Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undervisningsbøger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved siden af iværksætteriet læser jeg Marketing og Management Kommunikation. Mange af de fag jeg har relaterer meget godt til de emner der er vigtige i mit "daglige" arbejde. Derfor vil jeg høre om jeg f.eks kan lade mit firma købe bøgerne og selv bruge dem som undervisningsmateriale?

Det drejer sig f.eks om bøger omhandlende Marketing, PR, Kommunikation både ekstern og intern. Da jeg til "dagligt" er ansvarlig for marketing hører disse emner i mine øjne godt sammen med skolen.

Kan man (toldskat) skelne mellem brugen af dem?
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:05

Det kommer an på, hvilken type virksomhed, du driver. Ikke alle må trække det samme fra.

Du må trække udgifter fra, som er nødvendige for at "erhverve, sikre og vedligeholde" indtjeningen i din virksomhed, og det KAN godt omfatte denne type bøger, men gør det ikke nødvendigvis.

Ud over de håndfaste regler, er der også nogle overordnede rimelighedsbetragtninger, altså nogle vurderinger, som SKAT foretager, når de kontrollerer regnskaberne. I den vurdering indgår en samlet vurdering af regnskabets samlede udtryk, blandt andet om du har skabt et underskud ved at trække en masse udgifter fra, som ligger "lige på grænsen".
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 23:22
Tak for svaret. Har en samarbejdsaftale med den virksomhed jeg udøver min "magi" for. Mit eget firma står registreret som udbyder af konsulentydelser, eller noget i den dur.

Regner nu heller ikke med der skal genereres underskud ved at trække ting fra, håber jeg kan få lov til at betale en smule i skat

Men det lyder som om, jeg godt kan gøre det i hvished om det ikke er helt forkert. eller?
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:40

Det er klart, at hvis du yder konsulentbistand inden for emner, som relaterer sig til den litteratur, du indkøber, og hvis du kan se skattevæsenet i øjnene og sige, at de er nødvendige for at drive din virksomhed, kan du godt købe bøgerne og trække dem fra. 

De fleste virksomheder har jo brug for at holde sig ajour på deres fagområde, og faglitteratur er derfor en fast konto i mange kontoplaner.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)