Hej er lige gået igang med at lære lidt om seo :) Det er jo sådan set ret interessant, men kom lige i tanke om en ting som jeg ikke har fundet svar på. Når en side linker til mig med pagerank 5 så får jeg jo mere ud af det end hvis siden have en pagerank 1 (hvis pagerank 5 da ikke linker til 200 andre og pagerank 1 kun linker til 1) Godt men som regel når nogle linker til en, er det jo igenem f.eks www.indsæt-navn.dk/links. Men hvis den underside har en pagerank på 0, er det så www.indsæt-navn.dk/links''s pagerank der tæller eller er det www.indsæt-navn.dk''s pagerank der tæller? Håber jeg har forklaret mig godt nok, er ny til det så håber i forstår. |
lille spørgsmål til seo eksperterne
Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.
Du skal som regel altid forsøge at få dit link presset ind på forsiden, af siden. Hvis webmasteren endelig har en sådan side (red. partnerside), er det egentligt lidt lige meget med et link på den side, da der så mere end 9 ud af 10 tilfælde er for mange links at dele med. |
Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard
|
Det gør det ikke altid. Man skal altid tænke på kvaliteten af de indgående links man ønsker få lavet Nu skal du også tænke på, hvis du får et link på en partnerside, får du næppe direkte besøgende fra siden - da de besøgende først skal frem til den side, som oftest er gemt langt væk. Hvorvidt et link går ind som et PR3 eller PR0 link, kan jeg desværre ikke fortælle dig, da jeg hovedsageligt arbejder med hovedsiden. |
Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard
|
|
Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard
Ja helt klart men nogle have dem som linker til mig er udenlandske sider og min siden henvender sig ikke rigtigt til andre end danskere |
Nu har relevans jo også en del at sige... Dvs at har du en "link-partner" som handler med paraplyer, og du handler med fodboldsko, så er der jo ikke ret meget relevans.... Ved faktisk ikke, om hvis det er et engelsk site der skriver om samme emne, at det hjælper... ved ikke om det går på tværs af sprog... interessant spørgsmål egentligt !! |
|
Som allerede nævnt er links fra linksider eller partnersider sjældent noget værd (med mindre du er partner med et rigtig stort site). Page Rank skal du heller ikke hænge dig for meget i, et godt relevant kontekstuelt link fra en PR1 side kan være mere værd en et link fra et irrelevant site med PR4. Links fra forsider er som tommelfingerregel altid gode. Links fra sider med tekst som handler om det samme som dit site er gode, specielt hvis du kan få linket placeret i teksten med et relevant keyword som linktekst. Dette gælder også hvis linket kommer fra et site på et andet sprog end dit. Irrelevante links og links fra sites som ikke har Googles tillid*, giver forsvindende lidt og det er spild af tid at forsøge at opnå links fra disse. Gå efter kvalitet og sørg så vidt muligt for, at få dit ønskede keyword som linktekts. Brug også interne links på dit site, men kun der hvor det er relevant. * Googles tillid bygger på en lang række faktorer som jeg ikke uddyber, yahoo.com har tillid, bedstemor ands hjemmeside med familiebilleder har ikke. |