Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man pris på sit projekt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg går med planer om at åbne et ApS og skal dertil vide hvordan man finder priser på sine nuværende projekter da det jo er op til 80.000 kr's i værdi man skal have for at oprette det uden at smide penge til det (Tænker ikke på opstartsomkostningerne).

Nogen som har erfaring med hvordan man prisligger tingene?

Dennis

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 17:49

Det er jo derfor man skal bruge, som minimum, en registreret revisor, og jeg er ikke sikker på dine projkter kan bruges.Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14

Selvfølgelig burde de da indgå da de har en pris, som kommer til at ligge i firmaet. 

Ligeså vel som en kontor stol, og et bord.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:16

Hej Dennis
Aktiver har en værdi. Idéer har ingen værdi desværre. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19

Hej Ronni.

Det er ikke idéer som jeg omtaler, det er kun hjemmesider, og andre aktiver som jeg har i mit nuværende selskab.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:29

Arr sådan. 
Jammen websiten beregnes ud fra hvad du i tidernes morgen har givet for den.
Har du selv lavet den så skal du have noget at sammenligne med. (Pris på tilsvarende) og kunne dokumentere.
Det er et skøn og ikke altid skat accepterer det.
Men pas på! For har du selv lavet website er der også nogle skatteregler som gør sig gældende.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:32

Du kan, som tommelfingerregel værdisætte siderne til deres netto-overskud sidste år gange en faktor 2 til 3.

Det vil også sige at hvis de pågældende projekter endnu ikke har genereret overskud, bliver det nok svært at få en seriøs revisor til at give dem en værdi.

Faktoren afhænger naturligvis af fremtidspotentialet. Hvis der har været vækst og yderligere uudnyttet potentialer kan faktoren godt være højere, men igen - ingen bevist overskud giver jo nul at gange med, og det ender som bekendt med et nul så Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41

Hvad så med med køb af design, reklame og m.m. ?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:58

Det er "bare" omkostninger, IP-aktiver (web-sites, software etc.) skal anslås udfra reel indtjening/potentiale.

Det er ihvertfald den "historie" jeg har fået fra vores revisorer når jeg har været i situationen med den slags. Der kan godt aktiveres udviklingsomkostninger, men der skal være en ret stærk case på at det kommer til at give kroner i kassen Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Det er for mit synspunkt totalt latterligt, da man kan tage inventar med sig, men et design til 15.000 bliver vurderet til 0kr. 

Hvis det er sådan det skal forstås, så er der noget galt i Danmark.

Men tak for svarene, det hjalp på det!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)