilsammen. Kan jeg så godt bare oprette en faktura til mig selv og sige, at jeg skylder 20 kr. i moms? Så får SKAT jo deres korrekte moms, trods min fejl. Er det legalt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56

Onlime:
Kan jeg så godt bare oprette en faktura til mig selv og sige, at jeg skylder 20 kr. i moms? Så får SKAT jo deres korrekte moms, trods min fejl. Er det legalt?
Jeg tror stadigt du vil ha glæde af at kunne sende dine ting ud til en der fixede det for dig helt fast, men skal jo ikke være "påståelig". Du skal i alle fald ikke oprette en faktura til dig selv. Hvilket system bruger du?

Har du varen inde til korrekt pris, så omkostningen uden moms er korrekt? Det er jo den vigtige start?

Har du skrevet momsen rigtigt på dine fakturaer, så dine kunder har betalt korrekt moms - ellers bliver det jo rent rod, for så betaler de for lidt ind i moms til dig og trækker jo selv for lidt fra?

Hvis dine fakturaer har været forkert, mener jeg du er ude i, at skulle kreditere dine kunder og sende dem ny faktura, men det er jo en omstændig sag og dine kunder vil, hvis det er nogen der bogfører, formentlig opdage det hurtigt fordi momsen og vareprisen vil vise sig forkert når de bogfører det samlede beløb.

Hvis dine fakturaer har været korrekte men du bare har bogført forkert - så skal du jo bare kontere salgsmoms - Du må mangle de 20 kr to steder - nemlig som salgsmoms og som enten tilgodehevande udestående debitorer (hvis de ikke har betalt endnu) eller som bank hvis kunden har betalt momsen

Hvis det er tidligere kvartaler og store beløb, så skal du efterindberette, hvis det er dette - eller rent faktisk 20 kr, så kommer det jo bare med indberetningen for 4. kvartal når du nu konterer det som kredit salgsmoms og debet tilgodehavende eller bank - som skrevet, afhængigt af om den er betalt eller ikke

vh

Tilmeldt 18. Oct 12
Skrevet kl. 13:12

Cookie: Jeg takker mange gange for dit svar. Det er dejligt, at du gider svare så uddybende!
Heldigvis er vores regnskab ikke så stort endnu, så jeg tror jeg starter forfra og indberetter alt, som det skal gøres. Og så får jeg en til at kigge det igennem for mig bagefter. Det er nok det klogeste.

Tilmeldt 18. Oct 12
Skrevet kl. 13:15

Alle vores fakturaer har været korrekte, det er bogføringen, der lige skal læres :) Vi bruger 'Billysbilling.dk' som egentlig er dejligt nemt!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20

herligt - selv om jeg ikke fatter billys b kan bogføre moms forkert - men så er det som beskrevet - kontér salgsmoms mod tilgodehavender eller bank - afhængig af betalt eller ikke betalt. 
Jeg TROR i BB der skal man først aktivere revisor modul eller noget i den stil, for at kunne kontere på den måde

vh 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)